تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب : ۴۱۹۴۵۱
کبنانیوز گزارش می‌دهد

کارگران شهرداری یاسوج حق و حقوقشان را می‌خواهند/ ضایعاتی که نان کارگر می‌شود

۱۱
۱
کارگران شهرداری یاسوج حق و حقوقشان را می‌خواهند/ ضایعاتی که نان کارگر می‌شود
کبنا ؛کارگران شهرداری یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا می‌گویند که ماسک و دستکش بین کارگران توزیع نمی‌شود درحالی‌که کارگران شهرداری یاسوج همواره با محیط‌های آلوده در ارتباط هستند؛ و از طرفی از شهرداری می‌خواهیم که بیشتر نگران کارگران باشند و فکری هم به حال حقوق معوق ماها بکند.
یکی از کارگران فضای سبز شهرداری یاسوج در گفت‌وگو با کبنا نیوز، می‌گوید: از اردیبهشت‌ماه 98 حقوقی دریافت نکردیم و به همین خاطر حدود 20 کارگر بودیم که مجبور شدیم کارمان را رها کنم و تا کنون هم حقوق معوق ما پرداخت نشد.
همچنین کارگر دیگر فضای سبز نیز بیان می‌کند: «حدود 66 کارگر فضای سبز هستیم که از آبان ماه سال گذشته تا کنون حقوقی دریافت نکرده‌ایم و حقوق کارگران هم طبق حقوق پایه وزارت کار پرداخت‌نشده است و پیمانکار تنها ماهیانه یک‌میلیون تومان به کارگران پرداخت می‌کند. کارگر شهرداری پول نان ندارد، چه برسد که برای کودکانمان اسباب‌بازی بخریم؛ و منابع درآمدمان از فروش ضایعات پلاستیک است؛ چاره‌ای هم نداریم.»
این کارگر در رابطه با توزیع ماسک و دستکش در شرایط بحرانی ویروس کرونا، گفت: ماسک و دستکش بین کارگران فضای سبز توزیع نشده، اگر شهرداری نگران جان کارگران بود که حقوق آن‌ها را پرداخت می‌کرد.
کارگر دیگری می‌گوید: «وقتی به شهرداری اعتراض می‌کنیم بهانه‌های زیادی می‌آورند و می‌گویند که پیمانکار مقصر است و به اداره کار شکایت کنید. همه متأهل هستیم نه عیدی، نه سنوات و حقوقی دریافت نکرده‌ایم.»
این کارگر ادامه می‌دهد: «شکایت‌های زیادی از شرکت مشغول در حوزه فضای سبز شده است اما همچنان شهرداری با این شرکت قرارداد کاری دارد. بارها مقابل استانداری و شهرداری تجمع کرده‌ایم اما هیچ‌کس پاسخگو نبود.»
یکی دیگر از کارگران تأکید می‌کند: «از خود مدیران بپرسید که اگر یک ماه حقوق نگیرند چه‌کار می‌کنند و چه بلاهایی به خانه‌شان می‌آید! من 2 کودک دارم و مستأجر هستم و نه عیدی و نه سنوات و حقوقی نمی‌دهند.»

** «از استانداری کهگیلویه و بویراحمد، بازرسی استان، دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد استدعا دارم که به موضوع به‌کارگیری نیروهای مازاد در شهرداری یاسوج ورود کنند و همان‌طوری که مسئله نیروهای مازاد بیمارستان شهید جلیل را حل‌وفصل کردند، به کار نیروهای مازاد شهرداری یاسوج پایان بدهند.» این‌ها بخشی از صحبت‌های فرشاد نگین تاجی عضو شورای اسلامی شهر یاسوج هست که می‌گوید: «بنده هیچ نیروی در شهرداری یاسوج به کار نگرفته‌ام و هر چه می‌گویم از سر دلسوزی و به خاطر منافع شهرمان است. شهرداری یاسوج الآن پول اضافی به کارگران مازادی می‌دهد که بیش از ظرفیت شهر و شهرداری است.»
نگین تاجی در باره حقوق معوق کارگران شهرداری یاسوج می‌گوید که قبل از عید جلسه‌ای با حضور مدیران شهرداری یاسوج در محل شورا برگزار کردیم و قرار شد که دوسوم حقوق معوق کارگران را پرداخت کنیم؛ که متأسفانه این مصوبه اجرا نشد.
وی افزود: همچنین قرار بود که شرکت‌ها به کارگران شهرداری یاسوج مخصوصاً در این ایام البسه و وسایل بهداشتی بدهند که متأسفانه در این زمینه هم عملکرد خوبی از سوی مدیران شرکت‌ها و مسئولان شهرداری شاهد نبودیم.
عضو شورای اسلامی شهر یاسوج بابیان اینکه الآن چندین ماه از حقوق کارگران شهرداری معوق مانده است، تأکید کرد: اخراج کارگری باسابقه 15 ساله و جایگزین فرد دیگری و در کمتر از دو ماه آن را تبدیل وضعیت بکنی، به خدا قسم ظلم است.
نگین تاجی به دلیل خلأ قانونی شورای شهر به‌تنهایی نمی‌تواند بر کلیه کارهای شهرداری نظارت کند، گفت: از استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سازمان بازرسی و دادستان محترم مرکز استان تقاضا می‌کنیم که برای جمع‌کردن موضوع نیروهای مازاد تصمیم لازم را اتخاذ کنند.
وی همچنین از معاون اداری و مالی شهرداری یاسوج قدردانی کرد و گفت: آقای بهرامی معاون اداری و مالی توانست بیش از 20 میلیارد تومان از مطالبات شهرداری یاسوج را جمع کند.
نستهن مقدم شهردار یاسوج در این باره می‌گوید: سال‌های 98 و 97 بهترین‌ سال‌های ما در پرداخت حقوق کارگران بود. یقیناً ما کارگران زحمت‌کش و خدوم در اولویت کار ما هست. بالاخره بحث درآمدهای ما در پرداخت حقوق کارگران تأثیر دارد. خوب بالاخره ما زمانی بحث سیل را داشتیم، الآن هم شرایط ویروس کرونا هست که متأسفانه درآمدهای شهرداری را تحت تأثیر گذاشت؛ اما این را هم بگوییم زمانی در شهرداری یاسوج بیش از چندین ماه حقوق کارگران معوق می‌شد؛ که این دلایلی داشت ازجمله اینکه بعضاً شهرداری‌ها درآمد خوبی نداشتند.
وی تصریح کرد: در بدو ورود ماه حدود 11 ماه حقوق معوقه داشتیم؛ که ما شرکت‌ها را وادار کردیم که حقوق کارگران را پرداخت کنند؛ و الآن بخش زیادی از حقوق کارگران ما پرداخت‌شده است و حدود 2 یا 3 ماه حقوق معوق داریم، همان‌طوری که هم گفتم، موضوع درآمدها است که باید تدبیری اتخاذ شود که درآمدهای شهرداری پایدار و خوب باشد. بازهم می‌گوییم که حقوق نیروهای رسمی و پیمانی با نیروهای شرکتی هیچ فرقی در پرداخت ندارند.
به گزارش کبنا، انتظار می‌رود که شهرداری و شورای شهر یاسوج با تدابیر درست علاوه بر اینکه به فکر افزایش درآمدهای شهرداری یاسوج باشند، کارگران زحمت‌کش را که پیشانی سلامت و نظافت شهر هستند را دریابند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
احسن بر دکتر نگین تاجی که حقیقتا نماینده واقعی مردم هستند
شهردار باید استعفا بدهد و یا سایر اعضای محترم شورای شهر برای استیضاح شهردار به کمک نگین تاجی بیایند
شهردار ناتوان در مدیریت امور شهرداری هست
دانشجودکترا
Iran, Islamic Republic of
من نمیدونم. توی این بیکاری و تعطیلی کرونایی چی باید سر این کارگرای بدبخت بیاد؟ اونوقت میاد مصاحبه میده ک من چنین و چنان کردم،
میر باقری
Iran, Islamic Republic of
با سلام و تبریک سال 99. در خصوص ادعای اقای شهردار در خصوص حقوق معوق تنها یک شرکت /یک ماه مربوط به دیماه 96و دو ماه مربوط به دی و بهمن 97از شهرداری طلبکار هست پیمانکاران بعد از بنده را نمیدانم و لازم به ذکر هست که تمام مسولین اعم از فرمانداری و استانداری و سازمان بازرسی ، اداره تعاون و رفاه بعنوان متولی اصلی دفاع از حقوق کارگر و تک تک اعضای شورای شهر و همه و همه خبر دارند ولی تاکنون هیچ کس حاضر نشده کوچکترین قدمی برای حقوق کارگران بیچاره فضای سبز بردارد. اقای فرماندار شما در جلسه ای که در سال 98در اتاق خودتان گرفتید و از ما هم دعوت کردید که وقتی اومدیم حاضر نشدی حرف ما را گوش کنی و گفتی این جلسه مربوط به شمانیست وبعد از این منتظر باشید به شما زنگ میزنیم ولی بعد از چندین ماه هنوز منتظریم. . بنده مکتوب کردم ولی کو جواب. در اینجا صراحتا عرض میکنم کارگر فضای سبز کسی را ندارد و این از انسانیت بدور هست که همتون سکوت کرده اید. اگه شهرداری پول ندارد چطور دارد بعد از سال 96و 97را پرداخت کند اقای شهردار این رفتار شما. و شما به چه حقی بعد از دوسال و اندی هنوز حاضر نیستید صورت وضعیت های این شرکت که در واقع حقوق همین کارگرانی هست که صدای اعتراضشان گوش فلک را کر کرده ولی کسی نبوده از شما بپرسد چرا. اه این کارگران شماها مسولین را خواهد گرفت. از همین جا از دادستان محترم مرکز استان به نمایندگی از صدها کارگر فریاد تظلم خواهی سر میدهم. برخی از اعضای شورا نمیدانم چه بده بستونی دارند که الان چندین بار بنده هم مکتوب و هم شفاهی صحبت و حتی داد زده ام ولی تنها جواب انها اینه که اقای شهردار میگوید پول نداریم ولی کسی از انها نگفت چرا فقط برای این یک شرکت پول نیست. ای گونه رفتارها در چنین شرایط حساسی که از روی ناچاری کارگران بیچاره را وادار به تحصن میکند بسیار مخرب سلامتی اول خودشان وبعد سایر اقشار جامعه میباشد. شما جواب خدا را چه خواهید داد. این پنجمین بار هست که کارگران فضای سبز تحصن کرده اند و هیچ نتیجه ای نگرفته اند. به نظر شما طلب سال 96الان چه ارزشی در بازار امروز دارد که هنوز اقای شهردار حاضر به پرداختش نیست. امیدوارم کسی هم باشد این مطالب را بخواند و بعنوان انسانیت پیگیری نماید.ضمنا هر گونه خسارت و مشکلات احتمالی اگر چه از قدیم گفته اند :
چشم اگر چشم ما و گوش اگر گوش شما
البته انچه به جایی نرسد فریاد است
(مدیرعامل شرکت بامداد سرای فاتح)
حسن
Iran, Islamic Republic of
اقای اکبری شما چرا سکوت کرده ای. گناه این کارگران چه هست که هنوز از سال ۹۶ هم طلب دارند و شهردار بهشون پرداخت نمیکنه. چه کسی را اورد سوالی هست که تا چند نسل باید از تبعاتش صحبت کرد. اخه اب و خاک اداره کردن و ۵ نفر نیرو با ا داره کردن یک شهر و مرکز استان خیلی تفاوت دارد.
همشهري
Iran, Islamic Republic of
بي عدالتي از اين بالاتر نمي شود
از دادستاني ، سازمان بازرسي و استانداري تقاضا مي شود در زمينه تعيين تكليف نيروهاي مازاد و غير كارا و نورچشمي هر چه سريعتر اقدام شود .
شهروند
Iran, Islamic Republic of
نتیجه ناکارآمد میشه این
چرا این حرفا رو به بقیه اعضاء شورای شهر نمیزنید که مثل کبگ سرشون زیر برفه و از ناکارامدی شهردار چیزی نمیگن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
واقعا لازم هست فكري به حال نيروهاي مازاد شهرداري شود همه انها غير كارا، بيكار و الاف هستند
همانند بيمارستان دكتر جليل شهرداري ياسوج هم نياز به پاكسازي نيروهاي مازاد دارد. از دادستاني محترم تقاضاي ورود داريم.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
در مورد نیرو در زمان این شورا و این شهردار بیشترین نیرو بدنه شهرداری تحمیل شده است. سازمان بازرسی .
دکتر کموتر
Iran, Islamic Republic of
اقای دهراب پور چرا سکوت کرده ای شما مه جز حمایت از اقای مقدم حرف دیگری. حرفی بزن. جواب بده. چوب خدا صدا ندارد. همه اعضای موافق شهردار در مقابل خدا مدیون هستند.این لقمه بزرگ هست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
علت عدم پرداخت حق و حقوق ما كارگران زحمتكش بي ادعا همين نيروهاي هست كه با پارتي بازي به شهرداري و نواحي مربوط به شهرداري تحميل كردند . دليل ديگري ندارد اينها اگر سر سوزني براي شهرداري كاري انجام دهند فقط بار مالي اضافي هستند تو شهرداري . اينها را اخراج كنند ببينند چطور حق و حقوق ما معوق مي شود. سازمان بازرسي محرمانه سركي بكشد به كار اين نيروها ببينند از صب تا ظهر چه افراد بيكاري در اين اداره مي چرخند
شهردار بنده خدا هم تقصيري ندارد جور اين نيروهاي نورچشمي را مي كشد .
فرياد و آه و ناله ما كارگران دامن اين افراد را خواهد گرفت به اميد خدا
Iran, Islamic Republic of
اقای محترم شهردار خودش عامل ورود نیرو هست. چون از زمانی که اومد شروع بکار کرد بهش گفتن ولی سرش را کرد زیر برف تا الان این وضع درست شده. الان مناقصه فقط بر اساس سفارش هست دو سه نفر هستن که دارن با قیمت نجومی کار بهشون میدن عیب از سازمان بازرسی هست که واقعا ضعیف عمل می کند. با این همه تخلف و زد و بند تا کنون یک مورد را رسانه ای نکرده.
تورم 24 استان بالاتر از تورم كل كشور

تورم 24 استان بالاتر از تورم كل كشور

آخرين گزارش تورمي منتشره در سال 1400 حاكي از آن است كه در بهمن ماه نرخ تورم با كاهشي ...
حال و روز ايرانيان در اوكراين

حال و روز ايرانيان در اوكراين

چهارمين روز جنگ نيز براي روس‌ها روز پيروي نبود؛ جنگ شهري و مقاومت گسترده نيروهاي اوكرايني ...
رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

عده‌ای در ایران معتقدند اگر آمریکا در اوکراین درگیر باشد، ما می‌توانیم مواضع قوی‌تری ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1