تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۴۷
کد مطلب : ۴۲۰۶۰۳
اخبار ویژه روزنامه کیهان؛

پاچه‌گیری دویچه وله آلمان به جای تشکر از ایران / محکوم فتنه 88 پست نفتی می‌گیرد؟!

۰
کبنا ؛پاچه‌گیری دویچه وله آلمان به جای تشکر از ایران
رسانه دولتی آلمان در حالی به زعم خود، اقدام به تمسخر ایران کرد که دولت آلمان همین دیروز، چهل هزار کیت تشخیص بیماری کرونا از ایران وارد کرد.
دویچه وله در نوشته‌ای سرهم‌بندی‌شده و خلاف آداب رسانه، نوشت: شرکت ایران‌خودرو برای اولین‌بار قصد تولید یک شاسی‌بلند ایرانی را دارد. سه شرکت آمریکایی هم توانستند کاندید نهایی ساخت سطح‌نشین تازه ناسا برای ماه شوند(!)
تملق گردانندگان دویچه وله برای آمریکا در حالی است که این کشور در اثر بی‌کفایتی مدیرانش، به رکورددار تعداد مبتلایان و قربانیان بیماری کرونا در دنیا تبدیل شده است. همچنین آلمان نیز جزو رکوردداران ابتلا و مرگ و میر در این زمینه است. تعداد مبتلایان کرونا در آلمان به ۱۶۶.۳۲۰ نفر و تعداد و جان‌باختگان به ۷۰۰۳ نفر رسیده است.
جمهوری اسلامی ایران، دیروز محموله کیت تشخیص کرونا برای تست ۴۰ هزار نفر را به آلمان ارسال کرد. ساخت این کیت‌ها با وجود تحریم‌های گسترده آمریکا و اروپا و با همت دانشمندان و کارآفرینان ایرانی امکانپذیر شده است. شرکت دانش‌بنیان پیشتاز طب زمان، تولید‌کننده این کیت‌هاست.
دم تکان دادن دویچه وله برای آمریکا در حالی است که همین سایت اخیرا از قول فاکس نیوز اذعان کرد: ریچارد گرنل سفیر آمریکا در برلین، فرانسه را هم مثل آلمان برای ممنوع کردن فعالیت‌های حزب‌الله تحت فشار گذاشته است. پلیس آلمان اخیرا به برخی مساجد و مراکز منتسب به حزب‌الله لبنان حمله کرد.
به گزارش فاکس نیوز، فعالیت‌های سفارت آمریکا در آلمان از مدت‌ها پیش روی ممنوعیت حزب‌الله لبنان متمرکز شده بود و تیم ریچارد گرنل به صورت هفتگی برای طراحی استراتژی برای فشار به آلمان نشست برگزار می‌کرده است.
یادآور می‌شود آلمانی‌ها پس از شکست هیتلر در جنگ جهانی دوم همواره مورد تحقیر و زورگویی دولت آمریکا قرار داشته‌اند.
آلمان به عنوان عضو برجام هم به حداقل تعهدات خود عمل نکرد و این در حالی است که در جریان جنگ تحمیلی صدام علیه ایران نیز، از تجهیزکنندگان صدام برای حملات شیمیایی بود.

محکوم فتنه 88 پست نفتی می‌گیرد؟!
از یک محکوم فتنه 88 به‌عنوان گزینه مدیرعاملی نفت پاسارگاد نام برده می‌شود.
به گزارش مشرق، «حسین - ن» در حالی با حمایت برخی عناصر مشکوک قرار است به‌عنوان مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد منصوب شود که این شرکت بزرگ‌ترین تولیدکننده قیر خاورمیانه و دارای 6 پالایشگاه تولید قیر در تهران، اراک، آبادان، تبریز، شیراز و بندرعباس است. سقف تولید سالانه این واحدها بالغ بر چهار میلیون تن در سال می‌باشد.
فروش سال گذشته شرکت نفت پاسارگاد 3 هزار و هشتصد میلیارد تومان بوده و سرمایه شرکت نیز 2800 میلیارد است.
نیکخواه دارای لیسانس حقوق و هیچ‌گونه سابقه مدیریتی در بخش‌های انرژی و پتروشیمی نداشته است.
«حسین- ن» از اعضای ستاد موسوی 30 خرداد 88 بازداشت و در دادگاه بدوی به دو سال زندان محکوم شد. این مدت در دادگاه تجدیدنظر به 6 ماه حبس تعزیری و یک سال و نیم حبس تعلیقی تغییر کرد. همچنین بر اساس رای دادگاه، وی به مدت 5 سال از فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی محروم شده است.
در حال حاضر با توجه به مزایای فنی و اقتصادی موجود، این شرکت بیش از نیمی از سهم بازار داخلی را در اختیار دارد و همچنین با داشتن 2 پایانه صادراتی و قابلیت ذخیره‌سازی بیش از 160 هزار تن، سهم بسزایی از بازار صادراتی قیر ایران را نیز در اختیار دارد. توزیع جغرافیایی مناسب و استراتژیک شش کارخانه، امکان صدور محصولات شرکت را از مرزهای مختلف کشور ممکن ساخته است.نیما زم رد داده بود یا BBC که ترو خشکش می‌کرد؟!
شبکه دولتی انگلیس که از پرورش دهندگان و ترویج کنندگان اصلی مدیر کانال آمد نیوز محسوب می‌شود، برای تخفیف ضربه سنگین وارده مدعی شد: «زم رد داده بود»(!)
وبسایت بی‌بی سی فارسی ضمن کتمان انبوه مصاحبه‌ها و تحویل گرفتن نیما زم نوشت:
شاید جواب بسیاری از سؤال‌ها درباره کسی که روز ۲۲ مهر خبر بازداشتش به دست سپاه پاسداران ایران منتشر شد، نه در بازداشتگاه‌های ایران و عراق، نه در فرانسه و نه در حافظه کامپیوتر او باشد.
شاید جواب بسیاری از سؤال‌ها آنجا باشد که پدرش نام او را در شناسنامه‌‌اش «روح الله» گذاشته بود اما خودش از مذهب، از حاکمیت ایران و از سابقه خانوادگی پدر روحانی‌اش و از ارزش‌های منسوب به مشهورترین شخصیت هم‌نامش، روح‌الله خمینی فاصله گرفت. روح‌الله زم پارسال جایی در مصاحبه‌ای با تلویزیون ایران اینترنشنال گفته که من «محصول جمهوری اسلامی‌»ام.
نوجوانی و جوانی روح‌الله زم در فضای فرهنگی حوزه هنری گذشته و دوره‌های تئاتر و سینما را همان‌جا گذرانده است. خودش جایی گفته که یک سال در دبستان فرهنگ، متعلق به غلامعلی حدادعادل درس خوانده و از این مدرسه اخراج شده است.
روح‌الله زم که در انتخابات سال ۱۳۸۸ به ستاد انتخاباتی مهدی کروبی نزدیک بود و با تحریریه سایت سحام نیوز (سایت حزب اعتماد ملی) همکاری می‌کرد، گفته است پس از جنجال‌های انتخابات ریاست‌جمهوری این سال، بازداشت و شکنجه شده است.
بی بی‌سی بدون‌اشاره به اینکه چرا دعاوی زم را باز نشر می‌کرده و ضریب می‌داده، اکنون او را با ادبیاتی تحقیر آمیز، «رد داده» معرفی می‌کند و می‌افزاید: محتوای آمدنیوز ترکیبی از اخبار و اطلاعات راست و دروغ بود که روح‌الله زم ادعا می‌کرد مدارک و مستندات آنها را از طریق ارتباطاتش در ایران به دست می‌آورد.
او به یکی از دوستانش گفته است من روزنامه‌نگار نیستم، کارم فعالیت سیاسی است و در این راه هم کارهایی مجاز است که در روزنامه‌نگاری ممکن نیست.
اعتراض‌های دی ماه ۱۳۹۶، نقطه عطف زندگی زم و کانال آمدنیوز بود. یک کانال تلگرامی، به اتاق جنگ تبدیل شده بود.
در هشت سالی که از خروج روح‌الله زم گذشته از او مصاحبه‌های صوتی و تصویری بسیار و مطالب متعددی منتشر شده است. شاید به نظر برسد با وجود این همه اطلاعات، نوشتن درباره او آسان است اما همه این صداها، همه این تصویرها و همه این نوشته‌ها بر چهره واقعی او سایه انداخته‌اند.
با وجود اینکه زم با بودجه دولت فرانسه و با حفاظت و هدایت سرویس امنیتی این کشور فعالیت می‌کرد، بی‌بی سی نوشت: زم به ارتباط با دستگاه‌های امنیتی ایران،‌ اسرائیل، عربستان و ترکیه متهم بود. اما بسیاری از دوستان و آشنایانش می‌گویند او در فرانسه زندگی متوسطی داشت. در تولوز شهری در جنوب فرانسه زندگی می‌کرد که از پاریس ارزان‌تر و البته امن‌تر است.
رسانه وابسته به سرویس جاسوسی MI6 در پایان نوشت: «اتفاقی که زم احتمالش را می‌داد بالاخره سر یکی از قرارهایش افتاد. و حالا خیلی‌ها می‌پرسند آیا او واقعا به تله‌ای که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی برایش گذاشتند افتاد یا خودش یک تله بود». شبکه دولتی انگلیس در عین حال‌اشاره‌ای به نقش خودش در این تله گذاری ادعایی نکرد.سفته‌بازی و عدم شفافیت می‌تواند بورس را دچار بحران کند
یک روزنامه‌ حامی دولت نسبت به سفته‌بازی در بازار بورس هشدار داد.
هفت صبح با اشاره به رشد جهشی شاخص بورس نوشت: خیانت بازارهای سرمایه‌گذاری سابقه‌دار است. نمونه بارز آن را می‌توان در سقوط قیمت طلا مربوط سال 91 و 92 دانست. روزگاری هر گرم طلای 18 عیار تا نرخ 150 هزار تومان پیشروی کرده بود و نهایتا با سقوط عجیب تا قیمت 85 هزار تومان عقب‌نشینی کرد.
اتفاقی که خیلی‌ها از آن به عنوان خیانت طلا به سرمایه‌گذارانش یاد کردند. آیا بورس هم می‌تواند به سرمایه‌گذارانش خیانت کند؟ برای اینکه ببینیم شدت چنین اتفاقی در بازار سهام چقدر است، می‌توانیم رفتار شاخص بورس در دوران سقوط قبلی را در سال 93 بررسی کنیم.
ترکیدن حباب بورس باعث شد شاخص کل طی روند رفت و برگشتی شروع به ریزش کند. تا جایی که شاخص در انتهای سال 93 یعنی حدود 15 ماه روند نزولی داشت و به 64 هزار واحد عقب‌نشینی کرد. نکته قابل توجه اینجاست که سقوط بورس هرگز ناگهانی نبوده است. به این معنی که در همین سال 93 با وجود بازدهی منفی سرمایه‌گذاری در بورس، در خیلی از زمان‌ها شاهد افزایش نسبی شاخص بودیم.
سناریوی مثبت این است که رشد بورس ادامه‌دار خواهد بود.
روند رو به رشد بازار تقریبا از خرداد سال 97 آغاز شده و در هفته‌های اخیر به اوج خود رسیده است.
طوری که صرفا در یک ماه گذشته با وجود تعطیلات نوروز، شاخص بورس حدود 280 هزار واحد معادل 60 درصد رشد کرده است. روندی که با سیل ورود مردم به بورس احتمال ادامه‌دار بودن آن بیشتر می‌شود. طوری که بعضا رکورد شاخص یک میلیونی در آینده نزدیک را محتمل می‌دانند. بورس در سال 98 بازدهی 200 درصدی داشته و سرمایه سهامداران را به طور میانگین سه برابر کرده است. اتفاقی که بعید به نظر می‌رسد برای سال آینده ادامه‌دار باشد با این وجود خیلی‌ها به ادامه‌دار بودن روند رو به رشد بورس امیدوار هستند. آنها می‌گویند روند ورود پول و سرمایه جدید به بازار با سرعت زیادی پیگیری می‌شود.
این روزنامه در عین حال می‌افزاید: این روزها که همه انگشت به دهان روند رو به رشد شاخص را نگاه می‌کنند، بعضی از در مخالفت درآمده و درباره خطرات پیش‌رو و سقوط احتمالی بورس هشدار می‌دهند. در میان مخالفان، نام کارشناسان و صاحب‌نظران اقتصادی هم به چشم می‌خورد. علی‌اکبر عرب‌مازار، استاد دانشگاه شهید بهشتی در خصوص اتفاقات اخیر ابراز نگرانی کرده و می‌گوید چه اتفاقی در اقتصاد افتاده که شاخص‌ها این‌گونه در حال رشد هستند؟ آیا رونق اقتصادی ایجاد شده است؟
این روند در حالی رخ داده که رشد سهام‌های ریشه‌دار اصلا این‌گونه نبوده و ارزش سهام‌های متفرقه متعلق به شرکت‌های ورشکسته در حال رشد نجومی است. در حال حاضر شرکتی در بورس وجود دارد که شش ماه تعطیل و به قیمت 20 میلیارد تومان فروخته شد.
در حالی که ارزش آن در این مدت به سه هزار و 800 میلیارد تومان رسیده است. شرکت دیگری وجود دارد که سه سال است طبق حسابرسی‌های صورت‌ گرفته مشمول ماده 141 قانون تجارت است و ورشکسته اعلام شده در حالی که سهام آن از 60 تومان به شش هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده است.
عرب‌مازار می‌گوید سفته‌بازی در هیچ بازاری مورد تایید نیست؛ چه در بازار طلا، چه ارز و چه بورس. رشد شاخص بورس بیشتر به دلیل سفته‌بازی است و نه رشد صنعت و اقتصاد. اگر این حجم از گردش پول در بازار بورس نصیب شرکت‌ها و ارتقای صنعت می‌شد، جای خوشحالی بود ولی متاسفانه بورس به محل رقابت سفته‌بازان تبدیل شده است. این استاد دانشگاه شهید بهشتی خطاب به هیئت مدیره سازمان بورس می‌گوید اگر قرار است هرکسی به دلخواه خود در بازار بورس فعالیت کند پس دیگر چرا سازمان بورس تشکیل شده است؟ سازمان بورس در همه کشورها نسبت به افزایش یا کاهش بی‌دلیل و بی‌منطق سهام شرکت‌ها مسئولیت دارد و روی آن نظارت می‌کند. در زمانی که تغییرات سهام یک شرکت منطقی نداشته باشد، نماد آن در بورس بسته می‌شود تا علت مورد بررسی قرار گیرد. در صورتی که درحال حاضر چنین اتفاقاتی در بورس نمی‌افتد. به نظر می‌رسد دولت چشمش را روی ورود نقدینگی بی‌حساب و کتاب به بورس بسته است. او با پیش‌بینی قریب‌الوقوع بودن ترکیدن حباب بازار بورس می‌گوید زمانی که چنین اتفاقی بیفتد چه کسانی پاسخگو خواهند بود؟قربانی کردن عارف در شعسا برای تبرئه پدرخوانده‌ها
فعالان اصلاح‌طلب می‌گویند اختلافات میان حزبی و ناکارآمدی موجب شده تا «شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان (شعسا)» به آخر خط برسد.
عبداله ناصری در گفت‌وگو با روزنامه صبح نو تصریح کرد اختلاف با کارگزاران موجب استعفای موسوی (عضو مجمع روحانیون) از نایب رئیسی شورا شده است.
او همچنین به فرارو گفته است: «احتمالاً آقای عارف رئیس شورا هم به این جمع‌بندی رسیده است که فرایند کنونی، کارآمدی جمعی ندارد و با توجه به این‌که حتماً برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ برنامه دارد بنابراین باید ارتباطش را با این‌گونه شورا‌ها تقویت بکند مگر این‌که به‌طور جدی تصمیمی برای این انتخابات نداشته باشد و نخواهد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.»
ناصری افزود: «نظر شخصی من این است، چون احزاب اصلاح‌طلب و شخصیت‌های حقیقی تعدد داشتند و به دو دسته تقسیم می‌شدند باید شورا برای پی‌ریزی چارچوب آینده خود، نگاهش را به جامعه و حکومت مشخص بکند. چون اگر بنا باشد دوباره حول برنامه‌های شخصی پیش برود همان شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کفایت می‌کند.
سعید شریفی عضو حزب اتحاد ملت نیز گفت: «نمی‌دانم آقای عارف چه واکنشی نسبت به استعفا یا کناره‌گیری آقای موسوی‌لاری از شورای‌ عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان دارد، اما به نظر می‌رسد که آقای موسوی ‌لاری این اقدام را بدون مشورت با حزب متبوعش مجمع روحانیون مبارز و به احتمال زیاد آقای خاتمی انجام نداده است و چندان نمی‌توان آن را اقدام شخصی ارزیابی کرد. اگر هم مشورتی نکرده و تصمیم شخصی باشد تبعات این اقدام در تحلیل‌ها به حزب متبوع او مجمع روحانیون مبارز، هم تسری پیدا می‌کند و تا میزان زیادی خاتمی در این ماجرا نقش دارد.»
 وی افزود: «به نظر من، موسوی ‌لاری هم‌حزبی و از نزدیک‌ترین نیرو‌ها به خاتمی است بنابراین این اقدام، بازتاب رضایت نداشتن مجمع روحانیون مبارز و شخص خاتمی از عملکرد شورای عالی سیاست‌گذاری است».  بسیاری از افراد و احزاب عضو با آقای موسوی ‌لاری موضع مشابهی دارند و از عملکرد و سازوکار‌های درونی شورای عالی سیاست‌گذاری، رضایت کافی ندارند.
وی اضافه کرد: «الان بیش از دو ماه از برگزاری انتخابات مجلس گذشته است، اما شورای عالی سیاست‌گذاری نتوانسته است یک ارزیابی جمعی از عملکرد خود پس از نتایج انتخابات ارائه بکند. شاید بتوان این کم‌کاری را با شیوع کرونا توجیه کرد، اما فکر نمی‌کنم جریانات سیاسی بزرگ نتوانند در این شرایط راه جایگزینی در این باره پیدا کنند. اولین عکس منتشر شده از شورای ‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و اولین اقدامی که پس از انتخابات مستقل از بحث‌های شخصی، صورت گرفت نامه آقای موسوی‌ لاری آن هم پس از دو ماه از انتخابات بود که اعلام کناره‌گیری کرد. تا این زمان، ما هیچ بازخوردی از شورای عالی درباره نتایج انتخابات، چگونگی برگزاری انتخابات و ارزیابی عملکرد خود شورای عالی در انتخابات ندیدیم. این نشان می‌دهد که عملاً جدیت و جهدی در این مجموعه برای پیگیری اینچنینی ماجرای سیاست وجود ندارد. 
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1