تاریخ انتشار
جمعه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۷
کد مطلب : ۴۲۰۱۷۶
یادداشت ارسالی:

نشانه‌های افول اقتصاد سرمایه داری و شکل گیری نظم نوین اقتصاد جهانی

۰
نشانه‌های افول اقتصاد سرمایه داری و شکل گیری نظم نوین اقتصاد جهانی
کبنا ؛تحولات پرشتاب چند ماهه اخیر در حوزه اقتصاد جهانی و ناتوانی اقتصاد سرمایه داری در یافتن راه حلی برای برون رفت از این بحران، نشان دهنده ضعف ماهوی مکتب سرمایه داری و نزدیک شدن به پایان این مکتب بعد از چند قرن یکه تازی می‌باشد.
کاهش قیمت نفت، پایین آمدن ارزش دلار در مقابل سایر ارزهای قدرتمند، کاهش ارزش سهام بورس‌های معتبر جهانی و ورشکستگی شرکت‌های قدرتمند در سایه بحران کرونا ویروس و عدم توانایی مکتب سرمایه داری جهت یافتن راه حلی برای برون رفت از این بحران نشان می‌دهد تا پایان نظام اقتصادی مبتنی بر سرمایه داری راه چندانی باقی نمانده و می‌رود تا نظم نوین اقتصادی نوظهوری برپایه چندجانبه گرایی در عرصه بین المللی و جایگزینی ارزهای قدرتمند جدید به جای دلار در مبادلات اقتصادی جهان بوجود آید.
بی شک اقتصاد سرمایه داری پسا کرونا، اقتصاد پایه جهان نخواهد بود و این یعنی ورشکستگی اقتصاد غرب و ظهور اقتصادهای بزرگ در شرق و شروع تازه‌ای از تجربه اقتصادی نوظهور بر پایه تشریک مساعی قدرتهای اقتصادی جدید در عرصه بین الملل خواهد بود.
آنچه مسلم است دهه‌ها و قرن پیش رو تجربه متفاوتی از اقتصاد در مبادلات اقتصادی بشریت خواهد بود که درباره موفقیت و یا ضعف این نظم نوین اقتصادی باید به انتظار دهه‌های پیش رو نشست.
فعل و انفعالات چند سال اخیر مبادلات اقتصادی و استفاده از ارزهای دیجیتال بیانگر این واقعیت است که احتمالاً ارز رایج و پایه جهانی در نظام اقتصادی نوظهور ارز دیجیتالی با پشتوانه چندین قدرت بزرگ اقتصادی می‌باشد که علی ظاهر می‌تواند نسبت به دلار ارز معتبرتر و قابل اعتمادتری برای اقتصاد جهانی باشد.
---------------------------------------------
امیر محبی فر ۵ اردیبهشت
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1