کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در واکنش به عدم اجرای طرح سد آبریز صورت گرفت

هاشمی‌پور: پمپاژ آب از مارون تعارضی با سد آبریز ندارد

24 فروردين 1399 ساعت 4:08

عدل هاشمی‌پور گفت: در بودجه سال ۹۹ ردیف اعتباری مناسب برای آن در نظر گرفته شده و شرکت آب و نیرو به عنوان کارفرما در حال پیگیری است.


عدل هاشمی‌پور با تکذیب ادعای لغو عملیات اجرایی سد آبریز (مارون 2) در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: مطالعات اولیه سد آبریز به اتمام رسیده و طرح سد و سامانه انتقال دارای کد مطالعاتی است.
هاشمی‌پور با بیان اینکه این طرح مهم مجوز تخصیص آب از کمیسیون تخصیص وزارت نیرو دارد، افزود: در بودجه سال ۹۹ ردیف اعتباری مناسب برای آن در نظر گرفته شده و شرکت آب و نیرو به عنوان کارفرما در حال پیگیری است.
هاشمی‌پور در واکنش به ادعای اینکه احداث این سد به پمپاژ آب از رودخانه مارون تغییر یافته است، این ادعا را بی اساس دانست و گفت: ایستگاه پمپاژ برای تامین آب دشت کلاچو از رودخانه مارون مطرح است که اگر چه این طرح هنوز تخصیص آب و حتی مجوز ماده ۳۲ را اخد نکرده و با توجه به اختلاف ارتفاع و هزینه‌های بالای تامین برق و دوره بهره برداری ممکن است به سرنوشت طرح تامین آب دهدشت غربی دچار شود اما هیچ مغایرت و تعارضی با طرح سد آبریز ندارد.
وی اضافه کرد: اهداف فراگیر و گسترده سد آبریز فراتر از اهداف یک ایستگاه پمپاژ کشاورزی است.
هاشمی پور گفت: ذکر این نکته نیز ضروری است که طرح آبریز بواسطه منافع بلندمدتی که دارد از جمله منافع حاصل از فروش برق و تامین آب شرب و صنعت و کشاورزی، زمینه جذب سرمایه‌گذار و مشارکت بهره‌برداران را به خوبی دارد.


کد مطلب: 419753

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/419753/هاشمی-پور-پمپاژ-آب-مارون-تعارضی-سد-آبریز-ندارد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1