تاریخ انتشار
جمعه ۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب : ۴۱۹۲۵۶

تشکیل جلسه مدیران دفاتر زنان و خانواده استانداری ها به صورت مجازی

۰
تشکیل جلسه مدیران دفاتر زنان و خانواده استانداری ها به صورت مجازی
کبنا ؛نخستین جلسه مجازی مدیران کل دفاتر زنان و خانواده استانداری های سراسر کشور در سال ۹۹ با حضور فریبا نظری مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده، روز گذشته برگزار شد.
به گزارش کبنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در این جلسه آنلاین، مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده، ضمن تبریک آغاز بهار طبیعت و آرزوی سلامتی برای تمام مردم جهان و هم وطنان، با توجه به شرایط ویژه کشور در اثر شیوع  ویروس کرونا، خواستار اجرایی نمودن موارد زیر توسط مدیران دفاتر متناظر استانی شد:
۱. مطالعه دقیق بیانیه وزیر محترم کشور با عنوان طرح فاصله گذاری اجتماعی (ابلاغیه ۹۹/۱/۷)  به منظور پیگیری و اقدام در راستای شرح وظایف و تکالیف سازمانی .
۲. اطلاع رسانی بیانیه رفع تحریم های بین المللی علیه  ایران، به سمن ها و فعالین مدنی و اجتماعی حوزه زنان، کودکان و خانواده استان ها برای امضا، به نشانی: http://petition.corona۲plus.com
۳.تهیه و ارسال گزارش های جامع  موضوعی، همراه با آمار و ارقام، اقدامات انجام شده در خصوص مقابله با کرونا توسط حوزه زنان و سایر دستگاه های اجرایی در استان ها.
 ۴. ارسال گزارش ابداعات و خلاقیت ها در شیوه های بازتوانی اجتماعی و مداخلات مشاوره ای و زیستی خانواده ها در حین بحران در استان ها، به ویژه خانواده هایی که عزیزانشان را براثر این بیماری ازدست داده و یا افرادی از خانواده به بیماری مبتلا شده اند.
۵. استمرار اطلاع رسانی همه جانبه در جامعه با موضوع "در خانه بمانیم" برای حفظ سلامت خانواده ها و آحاد مردم.
۶. پیگیری اهم مصوبات آخرین نشست سال ۹۸ به تاریخ ۲۶ اسفند ماه با محوریت: تعامل با بانک های طرف قرارداد جهت استمهال تسهیلات اعطا شده به زنان سرپرست خانوار، پیگیری مرخصی زنان جرایم غیر عمد و مالی، جلب نظر خیرین و سازمان های مردم نهاد برای کمک  به پویش فصل همدلی، فعال کردن کارگاه های تولیدی و مشاغل خانگی برای تولید "گان و ماسک".
در ادامه این جلسه مدیران استانی نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و وضعیت استان های تحت مدیریت خود، پیشنهادهایی مطرح نمودند.
همچنین با تاکید مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده مقرر گردید با توجه به اهمیت اتخاذ تدابیر لازم‌ جهت مدیریت روانی و ایجاد نشاط خانواده هایی که اصل ماندن در خانه را رعایت نموده اند، عضویت مدیران کل دفاتر استانی امور زنان و خانواده، مشابه مدیران کل دفاتر امور اجتماعی در ستاد مقابله با کرونا پیگیری شود.
فریبا نظری از استاندارانی که در زمینه مدیریت بحران کرونا در حوزه زنان و خانواده، به نحو مطلوبی از اجرایی شدن برنامه ها و پیشنهادهای دفتر زنان و خانواده استانداری، حمایت کرده اند نیز تقدیر نموده و بهره برداری از ظرفیت مدیران زن در استانداری ها و دستگاه های اجرایی استان ها برای اجرایی نمودن مصوبات ستاد مقابله با کرونا را خواستار شد.
وی تصریح کرد: اولویت سنجی نیاز های استان ها برای اقدامات پیشگیرانه و مداخلات مشاوره ای، زیستی و اجتماعی؛ متناسب با شدت بحران کرونا بسیار حائز اهمیت بوده و همچنین شناسایی و برقراری ارتباط با پایگاه های فروش مجازی موجود و معتبر به منظور معرفی زنان سرپرست خانوار تولیدکننده، با هدف حمایت از تامین درآمد و جلوگیری از آسیب های اقتصادی و اجتماعی خانواده های ایشان اقدامی دور اندیشانه است.
 مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در پایان این نشست مجازی گفت: تلاش برای جلب متخصصین حوزه های مشاوره، مددکاری اجتماعی، روان شناسی و جامعه شناسی بالینی داوطلب به منظور افزایش نیروهای عمل کننده در مراکز اورژانس های اجتماعی کشور با هماهنگی و مذاکره با ادارات کل بهزیستی استان ها با هدف بازتوانی اجتماعی خانواده ها و کاهش اضطراب و استرس ناشی از وضعیت موجود ضرورت دارد.
گفتنی است این جلسه دومین نشست مجازی مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با مدیران متناظر استانی طی ده روز اخیر و با موضوع  نحوه حضور فعالانه ی دفاتر امور زنان و خانواده استانداری های سراسر کشور در مواجهه با بحران کرونا بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1