کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مطرح کرد

آخرین آمار مبتلایان کرونا در شهرستان‌های کهگیلویه و بویرحمد

10 فروردين 1399 ساعت 20:31

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراز داشت: تاکنون ۱24 بیمار مبتلا به کرونا با پراکندگی ۶1 بیمار یاسوج، ۲1 بیمار کهگیلویه، ۱۸ بیمار چرام، ۱3 بیمار گچساران، 8 بیمار دنا و 3 بیمار باشت شناسایی شده است.


تقدیر معاون وزیر بهداشت از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج/ دکتر یزدانپناه؛ نمونه گیری کرونا در گستره وسیع انجام می‌شود
 
 
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در جلسه ستاد مرکزی کرونا که با حضور رئیس جمهور و دکتر رئیسی؛ معاون بهداشتی وزارت بهداشت برگزار شد از روند مبارزه با کرونا در کهگیلویه و بویراحمد و روند مطلوب این دانشگاه در حوزه بیماریابی تقدیر شد.
 
به گزارش کبنا، پرویز یزدانپناه با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد در بحران کرونا، از استان‌های برتر کشور عنوان شده است، خاطر نشان کرد: تعداد پایگاه‌های نمونه برداری را افزایش دادیم و بیماریابی در استان سیر امیدوارکننده‌ای دارد.
 وی اذعان داشت: در راستای خدمت رسانی مطلوب‌تر حوزه بهداشت و درمان، سیاست‌های دانشگاه علوم پزشکی استان تغییر یافت بگونه ای که در روزهای گذشته روزانه کمتر از 50 نمونه در استان گرفته می‌شد اما مقرر شد در هر روز 150 تا 200 نمونه گرفته و بیماریابی در گستره وسیع‌تری صورت پذیرد.
 دکتر یزدانپناه تصریح کرد: خوشبختانه در این راستا توانستیم طی چند روز گذشته ۸۰۰ نمونه بگیریم که امیدواریم این آمار تا امروز به هزار نمونه برسد.
 وی ابراز داشت: تاکنون ۱24 بیمار مبتلا به کرونا با پراکندگی ۶1 بیمار یاسوج، ۲1 بیمار کهگیلویه، ۱۸ بیمار چرام، ۱3 بیمار گچساران، 8 بیمار دنا و 3 بیمار باشت شناسایی شده است.
 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تا نهم فروردین ماه سالجاری 35 بیمار مبتلا، بهبود و دوره درمانشان خاتمه یافته در خانه دوره نقاهت را سپری می‌کردند.
 وی اضافه کرد: ۱۲ مبتلا قطعی به کرونا ویروس نیز در بیمارستان بستری و تحت درمان هستند و باقی بیماران در خانه دارو دریافت کرده و زیر نظر شبکه‌های بهداشت و درمان در ایزوله و قرنطینه هستند.
یزدانپناه عنوان کرد: برای رسیدن به حالت ثبات و سپس روند نزولی بیماری در استان به همکاری و همدلی مردم و اجرای دقیق فاصله‌گذاری اجتماعی نیاز داریم.
 وی گفت: خوشبختانه استان ما بالاترین میزان غربالگری را در کشور به میزان 94 درصد به خود اختصاص داد که این امر منجر به کاهش مراجعات به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی شده است.
 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان، افزود: میزان مراجعات افرادی که فکر می‌کردند دارای علائم کرونا هستند از روزانه 500 الی 700 نفر به 150 الی 170 نفر کاهش یافته که باعث کنترل شیوع ناشی از حضور در مراکز درمانی بوده است.
 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: نمونه گیری‌ها در استان از 4 طیف؛ افراد بیمار و افرادی که با بیمار تماس داشتند، خانواده‌های بیماران و ناقلین سالم نما گرفته می‌شود.
 یزدانپناه گفت: همچنین از افرادی که از شهرهای آلوده آمده‌اند، شرح حال می‌گیریم و به عنوان فرد آلوده به انها نگاه می‌کنیم، در اینجا نیازمند کمک مردم هستیم تا افرادی که از شهرهای آلوده آمده و به استان وارد شده‌اند را به مراکز بهداشتی درمانی محل سکونت خود گزارش دهند.
 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان، ادامه داد: ۸۰ درصد از بیماران علائم خفیف دارند، ۱۵ درصد متوسط و پنج درصد شدید، که گروه اول را با علائم سرماخوردگی، ناقل ویروس و مشکوک حساب می‌کنیم.
 
وی ابراز داشت: افرادی که ترخیص شده و در خانه هستند ممکن است در مرحله‌ای باشند که درمانشان تکمیل نشده و بیماری را منتقل و منتشر کنند بنابراین انها هم دچار محدودی های کوتاه مدتی پس از بیماری هستند.
 
یزدانپناه در پایان خاطر نشان کرد: از مردم خواهش می‌کنیم به روستاها و مناطق عشایرنشین که تقریباً درگیری کمتری دارند مسافرت نکنند و بیماری را به روستاها هدیه ندهند.
 


کد مطلب: 419352

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/419352/آخرین-آمار-مبتلایان-کرونا-شهرستان-های-کهگیلویه-بویرحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1