کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چه کسی باید پاسخگو باشد؟

بالگرد هوایی کهگیلویه و بویراحمد بال پرواز ندارد

9 فروردين 1399 ساعت 20:57

شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد گفت: در حال حاضر استان کهگیلویه و بویراحمد از امداد رسانی هوایی محروم است که امیدوارم تدابیر لازم در این باره صورت گیرد.


شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد گفت: در حال حاضر استان کهگیلویه و بویراحمد از امداد رسانی هوایی محروم است که امیدوارم تدابیر لازم در این باره صورت گیرد.
به گزارش کبنا، نشست ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد امروز ( شنبه 9 فروردین ماه 99) در استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و یکی از موضوعاتی که در این جلسه به آن پرداخته شد،  خرابی بالگرد مستقر در استان بود که استان را از امداد رسانی هوایی محروم کرده است.
بنا بر این گزارش، در شرایطی که استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل موقعیت جغرافیایی، جاده‌های صعب العبور و آب و هوا هنگام شرایط بحرانی نیاز ضروری به بالگرد و پروازهای هوایی برای امداد رسانی دارد، به گفته مسئولان بالگرد مستفر در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل خرابی قطعه‌ای زمین گیر شده و نای پرواز ندارد. همچنین استان کهگیلویه و بویراحمد بدهی‌های در این راستا دارد که رئیس اورژانس 115 استان به آن گریزی زد و گفت: اگر این بدهی پرداخت شود، بالگرد بال پرواز پیدا می‌کنند.
در آخرین نشست ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد از زبان مسوولان شنیدیم که هم اورژانس 115 و هم هلال‌احمر مدتی هست که از امدادرسانی هوایی و بالگردی محروم شده‌‌اند.
جلیل رئیس اورژانس 115 استان کهگیلویه و بویراحمد در همین زمینه با اشاره به بدهی‌هایی که از گذشته وجود داشته اظهار کرد: هر چند بالگردها در استان مستقر هستند اما پرواز امدادرسانی صورت نمی‌گیرد چرا که می‌گویند قطعه‌ای از بالگرد خراب شده و خرید آن 2 میلیارد تومان نیاز دارد و در صورتی که بدهی خود را بپردازید این قطعه خریداری خواهد شد.
فرماندار بویراحمد به مشکلاتی که از این رهگذر ایجاد شده اشاره کرد و گفت: همین چند روز پیش که عده‌ای از عشایر ما در محاصره سیل در منطق رود شور قرار گرفته بودند بالگرد در اختیار نداشتیم که به آن‌ها امدادرسانی کنیم.
همچنین در این نشست، ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بارش‌های خوب روزهای آینده اینگونه اعلام شد که نباید بعد از بارش ها به طبیعت بروند چرا که بارش به معانی پایان کرونا نیست.
به گزارش کبنا، در آخرین نشست ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد که طی روزهای آینده بارش‌هایی بین 40 تا 80 میلی‌متر در استان خواهیم داشت.
مسوولان ستاد بحران استان با هشدار آبگرفتگی معابر و همچنین جاری شدن سیلاب از مردم خواستند در کنار رودخانه‌ها و در مسیر سیلاب‌ها تردد نکنند.
در این نشست همچنین با اشاره به هوای مطبوعی که پس از بارش‌های بهاری ایجاد می‌شود از مردم خواستند فریب هوای خوب پس از باران را نخورند و به طبیعت نروند چرا که کرونا همچنان در کمین است و با باران شسته نمی‌شود.


کد مطلب: 419317

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/419317/بالگرد-هوایی-کهگیلویه-بویراحمد-بال-پرواز-ندارد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1