تاریخ انتشار
جمعه ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب : ۴۱۹۷۰۴

توافق اوپک و غیراوپک برای کاهش روزانه ۱۰ میلیون بشکه‌ ای تولید نفت

۰
توافق اوپک و غیراوپک برای کاهش روزانه ۱۰ میلیون بشکه‌ ای تولید نفت
کبنا ؛وزیر نفت درباره نتایج نهمین نشست فوق‌العاده اوپک پلاس گفت: توافق برای کاهش روزانه ۱۰ میلیون بشکه‌ای تولیدکنندگان عضو و غیر عضو اوپک حاصل و قرار شد دیگر تولیدکنندگان نفت جهان نیز به این توافق بپیوندند.
به گزارش کبنا به نقل از خبرگزاری فارس، بیژن زنگنه وزیر نفت بامداد روز جمعه (۲۲ فروردین‌ماه) پس از پایان بیش از ۱۰ ساعت مذاکره میان وزیران نفت و انرژی ۲۳ کشور عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نهمین نشست فوق‌العاده اوپک پلاس از طریق وبینار اظهار کرد: همان‌طور که در گفت‌وگوی زنده با خبر ۲۱ شبکه یک سیما گفتم، توافق برای کاهش روزانه ۱۰ میلیون بشکه‌ای تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک حاصل و قرار شد دیگر تولیدکنندگان نفت جهان نیز به این توافق بپیوندند.
وی افزود: توافق برای کاهش روزانه ۱۰ میلیون بشکه در بازه زمانی نخست (از یکم ماه مه تا پایان ژوئن ۲۰۲۰) دو ماهه است، در بازه زمانی دوم یعنی از یکم ماه ژوئیه تا پایان ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی کاهش عرضه روزانه نفت ۸ میلیون بشکه کاهش خواهد بود، سپس در بازه زمانی سوم از یکم ژانویه ۲۰۲۱ تا آوریل ۲۰۲۲ نیز کاهش عرضه روزانه ۶ میلیون بشکه نفت می‌شود.
وزیر نفت با بیان اینکه این تصمیم دو ساله خواهد بود و برای نخستین بار در تاریخ اوپک، تصمیمی دو ساله اتخاذ می‌شود، تصریح کرد: این جزو بی‌سابقه‌ترین ارقام کاهش تولید در تاریخ اوپک و غیراوپک هست.
وی با اشاره به اینکه همکاری دیگر کشورهای تولیدکننده نفت مانند آمریکا، کانادا و برزیل به این توافق برای کاهش تولید افزوده می‌شود، اظهار کرد: مشکلات اندکی هم در طول مذاکرات ۱۰ ساعت و ۳۰ دقیقه‌ای وجود داشت، البته برخی تفاهم‌ها نیاز به زمان دارد.
زنگنه گفت:  قرار شد بحث‌ها و گفت‌وگوها ادامه یابد، ۲۲ کشور توافق داشتند، اما مکزیک نکات و نگرانی‌هایی داشت که بررسی آنها نیازمند زمان بود، قرار شد دوباره با این کشور مذاکره شود تا قضیه به سرانجام برسد.
پیش‌نویس بیانیه پایانی نهمین نشست فوق‌العاده اوپک پلاس آماده شده و قرار است پس از بررسی نهایی در روزهای آینده منتشر شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1