تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۴۲۰۲۶۳
در نشست بررسی آرامستان‌های یاسوج مطرح شد

وقتی چشم‌ها بر روی خیانت‌ها در قبرستان‌های طایفه‌ای یاسوج بسته می‌شود

۲
۰
وقتی چشم‌ها بر روی خیانت‌ها در قبرستان‌های طایفه‌ای یاسوج بسته می‌شود
کبنا ؛«همه دیدیم در قبرستان معصوم‌آباد چه خیانت‌هایی شد اما چشم‌ها را به روی این خیانت‌ها بستیم.» این بخشی از صحبت‌هایی است که مسئول کهگیلویه و بویراحمدی در جلسه بررسی ساماندهی آرامستان‌ها مطرح کرد.
نشست بررسی آرامستان‌ها با حضور سید عیسی حسنی معاون پیشگیری از جرم دادگستری، مدیرکل امور شهری و معاون دادستان یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا در این جلسه که امروز (دوشنبه 8 اردیبهشت ماه 99) برگزار شد، سید عیسی حسنی معاون پیشگیری از جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سلامت مردم با توسعه قبرستان‌ها در محدوده شهر یاسوج در خطر است، توسعه قبرستان‌ها تهدیدی برای منابع طبیعی و چشمه‌های آب شرب مردم است که مسوولان نباید در این زمینه کوتاهی می‌کردند.
وی با بیان اینکه دستگاه‌ها، متولی حفظ سلامت مردم هستند، افزود: متاسفانه از درون این مجموعه‌ها کسانی هستند که دلال این قبرستان‌ها هستند و حتی مکان‌های مذهبی را هم دور زده‌اند.
وی با اشاره به جانمایی قبرستان در شهر یاسوج برای ساماندهی قبرستان‌های محدوده شهر یاسوج در نواحی شمالی گفت: دفن اموات در قبرستان‌های مناطق محمود‌آباد و معصوم‌آباد، محدوده پارک جنگلی، آبشار یاسوج، منطقه حاجتی‌ها، تل‌زالی و سروک تا زمان جانمایی قبرستان بزرگ شهر یاسوج ممنوع و اموات در قبرستان شرف‌آباد یاسوج به خاک سپرده می‌شوند.
این مسوول بیان کرد: اگر مسوولان مصوبات این جلسه را اجرا کنند ممکن است با هجمه‌هایی مواجه شوند اما برای حفظ سلامت مردم و منابع ملی در مقابل هجمه‌ها بایستیم.
معاون پیشگیری از جرم دادگستری با اشاره به داشتن قبور طبقاتی گفت: طبقاتی شدن قبور منشا دینی دارد و ائمه ما نیز همه قبور طبقاتی داشتند.
وی بر استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای ساماندهی آرامستان‌های شهر یاسوج تاکید کرد و یادآور شد: اگر مشکلاتی که آرامستان‌های محدوده شهر یاسوج ایجاد می‌کنند برای مردم مناطق مطرح کنیم خود آنها حاضر به همکاری هستند و حتی از ما هم جلوتر حرکت می‌کنند.
 در ادامه این نشست سید حسین کاظمی از سهل‌انگاری همه دستگاه‌ها در توسعه آرامستان‌های محدوده شهر یاسوج انتقاد کرد و گفت: جای دفاع از عملکرد دستگاه‌ها خصوصا آب منطقه‌ای و منابع طبیعی نیست.
مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همه دیدیم در قبرستان معصوم‌آباد چه خیانت‌هایی شد اما چشم‌ها را به روی این خیانت‌ها بستیم.
وی عنوان کرد: قبرستان‌های محدوده شهر یاسوج در قبرستان شرف‌آباد متمرکز شوند و شهرداری یاسوج مکلف است اموات را فقط در قبرستان شرف‌آباد تحویل دهد و اداره‌کل منابع طبیعی سریعا نسبت به نقطه‌گذاری و محصور کردن قبرستان‌های مناطق ذکر شده اقدام لازم را انجام دهند.
معاون دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست بر حفظ سلامت مردم تاکید کرد و افزود: در مواردی که بحث امنیت و سلامت و حقوق عامه مردم مطرح باشد ورود پیدا می‌کنیم و در خصوص آرامستان‌ها اگر کوتاهی صورت گیرد با تشکیل پرونده قضایی به موضوع ورود پیدا می‌کنیم.
 وی عنوان کرد: در این زمینه مسوولان کوتاهی کردند که کوچکترین مصالحه‌ای نخواهیم کرد و اگر خطری سلامت مردم را تهدید کند برخورد می‌کنیم.
گفتنی است در نشست امروز مصوب شد با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط آب منطقه‌ای، جهادکشاورزی، محیط زیست، راه و شهرسازی و منابع طبیعی با محوریت شهرداری یاسوج ظرف دو هفته آینده ۵ نقطه ویژه برای انتخاب محل قبرستان بزرگ شهر یاسوج بررسی شود.
همچنین متنی با هماهنگ معاونت پیشگیری از جرم دادگستری مبنی بر ممنوعیت دفن اموات در قبرستان‌های محدوده شهر یاسوج تنظیم و در این مکان‌ها نصب شود، همچنین بیمارستان‌ها با هماهنگی آرامستان‌ شهرداری یاسوج متوفی را تحویل دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
United States
الان جلوى اختلاس و رشوه خوارى گرفته شده أفتادين دنبال مرده هاى بدبخت خوب بيايد زمين بديد به طايفه ها تا بتونن طبق همون رسوم گذشته اموات خود رو كنار هم بزارن نميشه كه يه مسؤلى بياد همه إحساسات مردم رو تحت تاثير قراربده كه بايد اموات خود رو در فلان نقطه خاك كنيد لطفا از قبل مكان ارامستان را تايين كنيد بعد براى اين قبرستان ها تعيين تكليف كنيد
Iran, Islamic Republic of
چرا استاندار ورود نمی کنه
چرا دادستان ورود نمی کنه
ولی اولین قبر رو در معصوم آباد کندند خدا را شاهد میگیرم که شخصا به استاندار وقت آقای خادمی ومدیر کل جهاد ومعاونین استاندار به عنوان یک شهروند پیام دادم ولی از کنار قضیه گذشتند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1