تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : ۴۲۰۲۷۰
روایت یک اصلاح‌طلب از اختلافات اصلاحات؛

 عارف باید استعفا دهد؛ خروجی شورای عالی ارائه لیست رانتی بود / مقصر اصلی اختلافات اصلاح‌طلبان «خاتمی» است

۰
 عارف باید استعفا دهد؛ خروجی شورای عالی ارائه لیست رانتی بود / مقصر اصلی اختلافات اصلاح‌طلبان «خاتمی» است
کبنا ؛عضو سابق حزب اعتماد ملی گفت: ‌شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان باید تصفیه شود،‌ عارف باید استعفا کند و 5 مشاور وی در این شورا هم باید کنار بروند. موسوی لاری هم باید 6 سال قبل استعفا می‌کرد تا امروز به این نقطه نمی‌رسیدیم.
 شکست در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی اصلاح‌طلبان اکنون رگه‌های اختلافی که در گذشته وجود داشت را برجسته‌تر کرده و شاخه‌های مختلف اصلاح‌طلب به انتقاد از هم زبان گشوده‌اند.
عبدالواحد موسوی لاری دومین مقام مهم در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلب که سال 91 آغاز به کار کرد، سه روز پیش (5 اردیبهشت)، استعفا کرد و از شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلب خواست که دست به اصلاح ساختار زده و  نقش مؤثرتری به احزاب دهد. همزمان با نامه استعفای موسوی لاری، انتقادات به عملکرد اصلاح‌طلبان در ریاست جمهوری، مجلس دهم و شورای شهر فعلی تهران پررنگ‌تر شده و اعتراضات به محمدرضا عارف ریاست شورای عالی اصلاح‌طلبان را بیشتر کرده است.

 
مهدی آیتی عضو سابق حزب اعتماد ملی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، فعالیت شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را از اساس غیرقانونی می‌داند و می‌گوید «اشتباه بزرگ اصلاح‌طلبان این بود که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات را تعطیل و شورای عالی سیاست‌گذاری راه‌اندازی کردند.»
** مقصر اصلی اختلافات اصلاح‌طلبان «خاتمی» است
وی تأکید دارد که این اختلافاتی که اکنون به وجود آمده مقصر اصلی آن خاتمی رئیس دولت اصلاحات است. آیتی می‌گوید که محمد خاتمی بوده که دستور داده اعضای حقیقی وارد شورای عالی اصلاح‌طلبان شوند و حالا آنها احزاب اصلاح‌طلب را اینگونه به گوشه رینگ کشانده و آنها را از موضوعیت انداخته‌اند.
آیتی می‌گوید: پس از دستور رئیس دولت اصلاحات عارف به همراه 5 مشاورش وارد شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان شدند و  عبدالواحد موسوی‌لاری نیز به عنوان نماینده تام‌الاختیار خاتمی انتخاب شد، اما این شورا به جز دو دستگی محصول دیگری نداشته است.
وی ادامه داد: در استان‌ها در بین هواداران جبهه اصلاحات دو دستگی به وجود آمده، یک دسته طرفدار شورای هماهنگی هستند و یک دسته نیز طرفدار شورای عالی و همین دو دستگی سبب شده که اصلاح‌طلبان در استان‌ها به جان هم بیفتند.
آیتی تأکید دارد: اینکه موسوی لاری از سمت خود استعفا کرده امید رفتن اصلاحات به سمت نهادی قانونی و دارای ساز و کار حزبی را افزایش می‌دهد و می‌توان با انحلال شورای عالی اصلاح‌طلبان قدرت و اختیار را به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برگرداند یا پارلمان اصلاحات راه‌اندازی کرد.

 
**خروجی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ارائه لیست‌های رانتی به مردم بود
عضو سابق حزب اعتماد ملی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: خروجی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ارائه لیست‌های رانتی به مردم بود که اکنون با شورای شهری مواجه هستیم که نارضایتی عموم مردم را افزایش داده و اعضای این شورا بیشتر به دنبال دغدغه‌های شخصی هستند تا اجتماعی.
آیتی ادامه داد: خروجی شورای سیاسیتگذاری اصلاح‌طلبان در مجلس هم که مشخص است، 30 بر صفر همه کرسی‌ها را در تهران از دست دادند و وضعیتشان از عملکرد دولت روحانی هم مشخص است.
وی تأکید کرد: ‌شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان باید تصفیه شود،‌عارف باید استعفا کند و 5 مشاور وی در این شورا هم باید کنار بروند. موسوی لاری هم باید 6 سال قبل استعفا می‌کرد تا امروز به این نقطه نمی‌رسیدیم.
آیتی گفت: اگر اصلاحات می‌خواهد به نقطه موفقی برسد باید از طریق آراء عمومی خود را بازسازی‌، ‌آسیب‌شناسی و نوسازی کند. (فارس)
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1