تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : ۴۱۹۴۵۳
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت؛

تداوم همراهی مردم به سیر نزولی کرونا در استان منجر می‌شود

۱
۰
تداوم همراهی مردم به سیر نزولی کرونا در استان منجر می‌شود
کبنا ؛
پنجشنبه 14 فروردین؛ حسین کلانتری در نشست ستاد مدیریت کرونا کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: بر اساس بازدیدهای میدانی از برخی تفرجگاه ها، پارک ها و مناطق گردشگری و همچنین گزارش های رسیده در روزهای ۱۲ و۱۳فروردین امسال مردم فهیم و با فرهنگ این خطه بالاترین میزان همراهی و همکاری را در زمینه عمل به توصیه ها و تاکیدات مسئولان امر در زمینه رعایت  فاصله گذاری اجتماعی داشته اند.
وی با اشاره به اینکه بر اساس ستاد ملی مدیریت کرونا طرح فاصله گذاری اجتماعی همچنان تا روز بیستم فروردین تداوم خواهد یافت، تصریح کرد: برای اجرای این طرح که بدون شک تامین سلامت مردم و قطع زنجیره بیماری از مهمترین نتایج مثبت ان خواهد بود، نیازمند همراهی، همکاری و مشارکت فعال آحاد مختلف مردم هستیم.
وی با بیان اینکه هم اینک بالای ۹۷ درصد صنوف در حوزه های گوناگون در شهرهای مختلف استان تعطیل هستند، گفت: حتی شمار محدودی از اصناف که به دلایلی رعایت نمی کنند با برخورد قانونی مراجع ذیصلاح نیز روبرو شدند.
کلانتری بیان کرد: بر اساس طرح ملی فاصله گذاری اجتماعی اصناف همچنان مطابق دستورالعمل های ابلاغی باید عمل کنند و تنها صنوف بهداشتی و درمانی، تولید و توزیع‌کنندگان مایحتاج عمومی مردم مجاز به فعالیت هستند و سایر صنوف تا روز بیستم فروردین تعطیل خواهند بود.
بر اساس طرح فصله گذاری اجتماعی ممنوعیت تردد بین شهری برای خودروهای دارای پلاک غیربومی همچنان با جدیت در استان اجرا می‌شود و تردد در تفرجگاه‌ها، پارک‌ها و فضاهای فرهنگی و گردشگری استان نیز تا ۲۰ فروردین ممنوع است.
کلانتری با ابراز اینکه از همه توان استان و ظرفیت های ملی و قانونی برای تامین سلامت مردم و شهروندان و همچنین جلوگیری و کنترل این بیماری به عنوان اولویت نخست متولیان و دست اندرکاران امر استفاده خواهیم کرد، ادامه داد: هم اینک در زمینه مایحتاج ضروری مردم هیچ کمبودی نداریم و همه نیازها، کالاهای اساسی مردم تامین و ذخیره سازی شده است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد پویش «در خانه بمانید » را همچنان بهترین راه مقابله با شیوع کرونا دانست و گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی در کنار طرح های سامانه سلامت، تست و نمونه گیری، سامانه ۴۰۳۰، غربالگری ورودی ها کارساز بوده و اجرای کامل آنها در کنترل و مهار ویروس کرونا بسیار موثر هستند.
کلانتری از آحاد مردم استان خواست بیش از پیش همکاری و همراهی خود با مجموعه دست اندرکاران استان که شبانه روز و بی وقفه تلاش می کنند تا از گسترش بیماری کرونا جلوگیری کنند تقویت کنند و به توصیه ها و تاکیدات مجموعه بهداشت و درمان، پلیس راهور و مسئولان استانی توجه کنند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه این استان بر اساس گزارش های دانشگاه علوم پزشکی همچنان با انجام بیش از ۹۵درصد طرح غربالگری بیماری کرونا رتبه نخست کشور را داراست، گفت: این مهم نیز مرهون همراهی، مشارکت و همکاری مطلوب مردم فهیم بوده است.
بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی یاسوج شمار مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در کهگیلویه وبویراحمد تا ظهر امروز پنجشنبه به ۱۶۹ نفر رسیده است.
شمار فوتی های ناشی از کرونا در این استان نیز هشت نفر اعلام شده است که به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان هفت نفر از آنان دارای بیماری زمینه ای بودند و میانگین سنی آنها نیز بالای ۶۵ سال بودند.
پرویز یزدان پناه گفت: تاکنون و از زمان ورود این ویروس ۲ هزار و ۶۰۰ نمونه آزمایشگاهی به تهران ارسال شده است که تاکنون به ۲ هزار و ۵۰ مورد آن پاسخ داده شده است.
وی یادآور شد: میزان درصد مبتلایان قطعی به کرونا در استان به ازای هر ۱۰۰ مورد ارسالی حدود پنج درصد بوده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Jhan
Iran, Islamic Republic of
احسنت
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1