کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

«مصطفی الکاظمی» مامور تشکیل کابینه عراق شد

21 فروردين 1399 ساعت 16:14

منابع رسانه‌ای عراق اعلام کردند که رئیس‌جمهور این کشور، «مصطفی الکاظمی» را مامور جدید تشکیل کابینه معرفی کرد.


منابع رسانه‌ای عراق اعلام کردند که رئیس‌جمهور این کشور، «مصطفی الکاظمی» را مامور جدید تشکیل کابینه معرفی کرد.
به گزارش کبنا، لحظاتی پس از اعلام انصراف «عدنان الزرفی» از تشکیل کابینه جدید عراق، منابع رسانه‌ای اعلام کردند که رئیس‌جمهور این کشور، «مصطفی الکاظمی» رئیس دستگاه اطلاعات را به عنوان نخست‌وزیر جدید انتخاب کرد.


 
پایگاه خبری الفرات با انتشار این خبر نوشت که الکاظمی به همراه شمار دیگری از رهبران احزاب سیاسی و نمایندگان مجلس لحظاتی پس از اعلام انصراف الزرفی، خود را به کاخ ریاست‌جمهوری «السلام» رساندند.


 
 به نوشته پایگاه خبری شبکه «السومریه» در مراسم اعلام نخست‌وزیر جدید عراق، «محمد الحلبوسی» رئیس‌پارلمان، «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضاوت، «مدحت المحمود» رئیس دادگاه فدرال حضور داشتند.
«هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح، «سید عمار الحکیم» رئیس‌جریان حکمت ملی، «قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق، «حیدر العبادی» رئیس ائتلاف النصر، «خمیس الخنجر» دبیرکل حزب «المشروع العربی فی العراق» و «حیدر الملا» از دیگر شخصیت‌های سیاسی حاضر در این مراسم بودند.


 
پایگاه خبری «بغداد الیوم» نیز نسخه‌ای از حکم ریاست‌جمهوری عراق را که بر اساس آن، الکاظمی مسئول تشکیل دولت جدید عراق است، منتشر کرد.
 

 
در این حکم آمده است که با توجه به انصراف عدنان الزرفی از تشکیل کابینه عراق و بر اساس درخواست مکتوب شماری از فراکسیون‌های پارلمانی و با استناد به ماده ۷۶ قانون اساسی، مصطفی عبداللطیف الکاظمی مامور تشکیل کابینه و انتخاب وزرای جدید و ارائه اسامی آنها به پارلمان برای گرفتن است و وی حداکثر ۳۰ روز پس از تاریخ صدور این حکم برای این امر، مهلت دارد.
« مصطفی عبداللطیف مشتت»  با نام مستعار مصطفی الکاظمی، متولد ۱۹۶۷ در بغداد و داری مدرک لیسانس حقوق است.
وی از ژوئن ۲۰۱۶ به دستور «حیدر العبادی» نخست‌وزیر وقت عراق به عنوان رئیس سازمان اطلاعات عراق انتخاب شد.
گفته می‌شود که وی پس از رسیدن به این مقام، هدف خود را دور نگه داشتن سازمان اطلاعات عراق از فعالیتهای سیاسی و  اصلاح ساختارهای این سازمان اعلام کرده بود.
الکاظمی مدتی به عنوان مدیرعامل بنیاد الذاکره عراق برای مستند سازی جنایات رژیم صدام فعالیت داشت.


کد مطلب: 419678

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/419678/مصطفی-الکاظمی-مامور-تشکیل-کابینه-عراق

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1