تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : ۴۱۹۶۴۶

یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی امشب واریز می‌شود

۰
یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی امشب واریز می‌شود
کبنا ؛اولین یارانه نقدی سال ۱۳۹۹ ساعت ۲۴ امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.
به گزارش کبنا، خبرگزاری ایسنا نوشت: یارانه نقدی فروردین یکصدودهمین مرحله از پرداخت‌های نقدی است که از سال ۱۳۸۹ تاکنون هر ماه توزیع می‌شود که مبلغ آن طی این سال‌ها تغییری نکرده و همان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان ادامه دارد.
در حال حاضر حدود ۷۸ میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند که با وجود تکلیف دولت مبنی بر حذف سه دهک بالای درآمدی در قوانین بودجه سال‌های اخیر تاکنون اقدامی که موجب حذف کامل این گروه‌ها شود، انجام نشده و در محدود دفعاتی که دولت دست به غربالگری یارانه بگیران زده است، در نهایت با قطع یارانه تعدادی، به نارضایتی و اعتراض انجامیده و مجددا بخشی به لیست برگشته‌اند.
این در حالی است که در سال گذشته و با توجه به تأکید قانون بودجه برای حذف سه دهک بالای درآمدی دولت اعلام کرد که غربالگری را آغاز کرده اما فقط آماری که منتشر شد نشان می‌داد که حدود یک میلیون را حذف کرده است ودر نهایت گفته شد که همچنان حدود ۷۸ میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند و حذف آن‌ها می‌تواند با کنار گذاشتن افراد نیازمند همراه باشد که موجب نارضایتی آن‌ها خواهد شد.
در بودجه امسال هم تکلیف حذف سه دهک بالای درآمدی وجود دارد ولی مشخص نیست که آیا این غربالگری انجام خواهد شد یا مانند سال‌های گذشته فقط در غالب قانون بودجه باقی می‌ماند.
اما در کنار یارانه نقدی که در بیستم هر ماه واریز می‌شود در حال حاضر کمک‌های معیشتی از آبان‌ماه و با اصلاح قیمت بنزین به تناسب اعضای خانوار در دهم هر ماه برای حدود ۶۰ میلیون نفر پرداخت می‌شود.
کمک معیشتی برای خانوارهای تک‌نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز می شود.
از سویی دیگر بعد از شیوع ویروس کرونا و آسیب دیدن مشاغل و همچنین افزایش هزینه‌ها بسته حمایتی تعریف شد که یکی از بخش‌های آن کمک نقدی ۲۰۰ تا ۶۰۰ تومانی برای مدت چهار ماه در دستور کار دولت قرار گرفت که به خانوارهایی که هیچ درآمدی ندارند پرداخت می‌شود. این نوع از یارانه نیز از اواخر اسفندماه واریز شد و در حساب این خانوارها قرار گرفت.
در بسته ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی که حدود سه میلیون نفر را در بر میگیرد، پرداختی برای خانوار تک نفره ۲۰۰ هزار تومان، دو نفره ۳۰۰ هزار تومان، سه نفره ۴۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۵۰۰ هزار و پنج نفره و بالاتر ۶۰۰ هزار تومان است.
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1