تاریخ انتشار
جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۴۲۰۶۷۳

تهران همچنان در آماده باش است/ ثبت 34 پس لرزه / تصاویر

۱
تهران همچنان در آماده باش است/ ثبت 34 پس لرزه / تصاویر
کبنا ؛سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: شهرداران مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران و استان اصفهان به عنوان استان معین و جانشین تهران از دیشب آماده‌باش هستند و جلسات خود را برگزار کردند. در حال حاضر همچنان آماده باش حفظ می‌شود، اما شرایط عادی است.
به گزارش کبنا، بختیاری با بیان اینکه ساعت ۴۸ دقیقه بامداد امروز جمعه (19 اردیبهشت ماه) زلزله‌ای به بزرگی 5.1 ریشتر در حوالی دماوند رخ داد، افزود: این زلزله از زلزله‌های کم عمق بود، بنابراین در شهرهای مختلف از جمله تهران احساس شد و تا ساعت ۸:۳۰ صبح حدود ۳۴ پس لرزه تا بزرگای 3.9 نیز اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد: از همان لحظات اولیه آماده باش به همه دستگاه‌های عضو مدیریت بحران کشور اعلام شد و گروه‌های امدادی به کانون زلزله (دماوند) اعزام شدند. 
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور افزود: شهرداران مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران و استان اصفهان به عنوان استان معین و جانشین تهران، از دیشب آماده‌باش بودند و جلسات خود را برگزار کردند. در حال حاضر همچنان آماده باش حفظ می‌شود، اما شرایط عادی است.

احتمال تداوم آماده باش مدیریت بحران تا ۳روز دیگر/ راه‌های اضطراری را باز نگهدارید
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران گفت که احتمال دارد آماده باش مدیریت بحران برای زلزله تا سه روز آینده ادامه داشته باشد.
رضا کرمی محمدی، با اشاره به وقوع زلزله ۵.۱ ریشتری که تهران را تحت تاثیر قرار داد، گفت: باتوجه به لرزه خیزی که در گسل مشا که یکی از گسل های شهر تهران داشتیم لازم است شهروندان یکسری نکات ایمنی را رعایت کنند، از جمله اینکه به مراکز امن اضطراری در محله خود مراجعه کنند. ( اینجا)
وی همچین با اشاره به راه اضطراری پایتخت گفت: از شهروندان می‌خواهیم که راه های اضطراری را خالی نگه دارند و از توقف در این راه ها خودداری کنند، این راه ها با تابلو مشخص شده است.
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین گفت: پایگاه‌ها و سوله‌های مدیریت بحران ما درآماده باش کامل هستند اما مردم توجه داشته باشند که این پایگاه‌ها برای مراجعه مردم نیست، بلکه برای ارائه خدمات به مردم در زمان بحران است و باید اطراف آن برای تردد امدادگران خالی باشد، به همین دلیل نیز از مردم می خواهیم که به این پایگاه‌ها و سوله‌ها مراجعه نکنند و در مراکز امن تخلیه اضطراری حاضر شوند.
کرمی محمدی افزود: همچین از شهروندان می‌خواهم که اگر در ادامه بازهم با زلزله روبه رو شدند، در حین زلزله از خانه خارج نشوند و در محیط امن پناه بگیرند تا لرزش تمام شود و  سپس از خانه خارج شوند. همچنین از آسانسور هم استفاده نکنند.
به گفته وی مدیریت بحران درآماده باش است و این آماده باش ممکن است تا سه روز آینده هم ادامه داشته باشد.

زلزله تهران، هشداری به موقع برای تمرکززدایی فعالیت‌ها

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه «پایتخت، گنجایش این حجم از فعالیت‌های تجاری - اداری و سیاسی را ندارد» گفت: زلزله بامداد جمعه پایتخت «هشداری به موقع» برای تصمیم‌گیران کشور است تا بخشی از فعالیت‌ها را از تهران دور کنند.
علی ابراهیمی  با اشاره به زلزله بامداد جمعه تهران گفت: از گذشته هشدارهایی جدی در مورد زلزله تهران و تبعات سنگین آن مطرح شده بود. نوع بافت مسکونی تهران و تراکمی که به آن داده‌اند، اشکالات جدی دارد. اگر اتفاقی ناگوار در این شهر بیفتد، امدادرسانی به مردم تهران راحت نیست.
این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس ادامه داد: تهران از نظر زیست محیطی هم اشکالات جدی دارد. انبوه‌سازی‌هایی بی‌رویه در غرب و شمال غرب تهران(اطراف دریاچه خلیج‌فارس) صورت گرفته که علاوه بر خطرات عمرانی، تنفس برای شهر را با مشکل مواجه کرده است.
نماینده مردم شازند در مجلس با بیان اینکه «پایتخت، گنجایش این حجم از فعالیت‌های تجاری - اداری و سیاسی را ندارد» گفت: اگر به بیماری کرونا توجه کنیم، متوجه می‌شویم که یکی از مشکلات جدی این شهر حمل و نقل و ترافیک است. این بحران هم آلودگی زیادی ایجاد می‌کند و هم وقت زیادی می‌گیرد. شهروندان در شرایط عادی ساعت‌ها در خیابان گیر می‌کنند، در شرایط بحرانی همه چیز قفل می‌شود.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، زلزله بامداد جمعه پایتخت را «هشدار به موقع» دانست و گفت: این هشدار به تصمیم‌گیران ارشد کشور می‌گوید که باید بخشی از فعالیت‌ها را از تهران دور کنند. آنها باید روی مجوزهایی که برای ساخت و ساز می‌دهند، تجدید نظر جدی کنند. نباید به موضوع ساخت و سازها نگاه درآمدزایی وجود داشته باشد. پس هر کجا که ظرفیت ارتفاع‌سازی ندارد، مجوز صادر نشود.
وی افزود: بحران زمین‌لرزه تهران به هیچ عنوان راه حل مقطعی و کوتاه مدت ندارد. واقعه‌ای که برای یکی از ساختمان‌های بزرگ تهران یعنی پلاسکو افتاد، سرنوشت نزدیک به هزار واحد تجاری را تهدید کرد. چه اصراری وجود دارد که دوباره همه این واحدها را همان جا متمرکز کنیم. مالکیت این سازمان با بنیاد مستضعفان بود و مدعی خصوصی نداشت. پس مالک می‌توانست این حجم از فعالیت‌ را به بخش‌های مختلف تهران سرشکن کند.
ابراهیمی در پایان سخنان خود گفت: ما باید یک تجدید نظر جدی کنیم و متوجه باشیم که تمرکز فعالیت‌های اداری - تجاری، اقتصادی و سیاسی در یک نقطه همیشه این مشکلات را در پی خواهد داشت.
 
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1