تاریخ انتشار
جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۴۱۹۹۲۳
نگاهی گذرا به عملکرد امام جمعه چیتاب؛

راز محبوبیت حجت‌الاسلام وحدانی‌فر

۵
۱
راز محبوبیت حجت‌الاسلام وحدانی‌فر
کبنا ؛ حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در حکمی حجت‌الاسلام علی وحدانی فر را به عنوان امام جمعه شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه منصوب کرد.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام والمسلمین وحدانی‌فر پیش از این امام جمعه چیتاب مرکز بخش کبگیان از توابع شهرستان بویراحمد بود که با ابلاغ این حکم جای قبلی نماینده فعلی ولی فقیه در استان را می گیرد که دی ماه سال ۹۸ طی حکمی از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج معرفی شد. و اما چه عاملی باعث شد که یکی از موفق ترین ائمه جمعه استان به دهدشت برود؟. حجت الاسلام علی وحدانی فر از جمله ائمه جمعه جوان کهگیلویه و بویراحمد است که در بخش کبگیان"چیتاب" امامتی جمعه را بر عهده داشت و از محبوبیت بالایی نزد مردم و مسئولین این شهرستان برخوردار است. نکته بسیار مهم در عملکرد وی در بخش کبگیان که چسبیده به مرکز استان است، عدم افراط و تفریط در خطبه خواندن بوده است به گونه ای که ضمن اینکه معمولا چوب لای چرخ کارگزاران به دلایل سیاسی نمی گذاشت و سعی در کمک به توسعه منطقه خود داشت اما همیشه در جایگاه حمایت از مردم منطقه انتقادات خود را هم مطرح می کرد و بسیار هم مورد توجه مسئولان ارشد استانی قرار می گرفت. برای نمونه همکاری و هماهنگی وحدانی فر به عنوان امام جمعه بخش کبگیان با مسئولین دولتی از جمله: بخشدار و دیگر کارگزاران دولتی در این بخش به همراه هماهنگی کامل با نهادهای انقلابی از جمله سپاه و بسیج، باعث شده بود که در مدت حضور وحدانی فر در این منطقه اقدامات خوبی صورت گیرد و مردم هم رنج حواشی معمول در برخی بخش ها و شهرستان های استان گاهاً به دلیل عدم هماهنگی بین ائمه جمعه و کارگزاران دولت را شاهد نباشند. یکی دیگر از نکات مثبت عملکرد وحدانی فر در چیتاب، حضور مداوم در مناسبت ها و همچنین در میان مردم در برخی مناطق یا موضوعاتی که مشکلاتی برای مردم ایجاد می شده بود .وی چنان تعامل متوازنی بین مردم ومسئولان ایجاد کرده بود که حتی شاهد یک درصد رنجشی بین انان درطول۸سال امام جمعه ای ایشان نبود.حضور در بین عشایر، کشاورزان، طیفهای معتقد مردم چنان برایش عادی بود که گویی مردم وی را جزئی از خانواده خود می پنداشتند. حضور بی بدیل وی در زمستانهای برف گیر وگل ولای جاده ها، سرکشی در بهار کشاورزی و کم و کاست نیازهای مردم، وحضور در تابستانهای گرم و نیاز به آب در گرمای کم آبی، چنان مجذوبیتی از وی در ذهن مردم ساخته بود که موقع رفتنش همگان را به گریه انداخته بود.
عملکرد وحدانی فر در موضوعات سیاسی هم تفاوت معناداری با دیگر ائمه جمعه خصوصا ائمه جوان و هم سن و سال خود داشت به گونه ای که معمولا از وی کمتر مواضع حمایتی یا انتقادی جانبدارانه نسبت به طیف های اصلاح طلب یا اصولگرا را شاهد بودیم این در حالی است که تقریبا در همه موضوعات سیاسی استانی ، ملی و بین المللی تحلیل های کارشناسی خود را داشت اما کمتر شاهد حملات تند و یکجانبه به افراد یا گروه ها بودیم. بیان این نکات به معنی بزرگنمایی عملکرد حجت الاسلام وحدانی فر نیست و حتما وی ضعف هایی دارد و باید در جهت رفع این نکات ضعف تلاش کند و اینکه وی باید به این نکته توجه داشته باشد مسئولیت فعلی بسیار سنگین تر از مسئولیت قبلی است از جمله این که فرهنگ مردم دهدشت با فرهنگ مردم چیتاب و بخش کبگیان تفاوت اساسی دارد و این که مشکلات و جمعیت شهر دهدشت بسیار فراتر از چیتاب است ضمن اینکه حوزه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در محل جدید ماموریت خود در حد و اندازه دو شهرستان گچساران و بویراحمد است بنابراین موفقیت وی در محل جدید مستلزم تلاش های بیشتر و گرفتن ارتباطات گسترده‌تر است. نکته دیگر در خصوص بیان موفقیت های حجت الاسلام وحدانی فر این است که دیگر ائمه جمعه استان هم چنین مسیرهایی را طی کنند تا بتوانند به عنوان یک عالم دینی که در همه امور می توانند اظهار نظر کنند، همه جانبه نگر باشند و خود را هزینه گروه های خاص سیاسی نکنند.
-----------------
پایان خبر: اسماعیل رسام
نام شما

آدرس ايميل شما

مردم
Iran, Islamic Republic of
اصلا آقای علی اکبری آقای وحدانی فر وچشمش نبی استان معرفی کرد و تهران حکم زد...
Iran, Islamic Republic of
تبریک خدمت این بزرگوار انصافا چند مورد در شهرستان ما سخنرانی کرد سخنرانی پر مغز و خوبی داشت اگر بتوانند مقداری تحت تاثیر مسائل جناحی قرار نگیرد و همه مردم را با چشم پدر معنوی ببیند ان شاءالله با توجه ب سطح سواد وعملکرد آینده ای بسیار درخشان که همان رضایت خداوند است در پیش رو دارد چون در بعضی شهرستانها فقط فقط سیاست جناح و دوست ورفیق بازی می کنند
Iran, Islamic Republic of
واقعا گزینش و گزینه بسیار خوبی است
Iran, Islamic Republic of
خداوندخادمان به نظام مقدس اسلامی رادرهرکجاباشندحفظ وتوفیق روزافزون عنایت فرماید
ممو
Iran, Islamic Republic of
عملکرد انچنانی نداره
طوری از انسجام دلت و مردم در حوزه اش حرف زدید که یکی فک دمیکنه امام جمعه کلان شهری بوده است بابا خود چیتاب را هنوز کسی توی همین استان بلد نیست
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1