تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۴۸
کد مطلب : ۴۲۰۷۲۹
کبنا گزارش می دهد؛

توگبری؛ روستای فراموش شده/ آیا مسئولان صدای فقر را می شنوند؟

۲
۰
توگبری؛ روستای فراموش شده/ آیا مسئولان صدای فقر را می شنوند؟
کبنا ؛در آذر ماه ۱۳۹۸ خبر آبرسانی منطقه توگبری از توابع شهرستان چرام در رسانه های محلی منتشر شد. توگبری در فاصله ۱۴ کیلومتری مرکز شهرستان چرام واقع شده است و در سال های اخیر اخبار آن در تیررس رسانه ها قرار گرفته شده است. علاوه بر این همزمان با سفر دین پرست، معاون اقتصادی وزیر کشور و بازدید از این روستا سبب شد بیش از پیش از توگبری سخن به میان آورده شود. در طی روزهای اخیر فیلم هایی از منطقه توگبری در فضای مجازی منتشر شده است که به نظر می رسد مسائل و مشکلات توگبری همچنان به قوت خود باقی است.
اهالی روستای توگبری عنوان می کنند: مسئولین، منطقه روستایی توگبری را عشایری قلمداد می کنند و به دلیل اینکه راه ارتباطی این روستا راه آسفالت نیست این روستا نادیده گرفته می شود.
یکی دیگر از اهالی روستا عنوان می کند: ما آب لوله کشی نداریم و از امکانات اولیه زندگی برخوردار نیستیم.
روستای توگبری که اکثریت اهالی آن دارای شغل دامداری و دامپروری هستند حتی برای تامین آب دام های خود با مشکل مواجه هستند.
سلمان توفیقیان فعال اجتماعی که انتشار دهنده فیلم های مربوط به منطقه توگبری است، عنوان می کند:  مردم منطقه علاوه بر اینکه آب ندارند بخشی از اهالی این منطقه نیز از نعمت برق و روشنایی برخوردار نیستند و حتی مشکل نبود آب آشامیدنی حتی سبب شده است که دامداران این منطقه نتوانند دام های خود را افزایش دهند و از این راه امرار معاش نمایند.
توفیقیان در ادامه عنوان می کند: مردم روستا برای تامین آب دام های خود ناچارند گاها تا منطقه بناری در سردسیر مسافت طولانی را حرکت کنند و از چشمه های منطقه استفاده کنند. این فعال رسانه ای عنوان می کند: مسئولین شهرستان چرام به جای حل مشکلات توگبری قصد دارند از بنده به دلیل انتشار محرومیت های توگبری شکایت کنند.
هادی فتاحی اصل، فرماندار شهرستان چرام عنوان می کند: طرح آبرسانی منطقه توگبری با ۹ کیلومتر لوله پلی اتیلن، ساخت ۴ منبع ذخیره آب با ظرفیت ۲۵۰ متر مکعب، تامین ۳ دستگاه پمپاژ آب، احداث ۳ باب ساختمان موتور خانه و نصب و راه اندازی ۳ دستگاه ترانسفورماتور از اقدامات انجام شده اما متاسفانه مردم منطقه حاضر به نصب کنتور نیستند.
وی گفت: برای تکمیل و راه اندازی این طرح ۲۰ میلیارد در این رابطه هزینه  شد، در زمینه برق رسانی نیز با همین مشکل روبه رو هستیم و مردم بنا به دلایلی که بر ما پوشیده است تا کنون همکاری نکرده اند.
فتاحی اصل در ادامه عنوان کرد: بارها به مردم اهالی اعلام کرده ایم که حاضر هستیم شهرک روستایی و عشایری مجهز برای اهالی احداث کنیم که تا کنون پاسخ روشنی به ما نداده اند.
فتاحی اصل ضمن انتقاد از انتشار فیلم ها و تصاویر در فضای مجازی ضبط و انتشار این فیلم ها را غیرقانونی و بدون مجوز می دانیم و از افراد خاطی شکایت خواهیم کرد.

==================
گزارشگر: صیاد خردمند
نام شما

آدرس ايميل شما

چرامی
Iran, Islamic Republic of
بابا اینم شد فرماندار .
دناpoeit
Iran, Islamic Republic of
سلام،مشکلات روستای توگبری ،حل شده یانه
«تذکر درمانی» نمایندگان چه دردی از مردم دوا می کند؟/ حتما باید کارد به استخوان مردم برسد تا کابینه ترمیم شود؟

«تذکر درمانی» نمایندگان چه دردی از مردم دوا می کند؟/ حتما باید کارد به استخوان مردم برسد تا کابینه ترمیم شود؟

با گذشت یکسال و نیم از آغاز دولت سیزدهم، علیرغم سوء مدیریت در تصمیمات اقتصادی و سیاست ...
7 برنامه بی‌سرانجام

7 برنامه بی‌سرانجام

بیش از هفت دهه تجربه برنامه‌ریزی ایران به توسعه کشور منجر نشده است. آن هم با وجود برخورداری ...
سيماي فقر در ايران

سيماي فقر در ايران

براساس جديدترين داده‌هاي وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعي، سرانه خط فقر براي سال 1401 به‌طور ...
1