کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هاشمی طبا، کارشناس ارشد رسانه‌های اصلاح طلب:

اصولگرایان مجلس جدید طرحی برای اداره کشور ندارند/ تنها راهی که می‌توانند در پیش بگیرند، سازش با آمریکاست!

15 فروردين 1399 ساعت 18:17

اصولگرایانِ مجلس یازدهم طرحی برای اداره کشور ندارند و تنها راهی که می‌توانند در پیش بگیرند، سازش با آمریکاست!


اصولگرایانِ مجلس یازدهم طرحی برای اداره کشور ندارند و تنها راهی که می‌توانند در پیش بگیرند، سازش با آمریکاست!
سید مصطفی هاشمی طبا، فعال اصلاح طلب و کارشناس ثابت رسانه های اصلاح طلب که چندی پیش و در آستانه انتخابات مجلس پیشنهاد داده بود: «مردم در صندوق‌‌ها آرای باطله بياندازند!» این بار در گفتگو با سایت اصلاح طلب نامه نیوز گفته است: «جبهه پایداری و اصولگرایانِ مجلس یازدهم طرحی برای اداره کشور ندارند و تنها راهی که می‌توانند در پیش بگیرند، سازش با آمریکا است زیرا نمی‌خواهند سیستمی انقباضی در کشورداری را در پیش بگیرند». این چهره همه چیزدان اصلاح طلبان چندی پیش هم طی اظهاراتی گفته بود: «بزرگترین دشمن ما وضعیت آب است نه آمریکا» و یا اینکه «اگر اقتصاد خوب می‌خواهیم باید با آمریکا آشتی کنیم». در کنار مضحک بودن حرف‌های این کاندیدای اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری سال 96، تحلیل دیگر از صحبت های هاشمی طبا ادامه همان روند تخریب مجلس یازدهم است که اصلاح طلبان حتی نمی خواهند صبر کنند تا این مجلس کار خود را آغاز کند.
 بخش های مهم اظهارات هاشمی طبا را در ادامه خواهید خواند:
*به نظر می‌رسد که مجلس آینده با دولت مماشت می‌کند. گرچه از حالا به خصوص از سوی نیروهای جبهه پایداری علیه رئیس‌جمهور گارد گرفته شده است و بحث‌هایی مانند استیضاح، طرح سوال از رئیس‌جمهور یا رأی به عدم کفایت او مطرح می‌شد اما در عمل امکان تحقق چنین مسائلی وجود ندارد زیرا تا مجلس یازدهم بیاید هیئت‌رئیسه تعیین و تا شهریور کمیسیون‌ها مشخص شوند، وقت زیادی تا سال1400 باقی نمی‌ماند که بخواهند رئیس‌جمهور را استیضاح کنند. اگر بخواهند کاری هم بکنند می‌دانند که بعد از ثبات مجلس فقط 9 ماه از دولت باقی مانده است و مجبور می‌شوند که در عین حال که انتقاد دارد اما تحمل کنند.
*جبهه پایداری و اصولگرایانِ مجلس یازدهم طرحی برای اداره کشور ندارند و تنها راهی که می‌توانند در پیش بگیرند، سازش با آمریکاست زیرا نمی‌خواهند سیستمی انقباضی در کشورداری را در پیش بگیرند. در حقیقت به جز دوران نخست‌وزیری آقای موسوی همه دولت‌ها و مجالس بعد از انقلاب سیستم انبساطی را در پیش گرفته‌اند. اصولگرایان هم همین روش را ادامه می‌دهند زیرا نمی‌خواهند صدای مردم در بیاید. به یاد داریم که آقای جلیلی مقامی بود که FATF را پذیرفت و اگر حالا منتقد آن شده به دلیل تخریب دولت است وگرنه اگر دوباره قدرت دست خودشان بیفتند با غرب به خصوص آمریکا کنار می‌آیند.
*آنها در پی جذب قشر خاکستری هستند و برای طرفداران سنتی خودشان توجیهاتی مانند نفع انقلاب و کشور را مطرح می‌کنند. آنها همیشه وارد بحث‌های کلامی می‌شوند و هیچگاه خود را در برابر واقعیت قرار نمی‌دهند و می‌توانند هرچیزی را توجیه کنند. یک موقع جنگیدن را و موقعی دیگر صلح را توجیه می‌کنند. آنها فقط می‌خواهند قدرت را به دست بگیرند و می‌گویند اگر قرار هر اتفاقی بیفتد در دوران قدرت ما باید رخ دهد. (جهان نیوز)


کد مطلب: 419484

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/419484/اصولگرایان-مجلس-جدید-طرحی-اداره-کشور-ندارند-تنها-راهی-می-توانند-پیش-بگیرند-سازش-آمریکاست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1