تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۴۱۹۵۴۰
آمار جهانی همه‌گیری کووید-۱۹؛

نزدیک به ۶۵ هزار قربانی کرونا در جهان / آمریکا و اسپانیا با بالاترین شمار مبتلایان

۰
نزدیک به ۶۵ هزار قربانی کرونا در جهان / آمریکا و اسپانیا با بالاترین شمار مبتلایان
کبنا ؛آمارهای رسمی حاکی از آن است که شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در سراسر جهان هم‌چنان رو به افزایش بوده و چند روزی است که به بیش از یک میلیون نفر رسیده است.
به گزارش کبنا، کروناویروس جدید که عامل بروز بیماری کووید-۱۹ است، اولین بار در ماه دسامبر در چین گزارش شد و در حال حاضر به ۲۰۶ کشور و منطقه از سراسر جهان گسترش پیدا کرده است.
تا لحظه انتشار این خبر شمار کلی مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان یک میلیون و ۲۰۲ هزار و ۴۳۵ نفر بوده که ۶۴ هزار و ۷۲۹ نفر از آن‌ها جان باخته و ۲۴۶ هزار و ۶۳۸ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
به‌طور کلی در جهان ۸۹۱ هزار و ۶۸ مورد ابتلای فعال به کروناویروس جدید وجود دارد که از این میان ۸۴۸ هزار و ۷۷۸ مورد معادل ۹۵ درصد از این موارد وضعیت خفیف داشته و تنها ۴۲ هزار و ۲۹۰ مورد معادل ۵ درصد در وضعیت وخیمی قرار دارند.
هم‌چنین تاکنون پرونده ۳۱۱ هزار و ۳۶۷ مورد از مبتلایان بسته شده است که از این میان ۲۴۶ هزار و ۶۳۸ مورد معادل ۷۹ درصد از این موارد بهبود یافته و ۶۴ هزار و ۷۲۹ نفر معادل ۲۱ درصد نیز جان خود را از دست داده‌اند.
ایالات متحده آمریکا با ۳۱۱ هزار و ۶۳۵ مورد ابتلا و ۸۴۵۴ قربانی در صدر فهرست مبتلایان جهانی قرار گرفته است. ۱۴ هزار و ۸۳۵ نفر از مبتلایان این کشور نیز بهبود یافته‌اند.
اسپانیا با افزایش شمار مبتلایان و ثبت ۱۲۶ هزار و ۱۶۸ مورد ابتلا با پشت سر گذاشتن ایتالیا در رتبه دوم فهرست مبتلایان جهانی کرونا قرار گرفته است. تاکنون ۱۱ هزار و ۹۴۷ نفر از مبتلایان این کشور جان خود را از دست داده و ۳۴ هزار و ۲۱۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
ایتالیا نیز ۱۲۴ هزار و ۶۳۲ مورد ابتلا را به ثبت رسانده که از این میان ۱۵ هزار و ۳۶۲ نفر جان خود را از دست داده و ۲۰ هزار و ۹۹۶ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.
در آلمان نیز شمار مبتلایان ۹۶ هزار و ۹۲ نفر اعلام شده که از این تعداد ۱۴۴۴ نفر جان باخته و ۲۶ هزار و ۴۰۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
فرانسه نیز دیگر کشور اروپایی است که شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در آن بالا بوده است. این کشور با ثبت ۸۹ هزار و ۹۵۳ مورد ابتلا در رتبه پنجم فهرست مبتلایان جهانی قرار گرفته است. از این میان تاکنون ۷۵۶۰ نفر جان باخته و ۱۵ هزار و ۴۳۸ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.
چین که اعلام کرده شیوع کروناویروس را تا حد زیادی کنترل کرده تاکنون ۸۱ هزار و ۶۶۹ مورد ابتلا به کووید-۱۹ را گزارش کرده که از این میان ۳۳۲۹ نفر جان خود را از دست داده و ۷۶ هزار و ۹۶۴ نفر نیز بهبود پیدا کرده‌اند.
هم‌چنین در ایران تاکنون ابتلای ۵۵ هزار و ۷۴۳ نفر تایید شده است که از این میان ۳۴۵۲ نفر جان خود را از دست داده و ۱۹ هزار و ۷۳۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
در انگلیس نیز ۴۱ هزار و ۹۰۳ نفر تاکنون به این ویروس مبتلا شده‌اند که ۴۳۱۳ نفر از آن‌ها جان باخته و ۱۳۵ نفر بهبود یافته‌اند.
ترکیه هم تاکنون ابتلای ۲۳ هزار و ۹۳۴ نفر را به بیماری کووید-۱۹ اعلام کرده که از این میان ۵۰۱ نفر جان باخته و ۷۸۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
هم‌چنین سوئیس با ۲۰ هزار و ۵۰۵ مبتلا و ۶۶۶ قربانی، بلژیک با ۱۸ هزار و ۴۳۱ مبتلا و ۱۲۸۳ قربانی و هلند با ۱۶ هزار و ۶۲۷ مبتلا و ۱۶۵۱ قربانی از کشورهای اروپایی با میزان شیوع گسترده محسوب می‌شوند.
بنا بر آمارهای سایت "ورلداُمتر"، کانادا با ۱۳ هزار و ۹۱۲ مبتلا و ۲۳۱ قربانی، اتریش با ۱۱ هزار و ۷۸۱ مبتلا و ۱۸۶ قربانی، پرتغال با ۱۰ هزار و ۵۲۴ مبتلا و ۲۶۶ قربانی، برزیل با ۱۰ هزار و ۳۶۰ مبتلا و ۴۴۵ قربانی، کره جنوبی با ۱۰ هزار و ۲۳۷ مبتلا و ۱۸۳ قربانی و سرزمین‌های اشغالی با ۷۸۵۱ مبتلا و ۴۴ قربانی از دیگر کشورها با میزان شیوع بالای کروناویروس جدید هستند.
همچنین به گزارش شبکه خبری CNN، در ژاپن طی مدت ۲۴ ساعت بیش از ۳۰۰ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ شناسایی شد. بنابر اعلام وزارت بهداشت ژاپن تعداد ۳۳۶ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ شناسایی شده که ۱۱۸ مورد آن تنها در توکیو گزارش شده است. همچنین به آمار مرگ و میر یک مورد اضافه شده است. حدود ۴۰۰۰ مورد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در این کشور شناسایی شده که از این تعداد ۸۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1