تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۴۱۹۵۷۸
کبنا گزارش می دهد؛

سرپیچی بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد از دستورات بانک مرکزی / قوز بالای قوز بانک‌ها بر گرده مردم

۲
۰
سرپیچی بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد از دستورات بانک مرکزی / قوز بالای قوز بانک‌ها بر گرده مردم
کبنا ؛متاسفانه ویروس کرونا علاوه بر ایجاد اخلال در وضعیت سلامت جامعه، بر کسب و کار، درآمد و وضعیت معیشت مردم نیز پیامدهایی داشته است. افراد با مشاغل آزاد، فعالیت‌های اقتصادی، کسب و کارهای کوچک و تجاری با خساراتی مواجه شده‌اند و برخی حتی با ورشکستگی مواجه شده‌اند.
در این بین، پرداخت تسهیلات وام و تعهدات بانکی نیز فشار مالی و روانی زیادی بر مردم می‌آورد که پس از گذشت چند هفته از مصوبه دولت، در استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز برخی بانک‌ها از این مصوبه سرپیچی می‌کنند و این شرایط نگران کننده‌ای را برای مردم ایجاد کرده است.
بر اساس مصوبه‌ی شورای پول و اعتبار مورخ 13 اسفند 1398،  اقساط تسهیلات کسب و کارهایی که مصادیق آن‌ها توسط دولت تعیین شده است و نیز اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه کلیه اشخاص، طی ماه‌های اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹ بدون وضع هرگونه جریمه یا کارمزد به زمان انتهای اقساط آنها منتقل می‌شود.
در مورد وام‌های قرض‌الحسنه، تمام اشخاص، اعم از حقیقی (یعنی مردم عادی) و حقوقی (یعنی شرکت‌ها و مؤسسات) مشمول این مصوبه بوده و هر شخصی، اعم از اینکه شرکت و موسسه باشد یا کارمند دولت یا بیکار، می‌تواند پرداخت اقساط وام‌های قرض‌الحسنه خود را سه ماه به تأخیر بیاندازد.
با وجود این مصوبه، طی چند روز گذشته هنوز گزارش‌های مردمی مبنی بر سرپیچی برخی بانک‌ها از این تصمیم خبر می‌دهد و نگرانی‌هایی برای مردم ایجاد کرده است. همچنین برخی بانک‌ها طی مدت گذشته اقساط پرداخت شده را برنگردانده‌اند
همچنین برخی از مشتریان بانک‌های وابسته به بانک سپه در استان به دلیل نگرانی از جریمه و احتمال دیرکرد اقساط  مراجعه حضوری به بانک‌ها داشته‌اند تا از اعمال این مصوبه در استان باخبر شوند که طی آن، کارمند بانک بر لزوم پرداخت اقساط تاکید کرده است.
سید حشمت الله صمیمی دوست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در این رابطه گفت: پیش از این تذکرات لازم به کلیه بانک‌ها داده شد و اطلاع رسانی نیز صورت گرفت، همچنین دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان موظف به اعلام مصوبه بانک مرکزی به تمام بانک‌های استان شد. 
صمیمی دوست افزود: هیچ کدام از بانک‌ها حق دریافت هیچ گونه اقساط در این مدت زمانی که بانک مرکزی اعلام کرده است ندارند. همچنین بانک‌ها نمی‌توانند با وام گیرندگان برای پرداخت اقساطشان تماسی داشته باشند تا آرامش و رضایت خاطر مردم در این روزها به دلیل مشکلات ایجاد شده برقرار باشد، مگر آنکه اشخاص به میل خود بخواهند اقساط بانکی خود را پرداخت کنند.
وی اظهار کرد: مراجعه کنندگان و مردم در صورت هر گونه تخلف می‌توانند با شماره 07433227200 از ساعت 8 صبح تا 13 در وقت اداری تماس حاصل کنند و با شورای هماهنگی بانک‌های استان این موضوع را مطرح تا در سریعترین زمان ممکن بررسی شود.
رفتار بعضی بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد قوز بالای قوز بر گرده مردم است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
با سلام
من خودم یه وام از بانک مهر اقتصاد ،شعبه مطهری یاسوج گرفتم.بانک قبول نکرد برج 12 را ازما کم کرد
فکر نکنم این بانک قبول کنه
خدایی به فریادمان برسید.
من نمیدونم چرا این بانک قبول نمی کنه
چرا: !!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
باید نظارت بیشتری صورت بگیرد
مسولان پیگیری کنند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1