کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست با مدیرکل و جمعی از کارکنان کتابخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

نماینده ولی فقیه: افراد جامعه‌ بدون مطالعه رفتارهای سبکی دارند

27 ارديبهشت 1399 ساعت 20:56

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جامعه‌ای که اهل کتاب بوده و سرانه مطالعه آن بالا است، ادبیات رفتاری و زندگی افراد آن متفاوت از دیگران است.


آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز (27 اردیبهشت ماه 99) در نشست با مدیرکل و جمعی از کارکنان کتابخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: کار شما در راستای ارتقاء فرهنگی، اجتماعی و علمی جامعه مؤثر است.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و گفت: پیامبر اسلام فرمود «کلید نیکی‌ها و خیرها علم و دانایی و کلید زشتی‌ها و پلشتی‌ها جهالت است».
وی یادآور شد: یکی از بخش‌هایی که در جهت رهایی انسان از جهل کمک می‌کند و فرهنگ جامعه را ارتقاء می‌دهد، کتابخانه‌ها جهت ترویج نشر فرهنگ مطالعه هستند.
آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که اهل کتاب بوده و سرانه مطالعه آن بالا است، ادبیات رفتاری و زندگی افراد آن متفاوت از دیگران است.
امام جمعه یاسوج با بیان اینکه رفتار اشخاص یک جامعه نشان می‌دهد که اهل علم و مطالعه هستند یا نه، ادامه داد: جامعه‌ای که با مطالعه بیگانه باشد افراد آن رفتارهای سبکی دارند.
وی فرهنگ مطالعه و کتابداری را عامل موثری برای ارتقاء فرهنگ یک جامعه دانست و اضافه کرد: جامعه‌ای که توجه به علم، دانش و کتاب دارد، در همه ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... رشد می‌کند.
آیت الله حسینی گفت: شاید در گذر زمان فرهنگ مطالعه تغییر کند ولی آنچه مهم به نظر می‌رسد، باید مطالعه با روش‌های اصولی مدنظر قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: باید برای مطالعه افراد جامعه برنامه ریزی لازم توسط اتاق فکر صورت گیرد تا مطالعه علمی و اصولی در جامعه شکل بگیرد.
وی ضمن تاکید بر حفظ فضای مطالعه در جامعه، گفت: کتابداری و مطالعه کتاب در منزل، اداره‌ها و مکان‌های پرجمعیت باید مدنظر قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید فرهنگی در جامعه ایجاد کنیم که مردم بتوانند با این فرهنگ رشد پیدا کنند.
 


کد مطلب: 420970

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/420970/نماینده-ولی-فقیه-افراد-جامعه-بدون-مطالعه-رفتارهای-سبکی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1