تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب : ۴۲۰۵۷۰
در نشست شورای زکات کهگیلویه

انتقاد امام جمعه کهگیلویه از بی‌توجهی مدیران نسبت به فریضه زکات

۰
انتقاد امام جمعه کهگیلویه از بی‌توجهی مدیران نسبت به فریضه زکات
کبنا ؛به گزارش کبنا نیوز از کهگیلویه، علی وحدانی‌فر امروز در نشست شورای زکات شهرستان با ابراز گلایه از مدیرانی که این شورا را جدی نگرفته و شرکت نکردند، اظهار داشت: در جلسه‌ای که اعضا شرکت ندارند نشان می دهند دین برایشان مهم‌ نیست.
امام جمعه کهگیلویه تصریح کرد: مسؤول نطام جمهوری اسلامی موطف است بر پایه دین و شریعت عمل کند و در جلسات شرکت داشته باشند و گزارش عملکرد ارائه دهد.
وحدانی‌فر گفت: اگر مردم در شهرستان زکات پرداخت نمی‌کنند به خاطر کم کاری متویان جمع‌آوری است.
وی با بیان اینکه برخی از احکام و مباحث در اسلام صرفا درون دینی و درون مذهبی نیست بلکه در همه ادیان و مذاهب به آن اشاره شده است، افزود: همه انبیای الهی موظف بودند اینها را انجام دهند.
وحدانی‌فر با استناد به صراحت قرآن و روایات درباره زکات، اهمیت این فریضه را مورد اشاره قرار داد و گفت: هر کجا زکات ذکر شده قبل از ان نماز آمده است. درجه واجب بودن زکات در حد نماز است اما در عمل تفاوت دارند.
رئیس شورای زکات کهگیلویه با بیان اینکه به فرموده امام صادق(ع) اگر مسلمانان زکات مال خود را پرداخت کنند هیچ فقیری در جامعه وجود نخواهد داشت، تصریح کرد: امروز متاسفانه زکات واجب فراموش شده در جامعه است.
وی خواتسار اهتمام در برگزاری شورای زکات شهرستان شد و افزود: کمیته امداد به عنوان دبیر شورا باید فعال باشد مصوبه‌ها را پیگیری کند.
وحدانی‌فر اضافه کرد: در شرایط کرونایی که تبلیغ حضوری تعطیل است مبلغان سازمان تبلیغات در فضای مجازی خلاق باشند آیات و روایات زکات را تبیین و مردم را به پرداخت زکات ترغیب کنند.
 
تعهد 16 میلیارد ریالی جمع‌آوری زکات در کهگیلویه
رئیس کمیته امداد کهگیلویه گفت: میزان تعهد شهرستان برای جمع‌آوری زکات امسال 16 میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.
عبدالخالق آرامش‌دوست امروز در نشست شورای زکات اظهار داشت: تعهد کمیته امداد برای جمع‌آوری زکات در شهرستان امسال 16 میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.
رئیس کمیته امداد کهگیلویه گفت: سال گذشته هشت میلیارد ریال انواع زکات مال و فطریه در سطح شهرستان جمع‌آوری شد.
وی با بیان اینکه رویکرد شورای زکات در سال جاری بر احیای این فریضه و جهش در جمع‌آوری است، افزود: سال‌های گذشته در تبلیغ و آگاهی‌بخشی به جامعه هدف سهل‌انگاری و همین باعث شده بود مبالغ جمع‌آوری محدود باشند.
این مسؤول گفت: در حالی که بخش مهمی از غلات در سطح شهر واقع شده و ساکنان شهر بهره‌برداری می‌کنند نگاه ما در جمع‌آوری زکات بیشتر به سمت روستاها بود.
آرامش‌دوست افزود: تحقق تعهدات و تغییر در رویکرد شورای زکات نیازمند هم‌افزایی و تعامل اعضای این شورا است انتظار می‌رود از ظرفیت روحانیون و کارشناسان جهاد کشاورزی برای تبیین موضوع و ترغیب کشاورزان به پرداخت زکات استفاده شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1