تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۸
کد مطلب : ۴۲۰۳۲۹
معاون وزیر صنعت اعلام کرد:

شناسایی ذخایر معدنی در استان‌های کم‌برخوردار / مواد معدنی کهگیلویه و بویراحمد توسط شرکت خصوصی مورد بررسی قرار می‌گیرند

۱
۰
شناسایی ذخایر معدنی در استان‌های کم‌برخوردار / مواد معدنی کهگیلویه و بویراحمد توسط شرکت خصوصی مورد بررسی قرار می‌گیرند
کبنا ؛معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت از اجرای طرح‌های سازمان ایمیدرو به منظور شناسایی دخایر معدنی در استان‌های کمتر برخوردار خبر داد تا در زمینه توسعه و تکمیل زنجیره فلزات اقدام شود.
به گزارش کبنا به نقل از ایرنا، «خداداد غریب پور» امروز در جلسه پایش طرح های پتانسیل یابی معدنی در استان های کمتر برخوردار کشور افزود: ایمیدرو با اجرای این طرح ها، درصدد بررسی وضعیت استان های کم برخوردار اما دارای معدن است.
وی  اضافه کرد: "طرح مطالعات اولیه مناطق کمتر برخوردار" توسط بخش خصوصی و "طرح انجام خدمات پتانسیل یابی معدنی" با نظارت شرکت تهیه و تولید مواد معدنی از سوی بخش خصوصی اجرا می شود.
رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به طرح مطالعات اولیه مناطق کمتر برخوردار، گفت: براساس این طرح، ۱۲ استان اردبیل، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، بلوچستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، کرمان، هرمزگان و کردستان با جمعیت حدود ۱۴ میلیون نفر توسط یک شرکت خصوصی مورد بررسی قرار می گیرند.
به گفته وی، مواد معدنی مختلف شامل سنگ آهن، بوکسیت، مس، طلا، نقره، سیلیس، منگنز، منیزیت، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، سنگ های تزئینی، آهک، زغال سنگ، تیتانیوم، نیکل، قلع و غیره در این طرح بررسی می شوند.
غریب پور پیرامون طرح انجام خدمات پتانسیل یابی معدنی گفت: این طرح در ۶ استان کرمانشاه، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و  فارس اجرا می شود که در مجموع ۱۱۱ هزار کیلومتر مربع را در بر می گیرد.
وی خاطرنشان ساخت: فعالیت های دفتری شامل جمع آوری داده ها گزارش های قبلی، پردازش داده ها و تهیه بانک اطلاعاتی و معرفی مناطق مستعد برای هر تیپ ماده معدنی انجام شده و با توجه به شیوع کرونا، در اجرای فعالیت ها باید پروتکل های بهداشتی رعایت شود و چنانچه تاخیر ناشی از این وضعیت پدید آید، قراردادها تمدید می شود.
رئیس هیات عامل ایمیدرو ضرورت دستیابی به الگوی مناسب برای توسعه مناطق محروم را مورد تاکید قرار داد و گفت: استفاده از اطلاعات نهادها و سازمان های مختلف، شاخص های دقیقی از میزان محرومیت و در عین حال برخوردار از ظرفیت های معدنی برای توسعه تعریف و عملیاتی شود.
وی افزود: همزمان با این اقدام، ایمیدرو وضعیت زیرساخت های معادن استان های کمتر برخوردار را بررسی می کند تا امکانات مورد نیاز توسعه معادن را فراهم سازد.
به گزارش ایرنا، ایران حدود ۶۰ میلیارد تن ذخیره معدنی دارد که از این رقم نزدیک به ۴۰ میلیارد تن قطعی و بقیه احتمالی است، برآورد اولیه ارزش اقتصادی این ذخایر بیش از ۸۸۰ میلیارد دلار بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Rashed
Iran, Islamic Republic of
درود بر فرزند توانمند ایران زمین دکتر خیلی خوب درخشیده ای برای حضرتعالی میسر بود برای تمامی استان‌ها یک برنامه spatial planing با سیستم GIS طراحی کن که یادگار بماند و بعد برنامه راهبردی مختص هر استان
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
1