تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۰۹
کد مطلب : ۴۱۹۴۳۵
کبنا گزارش می‌دهد

شورا و شهرداری یاسوج کارگران را دریابند / کارگرانی که به دلیل عدم پرداخت حقوق کارشان را ول کردند

۱
۰
عکس تزئینی می باشد
عکس تزئینی می باشد
کبنا ؛ موضوع نیروهای مازاد و حقوق معوقه کارگران شهرداری یاسوج همواره مورد بحث و گاهی هم حاشیه بوده است. نستهن مقدم شهردار یاسوج در این باره می‌گوید: سال‌های 98 و 97 بهترین‌ سال‌های ما در پرداخت حقوق کارگران بود. یقیناً ما کارگران زحمت کش و خدوم در اولویت کار ما هست. بالاخره بحث درآمدهای ما در پرداخت حقوق کارگران تاثیر دارد. خوب بالاخره ما زمانی بحث سیل را داشتیم، الان هم شرایط ویروس کرونا هست که متأسفانه درآمدهای شهرداری را تحت تاثیر گذاشت. اما این را هم بگوئیم زمانی در شهرداری یاسوج بیش از چندین ماه حقوق کارگران معوق می‌شد. که این دلایلی داشت از جمله اینکه بعضاً شهرداری‌ها درآمد خوبی نداشتند.
وی تصریح کرد: در بدو ورود ماه حدود 11 ماه حقوق معوقه داشتیم. که ما شرکت‌ها را وادار کردیم که حقوق کارگران را پرداخت کنند. و الان بخش زیادی از حقوق کارگران ما پرداخت شده است و حدود 2 یا 3 ماه حقوق معوق داریم، همانطوری که هم گفتم، موضوع درآمدها است که باید تدبیری اتخاذ شود که درآمدهای شهرداری پایدار و خوب باشد. باز هم می گوئیم که حقوق نیروهای رسمی و پیمانی با نیروهای شرکتی هیچ فرقی در پرداخت ندارند.
«از استانداری کهگیلویه و بویراحمد، بازرسی استان، دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد استدعا دارم که به موضوع به کارگیری نیروهای مازاد در شهرداری یاسوج ورود کنند و همانطوری که مسئله نیروهای مازاد بیمارستان شهید جلیل را حل و فصل کردند، به کار نیروهای مازاد شهرداری یاسوج پایان بدهند.» این‌ها بخشی از صحبت‌های فرشاد نگین تاجی عضو شورای اسلامی شهر یاسوج هست که می‌گوید: «بنده هیچ نیروی در شهرداری یاسوج به کار نگرفته‌ام و هر چه می گویم از سر دلسوزی و به خاطر منافع شهرمان است. شهرداری یاسوج الان پول اضافی به کارگران مازادی می‌دهد که بیش از ظرفیت شهر و شهرداری است.»
نگین تاجی در باره حقوق معوق کارگران شهرداری یاسوج می‌گوید که قبل از عید جلسه‌ای با حضور مدیران شهرداری یاسوج در محل شورا برگزار کردیم و قرار شد که دو سوم حقوق معوق کارگران را پرداخت کنیم. که متأسفانه این مصوبه اجرا نشد.
وی افزود: همچنین قرار بود که شرکت‌ها به کارگران شهرداری یاسوج مخصوصاً در این ایام البسه و وسایل بهداشتی بدهند که متأسفانه در این زمینه هم عملکرد خوبی از سوی مدیران شرکت‌ها و مسئولان شهرداری شاهد نبودیم.
عضو شورای اسلامی شهر یاسوج با بیان اینکه الان چند ماه از حقوق کارگران شهرداری معوق مانده است، تاکید کرد: اخراج کارگری با سابقه 15 ساله و جایگزین فرد دیگری و در کمتر از دو ماه آن را تبدیل وضعیت بکنی، به خدا قسم ظلم است.
نگین تاجی به دلیل خلاء قانونی شورای شهر به تنهایی نمی‌تواند بر کلیه کارهای شهرداری نظارت کند، گفت: از استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سازمان بازرسی و دادستان محترم مرکز استان تقاضا می‌کنیم که برای جمع کردن موضوع نیروهای مازاد تصمیم لازم را اتخاذ کنند.
وی همچنین از معاون اداری و مالی شهرداری یاسوج قدردانی کرد و گفت: آقای بهرامی معاون اداری و مالی توانست بیش از 20 میلیارد تومان از مطالبات شهرداری یاسوج را جمع کند.
به گزارش کبنا، بعضی از کارگران شهرداری یاسوج در گفت و گو با خبرنگار کبنا می گویند که ماسک و دستکش بین کارگران به اندازه کافی توزیع نمی‌شود در حالی که کارگران شهرداری یاسوج همواره با محیط‌های آلوده در ارتباط هستند. و از طرفی از شهرداری می‌خواهیم که بیشتر نگران کارگران باشند و فکری هم به حال حقوق معوق ماها بکند.
یکی از کارگران فضای سبز شهرداری یاسوج در گفت‌وگو با کبنا نیوز، می‌گوید: از اردیبهشت‌ماه 98 حقوقی دریافت نکردیم و به همین خاطر حدود 20 کارگر بودیم که مجبور شدیم کارمان را رها کنم و تا کنون هم حقوق معوق ما پرداخت نشد.
همچنین کارگر دیگر فضای سبز نیز بیان می‌کند: «حدود 66 کارگر فضای سبز هستیم که از آبان ماه سال گذشته تا کنون حقوقی دریافت نکرده‌ایم و حقوق کارگران هم طبق حقوق پایه وزارت کار پرداخت‌نشده است و پیمانکار تنها ماهیانه یک‌میلیون تومان به کارگران پرداخت می‌کند. کارگر شهرداری پول نان ندارد، چه برسد که برای کودکانمان اسباب‌بازی بخریم؛ و منابع درآمدمان از فروش ضایعات پلاستیک است؛ چاره‌ای هم نداریم.»
این کارگر در رابطه با توزیع ماسک و دستکش در شرایط بحرانی ویروس کرونا، گفت: ماسک و دستکش بین کارگران فضای سبز توزیع نشده، اگر شهرداری نگران جان کارگران بود که حقوق آن‌ها را پرداخت می‌کرد.
کارگر دیگری می‌گوید: «وقتی به شهرداری اعتراض می‌کنیم بهانه‌های زیادی می‌آورند و می‌گویند که پیمانکار مقصر است و به اداره کار شکایت کنید. همه متأهل هستیم نه عیدی، نه سنوات و حقوقی دریافت نکرده‌ایم.»
این کارگر ادامه می‌دهد: «شکایت‌های زیادی از شرکت مشغول در حوزه فضای سبز شده است اما همچنان شهرداری با این شرکت قرارداد کاری دارد. بارها مقابل استانداری و شهرداری تجمع کرده‌ایم اما هیچ‌کس پاسخگو نبود.»
یکی دیگر از کارگران تاکید می‌کند: «از خود مدیران بپرسید که اگر یک ماه حقوق نگیرند چه‌کار می‌کنند و چه بلاهایی به خانه‌شان می‌آید! من 2 کودک دارم و مستأجر هستم و نه عیدی و نه سنوات و حقوقی نمی‌دهند.»
به گزارش کبنا،  انتظار می‌رود که شهرداری و شورای شهر یاسوج با تدابیر درست علاوه بر اینکه به فکر افزایش درآمدهای شهرداری یاسوج باشند، کارگران زحمت کش را که پیشانی سلامت و نظافت شهر هستند، را بیش از گذشته دریابند.
نام شما

آدرس ايميل شما

کارگر بدبخت
Iran, Islamic Republic of
وقتی کارهای بزرگ. میفته همینه دیگه
فرموده مولا علی هست
شهر یاسوج
قوقکارگرا رو نمیدن چند ماهه کم مبدن عیدی و سنوات
حق لباس ذخیره مرخصی همش/ شورای شهر
کارگر بدبخت هم هیچ حتی بیمه هم نداره واریز نمیکنن
برید از پیمانار بپرسید کپنا جان
ولی ان شاءالله بشه..
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1