کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برداشت جو و گندم در کهگیلویه آغاز شد

27 ارديبهشت 1399 ساعت 15:57

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت: برداشت مزارع جو ، کلزا و گندم با کمک 80 دستگاه کمباین در این شهرستان آغاز شده است.


علی رضا نیکویی زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگاران  ، اظهار داشت: فصل برداشت مزارع جو و کلزا از روز ۲۱  اردیبهشت‌ماه آغاز شده و برداشت گندم نیز از روز پنجشنبه( ٢۵اردیبهشت)در سراسر شهرستان کهگیلویه آغاز شد.
وی با اشاره به میزان کل تولید گندم و جو از سطح مزارع شهرستان ابراز کرد: از مجموع ۳۱۰۰۰ هکتار مزارع دیم و آبی گندم در سطح شهرستان کهگیلویه پیش‌بینی می‌شود که میزان ۸۰ هزار تن گندم برداشت و حدود ۲۷۰۰۰ هزار تن مازاد بر‌مصرف از کشاورزان خریداری شود.

سرپرست مدیریت جهاد‌کشاورزی شهرستان کهگیلویه افزود: همچنین از مجموع ۱۳۵۰۰ هکتار مزارع دیم و آبی جو پیش بینی می‌شود که میزان ۲۰ هزار تن برداشت و به‌صورت خودمصرفی استفاده می‌شود و یا در بازار به‌صورت آزاد خرید و فروش می‌شود.
نیکویی زاده با اشاره به نرخ تضمینی خرید گندم تصریح کرد: قیمت هرکیلو گندم معمولی حدود ۲۵۰۰۰ هزار ریال و گندم دوروم حدود ۲۶۰۰۰ هزار ریال است و مراکز خرید گندم از روز شنبه، ۲۷ اردیبهشت در سطح شهرستان در حال دریافت محصولات هستند.

وی بیان کرد: عملیات برداشت گندم و جو با 80 دستگاه کمباین در سطح شهرستان انجام می‌شود و نرخ برداشت بصورت ساعتی و هکتاری محاسبه خواهد شد.
نیکویی زاده  افزود: نرخ برداشت در مزارع گندم و جو با کمباین معمولی، هر ساعت ۱۱۰۰۰۰۰ ریال و کمباین کاه‌ جمع‌کن ۱۴۰۰۰۰۰ ریال است، نرخ برداشت به صورت هکتاری در مزارع گندم و جو با کمباین معمولی، به میزان یک میلیون و ششصد و پنجاه هزار ریال و با کمباین کاه‌جمع‌کن در هر هکتار معادل سه‌میلیون و پانصد هزار ریال است.
وی با اشاره به ممنوع بودن خروج گندم از شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد: در مراکز خرید شهرستان کهگیلویه، گندم و جو با نرخ تضمینی از سوی دولت خریداری می‌شود و شرایط خرید در تمام نقاط کشور یکسان می باشد.
 


کد مطلب: 420965

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/420965/برداشت-جو-گندم-کهگیلویه-آغاز

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1