تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۲۹
کد مطلب : ۴۱۹۵۸۵
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

9 بیمار کرونایی فقط در کهگیلویه و بویراحمد بستری هست / دلایل وضعیت قرمز چرام

۱
9 بیمار کرونایی فقط در کهگیلویه و بویراحمد بستری هست / دلایل وضعیت قرمز چرام
کبنا ؛
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹ بیمار کرونایی در استان بستری هستند، ضمن اینکه بیمار کرونایی بد حال در استان نداریم.
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پرویز یزدان‌پناه با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم از این طرح استقبال کردند و از استان‌های موفق در اجرای طرح فاصله‌گذاری فیزیکی هستیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال جدید بیماریابی فعال را با انجام افزون بر ۳ هزار تست کرونا آغاز کردیم که به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۴۵۰ تست انجام شده و حتی در جلسه روز گذشته ستاد مقابله با کرونا با ریاست جمهور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد از ستاد استانی قدردانی شد.
وی به دلائل موفقیت آمیز بودن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح ۹۰ درصد خوشه‌هایی که پیدا شده خوشه‌های قدیم بودند و به ندرت خوشه جدید داشتیم و همین از علل موفقیت آمیز بودن طرح بوده است.
این مسوول در خصوص تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: خوشبختانه چهارم اسفند ماه در همان روزهای شیوع بیماری، مدارس و دانشگاه‌های استان تعطیل شد و ضروری است تا اول اردیبهشت تعطیل باشند و آموزش‌ها به صورت مجازی باشد، ضمن اینکه فعالیت‌های اقتصادی که ریسک کمتری دارند بنا به برنامه‌‌ریزی ستاد کشوری می‌توانند فعالیت خود را با رعایت پروتکل بهداشتی آغاز کنند.
 وی با بیان اینکه طبق دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت بیماریابی فعال را با فعال کردن نیروهای بهداشت و کادر بهداشتی آغاز کردیم، گفت: اولین استانی بودیم که بیماریابی فعال داشتیم و از ۵۰ تا ۷۰ نمونه قبل از عید به ۲۵۰ نمونه رسیدیم و بیش از ۷۰ درصد خوشه‌ها کشف شد. ۳۰۰ تا ۴۰۰ نمونه ارسال کردیم که بعد از اینکه جواب این نمونه ارسال شد و خوشه‌های جدید مشخص شد می‌توانیم بگویم به کنترل بیماری وارد شدیم البته به این معنا نیست که بیماری از بین رفته چرا که ممکن است رعایت نشود و مجددا شاهد موارد جدید باشیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اعلام وضعیت قرمز در شهرستان چرام گفت: علت شیوع بیماری در چرام به دلیل حضور افراد از شهرهای آلوده خصوصا تهران و قم به چرام بود البته شبکه بهداشت و درمان این شهرستان بیماریابی را انجام و خوشه‌ها را شناسایی کرد. می‌توان گفت یکی از شهرهایی که از بیماری پاک می‌شود چرام است لذا لفظ وضعیت قرمز برای شهرستان صحیح نیست.
یزدان‌پناه با اشاره به اینکه امروز مورد جدیدی از کرونا در استان گزارش نشده گفت: ۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و ۵۸ بیمار به لحاظ بالینی بهبود پیدا کردند و مابقی بیماران در خانه به صورت ایزوله هستند.
وی به این خبرخوب هم اشاره کرد که بیمار بدحالی در بیمارستان‌های استان نداریم.
سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص راه‌اندازی آزمایشگاه استان گفت:  روزهای گذشته ۴۶ نمونه به تهران ارسال کردیم که مورد مثبت تایید و موارد منفی داشتیم ضمن اینکه تاییده آزمایشگاه ارسال و دو هزار کیت از آزمایشگاه پاستور برای استان ارسال شده که با حضور مسوولان استان روز چهارشنبه به صورت رسمی آزمایشگاه فعالیت خود را آغاز می‌کند.
یزدان‌پناه در پایان ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم و دستگاه‌های مختلف گفت: البته نباید چون تعداد بیماران کرونایی بیمارستان کم هستند و بیمار بدحال نداریم مغرور شویم و رعایت نکنیم، لذا نیاز است مردم همچنان همکاری لازم را برای مقابله با بیملری داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1