تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۶
کد مطلب : ۴۱۹۳۸۹

وزیر بهداشت: دستاوردی جدید به‌زودی ایران را در رتبه نخست دنیا قرار می‌دهد

۴
۰
وزیر بهداشت: دستاوردی جدید به‌زودی ایران را در رتبه نخست دنیا قرار می‌دهد
کبنا ؛سعید نمکی گفت: به یک نقطه روشن در کنترل بیماری‎های ویروسی رسیده ‎ایم و در آینده ‎ای نزدیک دستاوردی از سوی جمهوری اسلامی اعلام می ‎شود که ایران را در این عرصه در سطح جهانی در رتبه نخست قرار می‎دهد.
به گزارش گروه اجتماعی کبنا نیوز به نقل از روابط عمومی قوه قضائیه، سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان که به‌عنوان مهمان در جلسه امروز شورای‌عالی قوه قضائیه شرکت کرده بود، با ارائه گزارشی از ظهور پدیده کرونا و سیر شیوع آن در کشورمان و دیگر کشورها، به تشریح اقدامات صورت‎گرفته برای مقابله با این بیماری پرداخت و از حمایت‎های ویژه مقام معظم رهبری از کادر درمان به‌عنوان ارزشمندترین عامل مهم در تقویت جریان مبارزه با ویروس کرونا یاد کرد.
نمکی همچنین با تقدیر از حمایت‎ها، پیگیری‎ها و دلجویی‎های رئیس قوه قضائیه و همکارانش از کادر پزشکی و درمانی کشور، تصریح کرد: با دمیده شدن روح وفاق ملّی و روح جهاد در کشور، صحنه زیبایی از همراهی و همگامی مردم و مسئولان به وجود آمده است.
وی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته برای پایش سلامت عمومی و ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی اظهار داشت: اگرچه مبارزه با کرونا در شرایط تحریمی دشوار است ولی ما از ابتدا با کمبود داروهای خاص در نظر گرفته‌شده برای درمان این بیماری مواجه نبوده و نیستیم.
وزیر بهداشت ادامه داد: با تشکیل قرارگاه ویژه در نیروهای مسلح به‌دستور مقام معظم رهبری کار زیبایی شکل گرفت و سپاه و ارتش با ایجاد کارگاه‎ها و نقاهتگاه‎های ویژه، کمک شایانی در تأمین اقلام بهداشتی و تخت‎های بیمارستانی کردند و توانستیم با کمک آنها نیازهای کادر درمان را برطرف کنیم و خدمات‌رسانی را ارتقا بخشیم.
وی از غربالگری عمومی به‌عنوان یکی از اقدامات مؤثر در قطع زنجیره انتقال ویروس یاد کرد و گفت: بعد از راه‎اندازی ایستگاه‎های غربالگری با کمک بسیج پزشکان، تا شب گذشته 61 میلیون و 600 هزار نفر غربالگری شدند که 51 میلیون و 44 هزار نفر از طریق تلفن و 10 میلیون و 50 هزار نفر از طریق سامانه تحت‎نظر قرار گرفتند که 218 هزار و 800 نفر حائز پیگیری تشخیص داده شدند که از میان آنها 93 هزار و 778 نفر در منزل تحت درمان قرار گرفتند و 16 هزار و 49 نفر به بیمارستان‎ها معرفی شدند که از این تعداد هم 5 هزار و 391 نفر بستری شده‎اند.
نمکی با بیان این‎که با اجرای طرح منع تردد که با همکاری دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی و نظامی و وزارت راه عملیاتی شده، اقدامات کنترلی برای قطع زنجیره انتقال کامل شده و اکنون روند مرگ‎ومیر کاهش یافته و شرایط خدمات‌رسانی در بیمارستان‎ها نیز بهتر شده است.
وزیر بهداشت در پایان سخنانش با اشاره به اعجاز الهی در کنترل فوری کرونا در کشورمان خاطرنشان کرد: امروز به یک نقطه روشن در کنترل بیماری‎های ویروسی رسیده‎ایم و در آینده‎ای نزدیک دستاوردی از سوی جمهوری اسلامی اعلام می‎شود که ایران را در این عرصه در سطح جهانی در رتبه نخست قرار می‎دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
هم حدی داره
Iran, Islamic Republic of
احتمالا در آمار بیشترین مبتلایان در دنیا در رتبه اول قرار میگیریم
برزو
Iran, Islamic Republic of
احتمالا چای دارچین و زنجبیل باشه
Iran, Islamic Republic of
چقدر این وزیر نچسبه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1