تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۲
کد مطلب : ۴۱۹۴۴۰
تحلیلی بر یک شایعه و گذری بر پیشینه سیاسی منتخب کهگیلویه بزرگ؛

محال است که «موحد» همچنین پیوندی را بپذیرد

۱۳
۱
محال است که «موحد» همچنین پیوندی را بپذیرد
کبنا ؛امروز در فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد متنی منتشر شد با این عنوان که حجت‌الاسلام سید محمد موحد منتخب اصولگرای شهرستان‌های چهارگانه استان کهگیلویه و بویراحمد با غلامرضا تاجگردون منتخب اصلاح طلب و نماینده فعلی شهرستان گچساران نشستی برگزار کرده‌ که طی آن به تفاهمی برای تغییر استاندار کنونی و جایگزینی حسین کلانتری رسیده‌‌اند.
در باب این موضوع و صحت و سقم آن ابتدا به موضع خود «حجت‌ الاسلام موحد» در قبال این خبر اشاره می‌کنیم که در گفت‌وگویی کوتاه اعلام کرده «اکنون وقت این حرف‌ها نیست و در برهه‌ای که عده‌ای در کشور جان خود را برای سلامتی مردم در طبق اخلاص گذاشته‌اند و همه کشور درگیر این ویروس است چه جای این حرف‌ها» که این گونه موضع‌گیری شفاف و سریع از منتخب مردم جای بسی خوشحالی و امیدواری بیشتر است.
اما با  انتشار این خبر کذب وقت را مناسب دیدیم که گریزی به گذشته و حال و پیشینه سیاسی منتخب مردم و نماینده 5 دوره گذشته مجلس بزنیم.
موحد کیست؛ موحد در حال حاضر و در مجلس آینده با تجربه‌ترین نماینده است چرا که هر چند دو تا سه منتخب 5 دوره‌ای دیگر مثل مفتح و حاجی بابایی در این دوره با موحد هم دوره‌ای شده‌اند اما موحد قبل از این‌ها یعنی از دوره چهارم مجلس و از سال 70 تجربه نمایندگی دارد و به همین دلیل او را باید با تجربه‌ترین نماینده مجلس در دوره جدید دانست.
موحد علاوه بر این در دوره‌ای که بسیاری از اصولگرایان در مجلس ششم یا همان دوره خاص با استعفاها و ساختارشکنی‌ها حضور نداشتند تجربه نمایندگی مردم را داشته و عملکرد وی در روزی که قرار بود طرح جنجالی مطبوعات در مجلس رسیدگی شود برای همه روشن است.
حجت‌الاسلام موحد علاوه بر این که با تجربه‌ترین نماینده مجلس در دوره کنونی به شمار می‌رود از حیث دیگر شاخص‌تر از بقیه است چرا که تجربه نمایندگی 3 حوزه انتخابیه متفاوت گچساران و کهگیلویه؛ کهگیلویه بزرگ و بهبهان را در کارنامه دارد پس با احتساب همه این شاخص‌ها نباید او را نماینده‌ای کم تجربه و یا با بینش سیاسی پایین دانست.
مهم‌تر از همه به این دوره که رجوع کنیم موحد هم در دوره کنونی و هم در دوره قبل کاندیدای جریان اصولگرایی بود و به عبارتی موحد از آن دسته منتخبانی است که مهر اصولگرایی را نه از این دوره بلکه از دوره چهارم مجلس یعنی از 28 سال پیش بر پیشانی خود دارد.
با این تفاسیر به خبر امروز که موحد خود آن را شایعه و کذب دانسته می‌پردازیم با تحلیل سرانگشتی موحد به عنوان نماینده 5 دوره  و تجربه گرانسنگ 20 ساله و منتخب کنونی که کوله‌باری از تلخ و شیرین مجالس گذشته با خود به همراه دارد هرگز نقد را به نسیه نخواهد فروخت و قطعا اقدامی این چنین و یا به عبارتی پیوندی این گونه بدون اندیشیدن به پیشینه سیاسی و عدم مشورت با جریان اصولگرایی استان نخواهد داشت.
علاوه بر این خود موحد بهتر از همه می‌داند که شرایط سیاسی کشور در آینده نزدیک به منوال و بر مدار کنونی نخواهد بود و لذا هر نشست و برخاست سیاسی را با تیزبینی و شم سیاسی حاصل از قریب 3 دهه فعالیت پارلمانی - سیاسی برنامه‌ریزی می‌کند و بر همین اساس در مجلس آینده تنها حول مشی سیاسی شناسنامه‌دار خود حرکت خواهد کرد و خلاف مسیر جریان فکری حاکم بر مجلس آینده و تحولات عن قریب سیاسی در استان پارو نخواهد زد.
-------------------------------------
داریوش بهنیا - روزنامه‌نگار
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد عزتمند
Iran, Islamic Republic of
سود نفاق، اختلاف و شکاف بین مجمع نمایندگان استان را فقط فرصت طلبان سودجوی غیر بومی خواهند بُرد. منتخبین عزیز ، مراقب اتحادتان باشید و در آینده نزدیک نگذارید منفعت طلبان شناسنامه دار بین شما اختلاف ایجاد. کنند. استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند همدلی و همراهی است و منتخبان به هر رنگ و بوی سیاسی باید بفکر توسعه این سرزمین باشند نه گرو کشی های سیاسی که همه آن را فراموش کرده اند.
کهگیلویه کوچک مظلوم
Iran, Islamic Republic of
ای کاش از تجربه گرانسنگ موحد که آن همه پول و امکانات بود و هیچ کاری نکرد کاری کوچک انجام بده که ماندگار بشه
جناب داریوش خان شما از موحد چیزی نمیدانی پس لطفا الکی ننویس
Iran, Islamic Republic of
موحد ٥ دوره كه هيچ ١٠ دوره هم سابقه داشته باشه به اندازه يه دوره تاج گردون كه برا گچساران وباشت سودمند بوده برا حوزه نمايندگيش كار انجوم نداده
ايشون فقط كار شخصي اونم برا دوست رفيق طايفه خودش انجوم ميداد والي هچ سودي برا كهگيلويه نداشت فقط حواسش به دو ستانتش وجيب خودش بود وبس
يه كار زيربنايي كه برا مردم وجوانها سود اور باشه انجوم نداد
دنا اورمزد
Iran, Islamic Republic of
منظور شما از طرح جنجالی مجلس در خصوص مطبوعات چیست؟؟؟
مگر موحد در آنجا چه کاری انجام داده بود که اینقدر برای شما مهم است ؟؟
همگان به وضوح دیدند که مطبوعات و رسانه های کشور نیاز به بازنگری و ساماندهی دارند و اگر آن روز طرح بازنگری ا و اصلاح مطبوعات در مجلس به تصویب می‌رسید کشور ما امروز در حوزه مطبوعات و رسانه‌ها سازوکار بهتری داشت پس موحد شاهکار نکرده به کار خاصی هم انجام نداده است
تحلیل عالی
Iran, Islamic Republic of
تحلیل زیبای بود و در ضمن تاجگردون طی دو مرحله آتی دیگر قدرتی ندارد مرحله اول تا زمان روی کار آمدن مجلس جدید که قطعا جناب تاجگردون دیگر نفوذ قبل را ندارد و مرحله دوم تا سال آینده که دولت عوض خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
خدا نخو که فقط دنبال عوض کردنه
Iran, Islamic Republic of
من تا حالا نشنیدم موحد دارای جریان و گرایش سیاسی ثابتی باشد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چاروسا
Iran, Islamic Republic of
موحد اصولگرا هست تا دولت روحانی روی کار هست. بعد از روحانی هم باید ببینیم چه کسی رییس جمهور میشود آیا موحد برایش ستاد زده واگر هم فعالیت نکرده باشد باز هم خواهد بود چون مسئولین ستاد آن شخص در کهگیلویه تصمیم میگیرند نه منتخب مردم؟
تفکر
Iran, Islamic Republic of
عقلت بکار بینداز مگر اصلاح طلبان میزارند موحد دخالت کند تا رییس جمهور بعد!
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
رییس جمهور بعدی اگر ارزشی باشد که بزرگواری نماینده اش هست اگر پاسدار باشد که عدل هست اگر متعادل باشد منطقیان هست اگر اصلاح طلب باشد منطق هست زیاد خودت شاد نکن برو فکر نان باش خربزه آب هست
لر با غیرت
Iran, Islamic Republic of
از ابتدای انقلاب تا الان استانداری به پاکی و توانمندی کلانتری نداشته ایم و نه خواهیم داشت
محمود
Iran, Islamic Republic of
موحدکار
ن
Iran, Islamic Republic of
گل گفتی ان زمان که از معین حمایت کرد و بعد در مقابل احمدی نزاد در مسجد صاحب الزمان دهدشت و منزل خودش جلسه گذاشت را حتما هم به خاطر دارید
حالا ماجرای رد صلاحیتش را هم که من و تو نمی دانیم اضافه کنیم که نماینده ای که بعد از 20 سال حضور در مجلس رد صلاحیت می شود و آن هم نه به خاطر صحبت ها و حرف های که زده و یا ...زیاد هم با تجربه نیست
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1