تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب : ۴۱۹۵۱۶
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

آمار مبتلایان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 181 نفر رسید / بهبودی 51 نفر

۱
۱
آمار مبتلایان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 181 نفر رسید / بهبودی 51 نفر
کبنا ؛سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت:  5 مورد جدید مبتلا به کرونا در شانزدهمین روز از فروردین ماه در استان شناسایی شده است که سه نفر از شهرستان بویراحمد یک نفر از شهرستان دنا  و یک نفر از شهرستان چرام بوده است. این تعداد مبتلا از ۱۱۸ نمونه آزمایش گرفته شده از بیماران به دست آمده است. 
دکتر پرویز یزدانپناه عنوان کرد: از 181 بیمار مبتلا به کرونای استان 51 نفر بهبود یافته، 59 نفر بستری و 8 بیمار متاسفانه جان خود را از دست داده‌اند.
وی تصریح کرد: ازمایشگاه ویروس شناسی یاسوج با 50 نمونه در فاز اول شروع به کار کرده که پس از راستی آزمایی  این نتایج  در آزمایشگاه‌های تهران و شیراز   و پس از تأیید نهایی جواب‌های  این آزمایشگاه، طی روزهای آینده  رسماً افتتاح خواهد شد و به امید خدا آزمایشات کوووید ۱۹ در استان انجام خواهد گرفت.
دکتر یزدانپناه اضافه کرد: کادر بهداشت و درمان استان با تلاش و از خودگذشتگی  تمام در حال فعالیت هستند و با همین روحیه تا ریشه‌کن کردن بیماری در صحنه حضور خواهند داشت.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است، اضافه کرد: مردم حتی الامکان در شهر تردد نکنند، در خانه بمانند و به سفر نروند، دور همی و مهمانی نروند، توصیه‌های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت‌دار شدن با سامانه ۴۰۳۰ تماس  گرفته و فقط در صورت لزوم و به  مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.
دکتر یزدانپناه بیان کرد: جان همه انسان‌ها باید برایمان مهم باشد، با تردد غیرضروری جان کسی را به خطر نیندازیم.
وی اضافه کرد: تقاضامندیم مردم از هرگونه دید و بازدید در طول بیماری خودداری و انجام صله رحم و عیادت از بیماران را به دوره کامل بهبودی فرد موکول نمایند زیرا بیماران پس از بهبود تا مدتی می‌توانند ناقل باشند.
دکتر یزدانپناه در پایان گفت: از عموم مردم خواهشمندیم جهت آگاهی از وضعیت سلامت خود به سایت salamat.gov.ir مراجعه کرده و در صورت داشتن هر گونه سؤال با سامانه 4030 تماس حاصل نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کادر بهداشت و درمان وظیفشونه
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1