تاریخ انتشار
جمعه ۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۶
کد مطلب : ۴۱۹۲۵۷
ظریف:

آمریکا دانشمندان ایرانی را گروگان گرفته است

۰
آمریکا دانشمندان ایرانی را گروگان گرفته است
کبنا ؛ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توییتی تاکید کرد که آمریکا دانشمندان ایرانی را در بحبوحه بیماری کوید ۱۹ گروگان گرفته است و حتی در شرایط شیوع این بیماری، اجازه مرخصی پزشکی به آنها نمی دهد.
محمد جواد ظریف با انتشار تصویری از گزارش امروز گاردین در صفحه توییتر خود نوشت: آمریکا چندین دانشمند ایرانی را بدون هیچ اتهامی و یا با اتهامات ساختگی تحریمی، به گروگان گرفته و آنها را آزاد نمی‌کند؛ حتی در شرایطی که دادگاههای خودش این اتهامات پوچ را رد کرده‌اند. ایالات متحده حتی از دادن مرخصی درمانی به افراد بی‌گناهی که در دوره شیوع کرونا در زندان‌هایی دهشتناک زندانی شده‌اند، خودداری می‌کند.
ظریف ضمن الصاق لینکی از گزارش روزنامه گاردین از شرایط دکتر سیروس عسگری، از دانشمندان ایرانی که از سوی آمریکا بازداشت شده است، نوشت: هموطنان ما را آزاد کنید.

روزنامه گاردین امروز به نقل از دکتر سیروس عسگری دانشمند ایرانی زندانی در بازداشتگاه اداره مهاجرت آمریکا خبر داد که مسئولان به عمد ماسک و مواد ضد عفونی کننده در اختیار زندانیان قرار نمی دهند تا بیماری کووید ۱۹ آنها را از پای درآورد.
عسگری که با وجود تبرئه از اتهام نقض تحریم های ایران، در بازداشتگاه اداره مهاجرت و گمرکات آمریکا گرفتار شده خبر داده که بازداشتگاهش آلوده و پر ازدحام است و مقام ها اقدام چندانی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام نمی دهند.
این استاد ۵۹ ساله مهندسی مواد که در نوامبر ۲۰۱۹ از اتهام سرقت اسرار تجاری مرتبط با فعالیت های دانشگاهی خود در دانشگاه اوهایو تبرئه شده بود به علت ابطال روادیدش هنوز در بازداشت اداره مهاجرت آمریکا به سر می برد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1