تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۳
کد مطلب : ۴۱۹۸۹۳
صندوق بین‌المللی پول:

ارزیابی درخواست ایران، نیاز به زمان دارد

۰
ارزیابی درخواست ایران، نیاز به زمان دارد
کبنا ؛ صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که ارزیابی درخواست ایران برای دریافت کمک مالی ۵ میلیارد دلار زمان‌بر است، زیرا تعاملات این نهاد در حال حاضر با تهران محدود شده است.
«جهاد ازعور» مدیر بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین المللی پول به رویترز گفت: ما درخواستی مبنی بر کمک دریافت کرده ایم و از آنجا که تعاملات ما با ایران در حال حاضر محدود است، روند دستیابی به اطلاعات مورد نیاز برای ارزیابی این درخواست، زمان می برد.
ازعور افزود: هر عضو صندوق بین المللی پول از حق یکسانی برای دسترسی به منابع مالی صندوق تابع مقررات این نهاد و تصویب هیات مدیره برخوردار است.
صندوق بین المللی پول در گزارش سالانه خود در مورد چشم انداز اقتصادی خاورمیانه و آسیای مرکزی اعلام کرد که انتظار می رود اقتصاد ایران به میزان ۶ درصد در سال جاری منقبض شود که این رقم در سال گذشته میلادی، ۷.۶ درصد بود.  
صندوق بین‌الملی پول وضعیت تورم ایران را نیز در مسیر بهبود پیش‌بینی کرد و گزارش داد که نرخ تورم ایران در سال جاری ۳۴.۲ درصد است که از پیک ۴۱.۱ درصد سال گذشته کمتر است.
صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد که کسری مالی دولت ایران در سال جاری به ۹.۹ درصد تولید ناخالص داخلی در مقایسه با رقم ۵.۷ درصد سال گذشته افزایش یابد.
بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول، با وجود بحران گسترده جهانی رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۰، نسبت به سال ۲۰۱۹ بهتر می‌شود. (ایرنا)
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1