کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جمع خبرنگاران مطرح شد

بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد چگونه به مقابله با کرونا رفت

11 فروردين 1399 ساعت 14:16

جانشین بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: در کارگروه اول ضد عفونی معابر را داشتیم که در سه شهرستان با تجهیزات ماشینی و کوله پشتی کار می‌کنند و ضد عفونی اماکن سربسته را انجام می‌دهند و دیروز نیز زندان مرکزی یاسوج را گندزدایی کردند و برای حضور نخبگان در عرصه چالشی هم برای حضور هنرمندان و نخبگان ایجاد کردند.


جانشین بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد اقدامات این نهاد را تشریح کرد.
به گزارش کبنا از یاسوج، سید مسعود پرهیزگار صبح امروز (دوشنبه 11 فروردین ماه 99) در جمع خبرنگاران با تبریک اعیاد شعبانیه و آرزوی سلامتی برای همه افراد جامعه از شر ویروس کرونا، اظهار داشت: خبرنگاران در عرصه سلامت مجاهدانه در حال آگاهی مردم برای مقابله با ویروس کرونا هستند.
وی در ادامه با قدردانی از رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل همکاری و همراهی با برنامه‌های بسیج دانشجویی استان، افزود: بسیج دانشجویی مجموعه‌ای هست که دو واژه مقدس را به یدک می‌کشد، بسیج همان شجره طیبه و مدرسه عشق که امام خمینی (ره) آن را بنیانگذاری کردند و دانشجو همه چشمان بیدار جامعه هستند. لذا بسیج دانشجویی همواره در تمام عرصه‌ها برای رفع موانع و دغدغه‌های نظام پای کار بوده و خدمات بی نظیری هم در طول این سال‌ها ارائه داده است.
پرهیزگار در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه، به اقدامات بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در مبارزه با این ویروس پرداخت و اظهار کرد: بسیج دانشجویی استان؛ با 12 گروه جهادی در 7 عرصه و 4 کار گروه در سه شهرستان به مقابله با ویروس کرونا می‌پردازد.
وی در ادامه به تشریح این فعالیت‌ها و کارگروه‌ها پرداخت و گفت: اولین کارگروه؛ کارگروه عملیات میدانی و جهادی بود، که در وسط میدان حضور پیدا می‌کند و کارهایی از جمله تولید ماسک بر عهده این کارگروه است که به همین منظور در سه شهرستان یاسوج، گچساران و دهدشت کارگاه تولید ماسک زیر نظر علوم پزشکی راه اندازی کردیم.
 وی افزود: همچنین توسط این کارگروه عملیات میدانی و جهادی، کارگاه‌های خانگی به منظور جلوگیری عبور و مرور غیر ضرور و رعایت اصول بهداشتی راه اندازی شد که 15 کارگاه خانگی تولید ماسک زیر نظر علوم پزشکی راه اندازی کردیم. و تاکنون 30 هزار ماسک تولید کرده‌ایم.
جانشین بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: در کارگروه اول ضد عفونی معابر را داشتیم که در سه شهرستان با تجهیزات ماشینی و کوله پشتی کار می‌کنند و ضد عفونی اماکن سربسته را انجام می‌دهند و دیروز نیز زندان مرکزی یاسوج را گندزدایی کردند و برای حضور نخبگان در عرصه چالشی هم برای حضور هنرمندان و نخبگان ایجاد کردند. 
وی افزود: کارگروه دوم فرهنگی است که در عرصه فرهنگی و فرهنگ سازی و امیدبخشی کار می‌کند و کارگروه سوم رسانه و کارگروه چهارم مساله محوری و مطالبه‌گری است. 
پرهیزگاری گفت: بحث خیریه و کمک‌های مردمی را داریم که دانشجویان در هر سه شهرستان در دو قالب بسته‌های بهداشتی و غذایی به پارکبانان و کارگران شهرداری و سایر اقشار محروم کمک می‌کنند. 
وی گفت: بحث غربالگری در ورودی شهرستان‌ها که سه گروه در گچساران و یاسوج و دهدشت و در بیمارستان شهید رجایی گچساران اقدام می‌کنند. 
پرهیزگاری افزود: در کارگروه دوم فرهنگ سازی و امیدبخشی و تولید فرهنگی است که برای نمونه دانشجویان دانشگاه فرهنگی کارگاهی ایجاد کردند و بسته‌های آموزشی را برای مدارس تهیه می‌کنند و کار دیگر تولید نماهنگ‌ها و مصاحبه با افراد مختلف و پخش زنده و پویش‌ها و مسابقاتی است که قرار است اطلاع رسانی شود.
وی گفت: کارگروه رسانه‌ای که کار تولید و انتشار خبر را داشته و با سراج در تولید نوشته و موشن‌گرافی و اینفوگرافی همکاری می‌کند. 
وی گفت: در کارگروه مساله محوری کمبودهایی که وجود دارد رصد می‌شود و سیستم‌ها را پایش می‌کنیم و به گوش مسوولان می‌رسانیم و مسوولان تاکنون همراه و همگام برای رفع مشکلات بوده‌اند همچنین در بسیج دانشجویی مساله محوری باب شده و بررسی می‌کنیم که فرهنگ و اقتصاد و سیاست چه آسیب‌هایی از رهگذر کرونا دیده‌اند. 
جانشین بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به موضوع سیل جنوب شرق کشور گریزی زد و تصریح کرد: در کنار همه این‌ها قضیه سیل نیز هست و گروه جهادی برای کمک به سیل زدگان جنوب شرق کشور تشکیل شد و اولین محوله به زهکلوت و کرمان ارسال گردید.


کد مطلب: 419371

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/419371/بسیج-دانشجویی-کهگیلویه-بویراحمد-چگونه-مقابله-کرونا-رفت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1