کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در راستای مقابله با ویروس کرونا؛

۱۵۴۰ دستگاه خودرو از کهگیلویه وبویراحمد برگشت داده شد

12 فروردين 1399 ساعت 20:07

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: که با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی ظرف سه روز گذشته تاکنون یک هزار و ۵۴۰ خودرو با پلاک غیربومی با هدایت و مشایعت نیروهای مستقر در ایستگاه‌های ایست و بازرسی و پلیس در مبادی ورودی این استان به مبدأ خود بازگشتند.


استاندار کهگیلویه وبویراحمد در حاشیه نشست ویدئو کنفرانس با حضور ریاست محترم جمهوری و استانداران، گفت: که با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی ظرف سه روز گذشته تاکنون یک هزار و ۵۴۰ خودرو با پلاک غیربومی با هدایت و مشایعت نیروهای مستقر در ایستگاه‌های ایست و بازرسی و پلیس در مبادی ورودی این استان به مبدأ خود بازگشتند.
حسین کلانتری گفت: همچنین با اجرای این طرح و تاکید ستاد ملی و استانی مدیریت و مبارزه با کرونا میزان مصرف بنزین در این مدت بیش از ۵۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است
وی تصریح کرد: میزان مصرف یک روز بنزین (دهم فروردین سال ۹۸ در استان یک میلیون و ۲۹۵ هزار لیتر بود که با کاهش محسوس ورودی مسافران با توجه به شیوع ویروس کرونا و تدابیر اندیشیده شده برای جلوگیری از گسترش آن هم اینک و در روز دهم فروردین امسال میزان مصرف این فرآورده نفتی ۲۶۷ هزار لیتر بوده است.
کلانتری همچنین تعداد نیروهای مستقر در ایستگاه‌های غربالگری و ایست و بازرسی‌ها برای اجرای طرح طرح فاصله گذاری اجتماعی و طرح‌های مقابله‌ای برای پیشگیری از ویروس کرونا در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد را افزون بر یک هزار و ۱۸ نفر ذکر کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: «این نیروها شامل امدادگران و نیروهای مردمی و جمعیت هلال احمر، بسیج، سپاه، کادر بهداشتی و درمانی، حمل و نقل و پایانه‌ها نیروهای نظامی و انتظامی، پلیس راهور و همچنین نیروهای راهداری هستند. بر اساس اجرای این طرح تنها افراد ساکن و بومی هر شهر حق تردد در آن شهر را دارند و همچنین نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو، بیمه نامه خودرو صورت می‌پذیرد. بر اساس طرح ملی فاصله گذاری اجتماعی نیز خروج افراد غیرساکن و مسافر شهرهای محل حضور فعلی برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع و بلکه تسریع می‌شود و این افراد در طول مسیر اجازه ورود به شهرها را نداشته و از کنار گذرها عبور خواهند کرد.»
 استاندار کهگیلویه وبویراحمد پویش «در خانه بمانید» را همچنان بهترین راه مقابله با شیوع کرونا دانست و گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی در کنار طرح‌های سامانه سلامت، تست و نمونه گیری، سامانه ۴۰۳۰، غربالگری ورودی‌ها کارساز بوده و اجرای کامل آنها در کنترل و مهار ویروس کرونا بسیار مؤثر هستند.


کد مطلب: 419423

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/419423/۱۵۴۰-دستگاه-خودرو-کهگیلویه-وبویراحمد-برگشت-داده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1