کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استاندار کهگیلویه وبویراحمد:

آغاز به کار آزمایشگاه تشخیص کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

16 فروردين 1399 ساعت 20:39

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در پیک کویید ۱۹ در استان از هر ۱۰۰ نفر، تست ۱۶ نفر مثبت اعلام می شد، خاطرنشان کرد: این میزان اکنون کاهش یافته و از هر ۱۰۰ نفر، تست ۵ نفر مثبت اعلام می شود.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۴ درصد مردم استان در بحث کویید ۱۹ غربالگری شده اند.
به گزارش کبنا، حسین کلانتری در نشست ویدئو کنفرانس امروز ( شنبه 16 فروردین ماه 99) اعضای ستاد استانی مدیریت و پیشگیری مقابله با ویروس کرونا با امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، اظهار داشت: تعداد تخت های ICU استان در سال ۹۲، ۳۸ تخت بود و اکنون به ۱۳۶ تخت افزایش پیدا کرده که شاهد رشد ۲۰۰ درصدی هستیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در سال ۹۲، ۷۰۰ تخت در بیمارستان های استان وجود داشت، عنوان کرد: در حال حاضر ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی در استان فعال است.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000419/nf00419521-1.jpg

وی خاطرنشان کرد: در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز از سوی سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت بیمارستان های گچساران و بهمئی در چند ماه آینده مورد بهره برداری قرار می گیرند و می توان از این ظرفیت ها استفاده کرد.
نماینده ارشد اجرایی استان از زحمات حوزه بهداشت و درمان استان تشکر کرد و افزود: بهورزان و مراقبین سلامت در مسئله غربالگری در مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته در حال خدمت رسانی به مردم هستند و نیروهای هلال احمر، بسیج، سپاه پاسداران و دانشگاه علوم پزشکی به صورت ۲۴ ساعته مبادی ورودی و خروجی استان را کنترل می کنند.
وی از تلاش های سازمان مردم نهاد، نماینده ولی فقیه در استان، نیروی انتظامی،فرمانداران، دهیاران، شهرداران و بخشداران نیز تشکر و گفت: ۹۴ درصد جمعیت استان در بحث کویید ۱۹ غربالگری شده اند.
کلانتری از آغاز دور دوم غربالگری در این استان خبر داد و گفت: کهگیلویه و بویراحمد نخستین استان کشور است که مرحله دوم غربالگری را شروع کرده و باتوجه به این غربالگری ها میزان مراجعه مردم به بیمارستان ها کاهش چشمگیری داشته است و در دور دوم تاکنون ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر غربالگری شدند که از این تعداد ۵ هزار نفر مادرباردار بودند.
وی با اشاره به اینکه میانگین کشوری بیماریابی از هر ۱۰۰ هزار نفر یک صد تست انجام می شود، بیان کرد: در کهگیلویه و بویراحمد از هر ۱۰۰ هزار نفر تعداد ۴۰۰ نفر نمونه گیری می شوند که در استان ۴ برابر میانگین کشوری نمونه گیری انجام می شود.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در پیک کویید ۱۹ در استان از هر ۱۰۰ نفر، تست ۱۶ نفر مثبت اعلام می شد، خاطرنشان کرد: این میزان اکنون کاهش یافته و از هر ۱۰۰ نفر، تست ۵ نفر مثبت اعلام می شود.
وی از آماده سازی ۲۸۵ تخت نقاهتگاهی برای کمک به روند درمان بیماران کرونایی خبر داد و افزود: امکان قرنطینه نقاهتگاهی بیماران کرونایی در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت فراهم شده است.
کلانتری به برگزاری ویدئو کنفرانس با فرمانداران و مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های استان اشاره کرد و گفت: در این نشست مقرر شد فرمانداران به صورت روزانه آمار بیماران را از مراکز بهداشتی دریافت کرده و در صورت نیاز به تامین سایر  نیازهای بیماران هماهنگی های لازم با بهزیستی، کمیته امداد، هلال احمر و بسیج را انجام دهند.
وی با تاکید بر اینکه شرایط استان مطلوب بود و ورود افرادی از سایر استان ها به کهگیلویه و بویراحمد موجب انتقال بیماری به استان شد، بیان کرد: پیگیری های لازم برای رعایت موارد بهداشتی از سوی افرادی که در قرنطینه خانگی هستند انجام می شود‌.
کلانتری از تلاش های ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به خاطر تخصیص یک دستگاه تولید ماسک به استان تشکر کرد و گفت: انتظار می رود ما را برای تامین تجهیزات موردنیاز نیروهای درمانی یاری کنید.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000419/nf00419521-2.jpg
وی از راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در استان خبر داد و گفت: روزانه ۴۵ نمونه تست در این آزمایشگاه انجام می شود.
کلانتری عنوان کرد: در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی نیروهای بسیج، هلال احمر، سپاه پاسداران با محوریت دانشگاه علوم پزشکی اقدامات مطلوبی انجام دادند.
وی افزود: میزان تردد استان در ۱۳ فروردین ماه امسال نسبت به ۱۳ بدر سال گذشته ۷۸ درصد کاهش داشته و از تمام پارک ها و تفرجگاه های استان در این روز بازدید میدانی انجام شد.
کلانتری از همکاری و مشارکت مردم استان در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تشکر کرد و اظهار داشت: تصادفات جاده ای نوروز ۹۹ در استان ۵۵ درصد کاهش یافت.
وی خاطرنشان کرد: ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه از مبادی ورودی استان برگشت داده شدند.
کلانتری خواستار اجرای طرح کمپین در خانه می مانیم تا پایان فروردین ماه شد و گفت: پیشنهاد می شود در راستای اقناع سازی عمومی با کمک صدا و سیما و فضای مجازی اقدام شود.
وی با اشاره به اینکه کارخانه الکل سازی استان بعد از یک دهه دوباره راه اندازی شد، عنوان کرد: برای پیشگیری از بیماری کرونا خط تولید واحد تولیدی استان را به تولید ژل و مواد ضدعفونی تغییر دادیم.
کلانتری از تولید روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ ماسک در استان با مشارکت کمیسیون امور بانوان استانداری، بسیج، سپاه و سمن ها خبر داد.
حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور و معین استان کهگیلویه و بویراحمد در مقابله با ویروس کرونا از تلاش ها و زحمات استاندار، مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان، سپاه، هلال احمر، سمن ها و سایر مسئولان تشکر کرد و افزود: مردم تاکنون مشارکت و همراهی خوبی داشتند و این همدلی مردم جای تقدیر دارد.
وی با اشاره به اینکه به صورت روزانه وضعیت ویروس کرونا در کشورهای مختلف و استان های کشور را رصد می کنم، عنوان کرد: تاکنون این مسئله در کشور به خوبی مدیریت شده است.
امیری با تاکید بر اینکه جان حتی یک نفر برای ما بسیار با ارزش است، ابراز کرد: باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا از درگیر شدن سایر افراد با این بیماری جلوگیری کنیم.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000419/nf00419521-3.jpg
وی تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد عملکرد موفقی داشته و مشکلات ارائه شده از جمله اینترنت و وسایل حفاظتی کادر درمانی را در نشست ستاد ملی به جد پیگیری خواهم کرد.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه شخص رئیس جمهور به صورت روزانه وضعیت را رصد می کند، گفت: می طلبد برای کاهش نفوذ این ویروس باتوجه به شرایط بومی و نظرات کارشناسی شده پروتکل های بهداشتی در هر  منطقه تدوین و رعایت شود.
حجت الاسلام سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ضمن تقدیر از تلاش های استاندار، مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، سپاه، هلال احمر، سمن ها، روحانیون، نیروی انتظامی و ...، عنوان کرد: شیب ابتلا و مرگ و میر کرونا در کشور به نسبت بسیاری از کشورهای دیگر نزولی است.
وی گفت: علی رغم شرایط تحریم ها دولت عملکرد خوبی داشته و امید است باتوجه به همکاری مردم و با همدلی بیش تر بتوانیم این بیماری را شکست دهیم.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه رفتار مردم ستودنی است، اظهار داشت: باید از زحمات کادر بهداشت و درمان به صورت ویژه تقدیر کرد.
پرویز یزدان پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز با اشاره به اینکه تاکنون ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر مراجعه کننده داشتیم، اظهار داشت: از این تعداد ۶۴۸ نفر مرخص شده اند و در حال حاضر ۱۱ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری و ۱۰۶ نفر در منازل خود قرنطینه هستند.
وی بیان کرد: از مجموع ۲ هزار و ۸۰۰ تست ارسال شده به آزمایشگاه های تهران و شیراز تاکنون نتیجه ۲ هزار و ۱۰۰ تست دریافت شده و از این تعداد ۱۷۹ تست مثبت اعلام شد.
یزدان پناه خواستار تامین کادر درمانی مورد نیاز مجموعه بهداشت و درمان استان شد و گفت: ۴۷ درصد مجموعه پرسنل بهداشت و درمان رسمی هستند و ۵۳ درصد دیگر را نیروهای طرح و شرکتی تشکیل می دهند.
وی گفت: انتظار می رود امکانات مورد نیاز و تجهیزات برای پزشکان فوق تخصص در استان تامین شود.


کد مطلب: 419521

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/419521/آغاز-کار-آزمایشگاه-تشخیص-کرونا-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1