تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب : ۴۲۰۵۳۸
در ارتباط ویدئوکنفرانسی معاون اول رئیس جمهوری مطرح شد

توقف توسعه بدون فرودگاه یاسوج / پیگیری کلانتری و دستور معاون رئیس جمهور

۰
توقف توسعه بدون فرودگاه یاسوج / پیگیری کلانتری و دستور معاون رئیس جمهور
کبنا ؛ بعد از سقوط هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج و جان باختن 66 نفر از مسافران، پروازهای فرودگاه یاسوج کنسل و این فرودگاه به کما رفت، در ادامه تلاش‌های زیادی برای از سرگیری این پروازها از سوی مسئولان صورت گرفت، اما متأسفانه نه شرکت‌های هواپیمایی و نه مردم دیگر جدیت از خود برای راه اندازی پروازها از خود نشان ندادند. و مشخص نیست که آیا آسمان یاسوج دو باره شاهد پرنده‌های آهنین خواهد بود یا نه؟
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد در ارتباط ویدئوکنفرانسی معاون اول رئیس جمهوری به منظور آغاز عملیات اجرایی بیش از ۱۴ هزار واحد مسکن فرهنگیان ۶ استان کشور در قالب طرح اقدام ملی مسکن، به این مسئله اشاره کرد و خواستار از سرگیری پروازهای فرودگاه یاسوج شد و اسحاق جهانگیری با حضور وزیر  دستور آن را صادر کرد.
به گزارش کبنا، «کلانتری» در این ارتباط ویدئویی از جهانگیری و وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد که نسبت به ازسرگیری پروازهای فرودگاه یاسوج که از زمان سقوط هواپیمای ماهان در بهمن سال ۹۶ تاکنون به صورت نیمه تعطیلی و یا تعطیل بوده و امروز به به عنوان یکی از مطالبات و خواسته‌های جدی مردم استان تبدیل شده، توجه و اهتمام ویژه‌ای بورزد.
 یک‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ هواپیمای مسافربری تهران – یاسوج سقوط کرد و سبب جان باختن ۶۶ مسافر و خدمه پروازی شد اما باوجود تلاش‌های مستمر، فرودگاه یاسوج هیچ گاه به رونق قبل از این حادثه باز نگشته است.
 جهانگیری نیز درخواست کلانتری را انتظار و درخواست بحقی دانست و در این زمینه به محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی که در این آیین حضور داشت دستور داد در اسرع وقت نسبت به رفع این مشکل و از سرگیری پروازهای فرودگاه یاسوج تمامی اقدامات و پشتیبانی‌های لازم را با استاندار کهگیلویه وبویراحمد و مسئولان استانی انجام دهد.
 وی همچنین تصریح کرد که نتیجه اقدام‌های وزارت راه و شهرسازی نیز در این راستا به دفتر معاون اول رئیس جمهوری نیز اطلاع داده شود.
درخواست مسئولان و مطالبه مردم برای از سرگیری پروازهای فرودگاه یاسوج در حالی است که استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه ترانزیتی و حمل و نقل جاده‌ای نیز وضعیت مناسبی ندارد، تنها کمتر از ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه دارد، حتی از داشتن یک کیلومتر آزادراه محروم است، محروم از خط ریلی و راه آهن و البته جاده‌های دسترسی و برون شهری آن به اذعان کارشناسان حوزه حمل و نقل و پلیس راهور و ناظران کشوری نیز به شدت ناایمن و شرایط یک جاده استاندارد اصلی را ندارند.
 جهانگیری همچنین در این ارتباط ویدئویی از اقدامات و طرح‌های مقابله‌ای و پیشگیرانه ستاد استانی مدیریت کرونا و استاندار کهگیلویه وبویراحمد و همچنین همراهی و همگامی مردم فهیم این استان در زمینه رعایت پروتل های بهداشتی و فاصله گذاری‌ها قدردانی کرد و گفت: بر اساس گزارش‌ها این استان یکی از مناطق با مدیریت و عملکرد خوب و مثبت مقابله‌ای با کرونا است.
 عملیات اجرایی ۷۲۱ واحد مسکن فرهنگیان کهگیلویه وبویراحمد آغاز شد
 عملیات اجرایی ساخت ۷۲۱ واحد مسکن فرهنگیان کهگیلویه وبویراحمد در قالب طرح اقدام ملی مسکن امروز دوشنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و وزرای راه و شهرسازی و آموزش و پرورش از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس و همزمان با ۱۱ استان کشور آغاز شد.
  جهانگیری در این ارتباط ویدئویی با توجه به اینکه اعتبارات لازم و سهم آورده متقاضیان تأمین شده است از استاندار و متولیان امر در کهگیلویه وبویراحمد خواست نسبت به اتمام و تسریع در ساخت این واحدها اهتمام جدی بورزند.
 استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: ساخت این ۷۲۱ واحد بر اساس تفاهم نامه بین اداره کل آموزش و پرورش و راه و شهرسازی و در قالب طرح اقدام ملی مسکن اجتماعی است که مدت ساخت این واحدها ظرف کمتر از دو سال پیش بینی می‌شود.
  کلانتری تصریح کرد: سهم استان کهگیلویه وبویراحمد در قالب طرح اقدام ملی مسکن ۳ هزار و ۵۰۰ واحد بوده که البته بالای پنج هزار و ۵۰۰ نفر در این زمینه متقاضی شدند.
 وی گفت: از این مجموع سهم فرهنگیان ۷۲۱ مورد بوده که شمار متقاضیان فرهنگی واجد شرایط این راستا نیز ۱۱ هزار و ۱۰۰ نفر بودند.
کلانتری شمار فرهنگیان کهگیلویه وبویراحمد با احتساب معلم دانشجوها را در این استان ۱۴ هزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرد.
 استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به مراحل ساخت و واگذاری واحدهای مسکن مهر در سطح استان نیز گفت: از مجموع ۱۶ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مهر در این استان تاکنون ۱۵ هزار و ۵۰۰ مورد آن به متقاضیان و با اتمام زیرساخت‌های لازم واگذار شده است.
وی یادآور شد که کمتر از یک ماه دیگر و با رفع برخی نواقصات و تأمین زیرساخت‌های لازم مابقی واحدها به متقاضیان واگذار خواهد شد.
کلانتری یادآور شد: میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن مهر در استان کهگیلویه وبویراحمد در سال ۹۲ و قبل از آغاز دولت تدبیرو امید حدود ۴۰ درصد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1