تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۱۴
کد مطلب : ۴۲۰۰۸۱

پوست ۲ پزشک مبتلا به "کووید-۱۹" سیاه شد

۰
پوست ۲ پزشک مبتلا به "کووید-۱۹" سیاه شد
کبنا ؛پوست دو تن از پزشکان ووهان که به "کووید-۱۹" مبتلا شده بودند و تقریبا از چند قدمی مرگ بازگشتند، در نتیجه عوارض داروهایی که طی دوره درمان دریافت کرده بودند سیاه شد.
آنطور که مشخص است "کروناویروس" همچنان ما را با ویژگی‌های خود شگفت‌زده می‌کند. زیرا پزشکان و محققان روزانه اطلاعات جدید و عجیبی از این ویروس به دست می‌آورند.
یکی از عجیب‌ترین اتفاقاتی که برای دو تن از مبتلایان این بیماری رخ داده، سیاه شدن پوست آن‌هاست.
دو تن از پزشکان چینی در شهر ووهان که مرکز شیوع کروناویروس است، پس از ابتلا به "کووید-۱۹" تقریبا تا آستانه مرگ پیش رفتند.
"یی‌فان"( Yi Fan) و "هو وایفنگ"( Hu Weifeng) که هر دو ۴۲ سال دارند، زمانی‌که در ماه ژانویه سال جاری در بیمارستانی در ووهان به درمان بیماران مبتلا به "کووید-۱۹" می‌پرداختند، خود به این بیماری مبتلا شدند.
"لی شاشنگ"(Li Shusheng) یک متخصص ارولوژی و از پزشکان معالج آنها معتقد است که هر دوی این پزشکان در نتیجه مصرف داروهایی که در ابتدای درمان خود دریافت کرده بودند، در پوست خود دچار تیرگی شدند.
"لی شاشنگ" افزود: من انتظار دارم که رنگ پوست هر دوی این مردان به مرور زمان به حالت طبیعی بازگردد.
همچنین به گزارش پایگاه خبری "جی نیوز" و بنا به گفته بیمارستان "دوستی چین و ژاپن"(China-Japan Friendship) مصرف داروی "پلی میکسین بی" (polymyxin B)که نوعی آنتی بیوتیک است و دیگر داروها که در ابتدای درمان برای این دو نفر تجویز شد، باعث تیرگی پوست آنها  شده است.
بنا به اعلام بیمارستان دوستی چین و ژاپن داروی "پلی میکسین بی" و دیگر داروها به این دلیل تجویز شد که کنترل عفونت یک درمان کلیدی برای نجات جان آنها بود.
مصرف مداوم این دارو، علاوه بر صدمه به کلیه‌ها و دیگر اندام‌های بدن باعث رنگی شدن و تجمع رنگدانه‌ها در سر، صورت، گردن و اندام‌های تحتانی می‌شود که پس از توقف مصرف دارو، رنگ پوست به حالت طبیعی بازمی‌گردد.
در ادامه روند بهبود این پزشکان، عصر دیروز "یی‌فان" گفت که وضعیت تنفسی وی در حال حاضر یکنواخت بوده و در حال گذراندن مراحل توانبخشی و روان درمانی است .وضعیت رنگ پوست او تقریبا به رنگ عادی بازگشته است .
"یی فان" در گفت‌وگو با یک خبرنگار گفت: من تقریبا درمان شدم و به زودی توانایی راه رفتن هم پیدا خواهم کرد. هم‌ اکنون وی در حال بازیابی سلامت خود است و پزشکان بیمارستان کمک‌های زیادی به او می‌رسانند.
تصویر تازه ای که روز 20 آوریل(اول اردیبهشت) از دکتر یی فان منتشر شده نشان می‌دهد که رنگ پوست وی در حال بازگشت به حالت عادی است.

این در حالیست که پزشک معالج این دو پزشک بیمار می‌گوید که رنگ غیرمعمول پوست آن‌ها در اثر عدم تعادل هورمونی پس از ویروسی شدن کبد ایجاد شده است.
آسیب به کبد در بیماران کرونایی در افرادی اتفاق می‌افتد که وضعیت ابتلای آن‌ها بسیار شدید است. اما آسیب‌های کبدی در موارد خفیف معمولا بدون درمان خاصی به حالت طبیعی بازمی‌گردد.

جالب است که دکتر "یی‌فان"( Yi Fan) و "هو وایفنگ"(Hu Weifeng) هر دو همکاران "لی‌ ون‌لیانگ"(Li Wenliang) بودند.
"لی‌ ون‌لیانگ" پزشک جوان چینی بود که نخستین بار در سی‌ام ماه دسامبر سال گذشته نشانه‌های ظهور کرونا ویروس را هشدار داد و خود در ۷ فوریه سال جاری بر اثر ابتلا به "کووید-۱۹" درگذشت.
هر دو این پزشکان به مدت دو ماه تحت درمان بودند تا توانستند این ویروس را شکست دهند.
"یی‌فان" در این‌باره اظهار کرد، وقتی از شرایط خود باخبر شدم، بسیار ترسیدم و اکثر شب‌ها کابوس می‌دیدم.
"سونگ جیانکسین"(Song Jianxin) ، متخصص بیماریهای عفونی در دانشگاه علم و فناوری "هواژانگ" گفت: اعضای بدن این دو مرد در طول دوران مبارزه با کروناویروس آسیب دیده است و "آهن" که باید در کبد آن‌ها ذخیره می‌شد، به جای کبد به رگ‌های خونی آنها انتشار پیدا کرده است. چرا که اندام‌های بدن آن‌ها کارایی مناسب خود را نداشته‌اند. افزایش سطح آهن می‌تواند به تغییر در رنگ پوست و افزایش رنگدانه‌های صورت منجر شود.


در بیانیه رسمی این بیمارستان آمده که "یی فان" جراح قلب و عروق بیمارستان مرکزی ووهان و "هو وایفنگ" متخصص اورولوژی، در پی وخامت حالشان در تاریخ دوم مارس به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان "تونگجی"(Tongji) منتقل شدند.
سپس "وانگ چن"(Wang Chen)مدیر مرکز ملی تحقیقات بالینی تنفسی استفاده از "اکسیژناسیون غشایی برون‌پیکری"(ECMO) را برای آنها پیشنهاد داد. این روش در مراقبت‌های ویژه پزشکی استفاده می‌شود و برای فراهم ساختن حمایت قلبی و تنفسی خارج از بدن با هدف احیای قلبی-تنفسی فردی که سیستم گردش خون و تنفس وی نمی‌تواند اکسیژن کافی برای ادامه حیات را فراهم کند به کار می‌رود.
در اثر نارسایی‌های تنفسی ایجاد شده برای آنها، اندام‌های بدن‌شان دچار اختلال عملکرد شد و عفونت‌های ثانویه در آن‌ها ایجاد شد.
به گزارش رسانه‌های چینی "هو وایفنگ" در تاریخ 30 مارس قادر به برقراری ارتباط با دیگران به صورت معمولی شد. "یی فان" هم توانست در تاریخ 3 آوریل به تنهایی بایستد.
 این خبر در رسانه های انگلیسی بازتاب گسترده ای داشته و روزنامه‌هایی همچون میرور، سان، دیلی استار و مترو این خبر را پوشش داده اند. (ایسنا)
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1