تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۳۹
کد مطلب : ۴۲۰۲۵۴
یادداشت|

از استقلال تا کتمان وادادگی

سیروس جوادپور
۴
۰
از استقلال تا کتمان وادادگی
کبنا ؛مقدمه؛
خودکفایی در امور مختلف زمانبر است، مرد دوران می خواهد و طبعا نمی توان در این مسیر همه را راضی نگهداشت. پس از نزدیک شدن به پایان چهارساله نمایندگی معمار کهگیلویه نوین دستاوردهایی می بینیم که با وجود هجمه های رسانه ای همانان که برای به چنته گرفتن سرنوشت کهگیلویه به هر اقدامی دست زدند، هر وجدان بیداری را به تعظیم و تحسین وا می دارد.
معماران کلان، اولویت های زیربنایی توسعه را می دانند، پی اش می روند، هزینه می دهند و برای تکمیل روند از تمامی منابع محیطی_انسانی استفاده می کنند.
بنا به ادب و در جوابیه به یادداشت بدون نام نیروگاه 750 مگاواتی پادوک، کلاه گشادی که بر سر مردم رفت که خود گواهی بر بی شناسنامه بودن مطالب حاوی دروغ و نشر اکاذیبی است که بنا به ماده ۶۹۸ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی در این خصوص حسابش سواست و مجازاتی در خور مجرم خواهد داشت؛ اما لازم دانستم مراتب پاسخ به دروغ هایی که مصادیق آنها در چهار سال گذشته حسابشان از کتاب خارج شده را به سمع و نظر مردم شهرستان کهگیلویه بزرگ به نگارش درآورم.
یکم_ پیش و بیش از هر چیزی در جوابیه های رسانه های غیرمنصف منتخب، حمله و اهانت به احوال شخصیه افراد و اهانت به نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هویداست و از خصیصه های مطالبی است که هیچ گاه نه به دنبال حقایق اند و نه خواستار تنویر افکار عموم؛ بدین جهت در اوان مطلب به احساسی بودن نگارنده و متهم عناد و بغض می کنند و در ادامه نماینده مردم را با هتاکی نادان می نامند. لیکن از کوزه همان برون تراود که در اوست.
دوم_ ایستگاه برق لیکک از مهم ترین پروژه های شهرستان بهمئی که مجوز این ایستگاه به سفر دولت نهم بر می گردد و همانند سایر مجوزات ۳۰ ساله خاک می خورد تا اینکه در سال ۹۵ و ورود مهندس هاشمی پور به مجلس شورای اسلامی پروژه از رکود خارج و عملیات محوطه سازی، فونداسیون، دکل و سیم کشی به سرعت صورت می گیرد و در سال ۹۸ همزمان با بازدید وزیر محترم نیرو پایه های آن نصب و به فضل الهی تا پایان تابستان امسال به بهره برداری می رسد.
سوم_ ایستگاه برق چرام نیز از قبیل همان مجوزات خاک خورده ای بود که تا سال ۹۷ که استارت پروژه فاز اول ایستگاه زده شد هیچ کاری از پیش نبرده بود؛ در سال ۹۸ با حضور دکتر اردکانیان وزیر نیرو فاز اول افتتاح و فاز دوم کلنگ زنی شد و هم اکنون در حال اجراست و بنا به گفته مدیرعامل برق استان پروژه هم اکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
چهارم_ نظرات آماتورمآبانه ای که با اعتماد به نفس رسانه ای اش می کنند و ابایی از دروغ و نشر اکاذیب ندارند، هر نیروی متخصصی را دچار شگفتی می کند؛ بنابراین در پاسخ به عموم فرافکنی ها جهت تنویر افکار اشاراتی مختصر می آورم؛ _ اهداف احداث پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی ۷۵۰ مگاواتی دهدشت به صورت زیر انجام می گیرد:
۱_ تامین برق مطمئن مورد نیاز صنایع استان و صادرات آن به استان های همجوار
۲_ تامین برق مورد نیاز طرح های در دست احداث منطقه
۳_ تامین کمبود برق شبکه سراسری
۴_ محرومیت زدائی و اشتغال زائی در منطقه پنجم_ در خصوص ایستگاه سیکل ترکیبی نیز بوسیله ترانسفورماتور سطح ولتاژ را به سطح مورد نیاز منطقه ۴۰۰ یا ۲۳۰ کیلو ولت می رسانند؛ که این ولتاژ تولیدی ۴۰۰kv باید ابتدا در پست های کاهنده به ۲۳۰kv و سپس به ۱۳۲kv و سپس به ۳۳kv تبدیل شوند که نمونه آن ایستگاه سرپری می باشد که ولتاژ ۱۳۲kv را به ۳۳kv تبدیل می نماید.
لازم به توضیح است که خطوط انتقال ۴۰۰kv و نیروگاه های تولید این ولتاژ به عنوان خطوط و نیروگاه های راهبردی در بحث توسعه به شمار میروند، که در استان های مرکزی و صنعتی کشور که اکثراً جهت توسعه، خطوط انتقال ۴۰۰ و نیروگاه هایی با چنین خروجی طراحی و اجرا گردیده است، (استان های مرکزی و خوزستان) مانند نیروگاه شاندیز اراک که یکی از نیروگاه های مهم در کشور می باشد.
نیروگاه سیکل ترکیبی احداثی در منطقه پادوک کهگیلویه که اولین نیروگاه با چنین سطح ولتاژی در استان بوده میتواند جرقه ای در توسعه استان و شهرستان و تأمین برق پایدار مصارف صنعتی و کشاورزی گردد لذا بعد از تولید، احداث خطوط ۴۰۰ و ۲۳۰ از اهداف و مقاصد بعدی انتقال این ولتاژ به نقاط مختلف استان می باشد.
لازم به توضیح است که در بحث انرژی اولین مرحله تولید و سپس انتقال آن است؛ لذا باید به احداث این نیروگاه به اهداف بلند مدت توسعه شهرستان های کهگیلویه بزرگ که در حال احداث کارخانه های سیمان، پتروشیمی، فسفات چرام و پمپاژ های فوق العاده قوی آب از سد مارون به دشت های سوق و حومه غربی بعنوان قلب این طرح ها نام برد.
در کنار نیروگاه ها معمولا پست های کاهنده ولتاژ به ۲۳۰ و ۱۳۲ احداث میشود که این نیروگاه با توجه به نزدیکی به نقاط مختلف شهرستان های کهگیلویه بزرگ و قرار داشتن در مرکز ثقل جغرافیایی منطقه و وجود زمین های فراوان منابع طبیعی مستعد این موضوع است.
آیا احداث چنین نیروگاه عظیمی باید نادیده گرفته شود و حال که بعد از ۴۲ سال از پیروزی انقلاب چنین پروژه ای عظیمی در این شهرستان ایجاد شده باید آیه یأس خواند و با ترویج دروغ ناامیدی را همانند ضدانقلاب در کهگیلویه محروم ترویج و انعکاس داد؟
ششم_ در خصوص ایستگاه دژکوه (لنده_سوق) که قسمتی دیگر از فراموش شدگان کهگیلویه بزرگ می بود، زمین مکان احداث خریداری شد و پیمانکار خط انتقال نیز مشخص شد؛ در سفر اخیر وزیر نیرو این ایستگاه کلنگ زنی شد و به تاکید وزیر محترم نیرو رسید این نیروگاه تا آخر سال ۹۹ باید کار احداث پست و خط انتقال آن انجام شد. کما اینکه فاز اول خط عنوان شده بهمراه یک دستگاه پُست موبیل با ظرفیت ۳۰ مگاولت آمپر جهت تابستان سال ۹۹ در اولویت اجرایی قرار دارد.
هفتم_ دروغ حد و مرز نمی شناسد، دروغ شاخ و دم ندارد که مابین دروغگو و صادق تمایزی ظاهری قائل شویم اما هرگاه مستندات و ادله های اثباتی هویدا شوند به فرموده لسان الغیب: خوش بود گر محک تجربه آید به میان تا سیه روی شود هر که در او غش باشد نویسنده ناشناس در میان بهت و ناباوری، گذری به کام و نام بهبهان و چنار شاهیجان می زند و بهره ایستگاه سیکل ترکیبی ۷۵۰ مگاواتی کهگیلویه را از آن این دو جغرافیای همسایه و دور می داند؛ این در حالی است ایستگاه سیکل ترکیبی بهبهان با ظرفیت ۹۸۴ مگاوات فاز اول آن توسط گروه مپنا در سال ۹۶_۹۵ به بهره برداری می رسد و شهرستان چنارشاهیجان نیز از نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون که سومین نیروگاه سیکل ترکیبی بزرگ ایران با ظرفیت تولید ۱۳۷۳ مگاوات است بهره مند و اثر پذیر می باشند.
هشتم_ حرمت و ارزش قلم مادامی زیر پای لگدمال می شود که به صرف نیل به مطامع و منافع دنیوی از انسانها قدیسه سازیم، برابری انسانها را کتمان کنیم و یکی را بر دیگرانی برتری دهیم شاید آن یکی گوشه چشمی ما را به مطامع و منافع نزدیکتر سازد. منتخب نیز بشر و اَحدی از مخلوقات باری تعالی است که هرگاه نظم به میان باشد و بیاید باید که پشت درب های این و آن بماند چرا که اگر به جایگاه خود غره شود شاید در خوزستانی که ۱۸ نماینده مجلس به خود می بیند همان یک درب را نیز دیگر به روی ایشان باز نکنند. در همین مقال اصحاب رسانه و خصوصا سایت و رسانه های حامی منتخب نوپا را به اخلاق رسانه ای، خشوع و نهایت ادب دعوت می کنم؛ شاید اگر نقد و مطلبی سازنده از جانب احدی از عموم مردم کهگیلویه منتشر شد، جوابیه ی متن را بدون توهین هایی که در این روزها باب کرده اند، بدهند و به کرامت انسانی احدی توهین و بداخلاقی وارد نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
اقای محترم مردم فهیم با اکثریت قاطع موحد را قبول دارند اب و برق هم نمیخوان. میشه بیخیال عدل بشی لطفا
همکلاسی آقا سیروس
United Kingdom
ضمن عرض سلام و ادب احترام خدمت همکلاسی قدیم جوادپور... با شناختی که از سیروس جان دارم بعید بدانم این قلم سیروس جوادپور باشد این مطالب بقلم . هست که به اسم جوادپور منتشر می کنه حالا به چه دلیلی الله اعلم... من خودم. طرفدار آقای هاشمی پور بودم و هستم ولی یکی از عوامل باخت هاشمی پور همین رهی ها پرندوار ها یعقوب درویشیان ها بیژن کاظمی ها محبی فر ها و و و بودند که با این متن نوشته ها در گروه ها و فضای مجازی تو این 4 سال بر علیه موحد شاخک های هوادارن ایشان را تیز کردند و این همه جنگ رسانه ای و مجازی بوجود اومد و تیم موحد در موضع برتر قرار گرفتنه اند... اقای جوادپور و رهی و دیگر دوستان مگر بیانیه ی آقای هاشمی پور را نخواندید گفت تیم. رسانه ای من دیگر حق مطلب نوشتن ندارند چرا این کار را می کنند اون شب هم خدمتتون عرض کردم بیایید حرکاتمون تغییر بدیم تا شاید چهار سال دیگر دوباره مجلس را فتح کنیم
agah
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز.این طرح ها هیچ ربطی به شرکت توزیع استان نداره که می فرمایید ایشان فرمودند 50در صر پیشرفت داشته.
دوما:مراحل طراحی وطرح مطالعاتی پست های دژکوه وچرام از سال ها قبل بوده که پست چرام در سال 87 در زمینی به صورت موقت راه اندازی شد.وپست دژکوه هم باید از طرف بهبهان مستقیم تغذیه شود که الان می خواهند به قول خودمون فرمالیته بشه واز ایستگاه سرپری تغذیه بشه .که این یعنی واویلا.نه تنها برق پایدار نمی شه بلکه همینی که هم هست ناپایدار میشه/
سوم نامه ونقشه هی نیروگاه پادوک مصوب وموجود است.کدام صنعت استان را می خواهد تغذیه کند؟؟
و......
علی
Iran, Islamic Republic of
برو جمع کن عزت کهگیلویه را زیر سوال برد یک مدیرکل و معاون مدیر کل دراستان ندارد جی برا خودت میبافی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟تو چقد گرفتی ...اگه هم نگرفتی عدل دیگه به کسی پول نمیده................
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1