تاریخ انتشار
جمعه ۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۵۶
کد مطلب : ۴۱۹۲۳۸

خوابیدن دَمَر موجب بهبود تنفس مبتلایان به کرونا می‌شود

۰
خوابیدن دَمَر موجب بهبود تنفس مبتلایان به کرونا می‌شود
کبنا ؛ یک گروه از محققان بین‌المللی با مطالعه روی بیماران مبتلا به کرونا دریافتند خوابیدن دمرو (lying face down) به گونه‌ای که صورت بیمار رو به زمین قرار گیرد، موجب بهبود عملکرد ریه‌ها می‌شود.
به گزارش روز پنجشنبه پایگاه مدیکال اکسپرس، این تحقیقات در طول یک هفته و در بیمارستان جینیینتان واقع در ووهان چین روی ۱۲ بیمار دارای علایم شدید کرونا انجام گرفت. تمام این بیماران در بخش ICU بستری بودند و از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کردند.
به گفته محققان این اولین بار است که رفتار ریه افراد مبتلا به کرونا در رابطه با استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی و فشار مثبت روی ریه‌ها مورد بررسی و مطالع قرار می‌گیرد.
بر اساس این تحقیقات برخی از بیماران نسبت به فشار مکانیکی مثبت وارد شده به ریه توسط دستگاه تنفس مصنوعی واکنش نشان نمی‌دهند و با تغییر وضعیت دراز کشیدن در تخت به‌گونه‌ای که صورت شخص روبه پایین باشد، ریه‌ها واکنش بهتری دارند. محققان در این آزمایش، به مدت ۲۴ ساعت بیماران را در وضعیتی قرار دادند که صورت آن‌ها رو به پایین بوده و حداقل اکسیژن‌رسانی به جریان خون آن‌ها انجام می گرفت. در این مدت جریان اکسیژن،‌ حجم ریه و فشار مسیرهای تنفسی اندازه‌گیری شد.
به گفته محققان، با وجود این که تعداد بیماران مورد آزمایش در این تحقیقات اندک بوده است، نتایج به دست آمده نشان می‌دهد ریه برخی از بیماران قابلیت باز شدن در اثر دریافت فشار مثبت را ندارد و ایجاد چنین فشاری در ریه با استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی اثرات غیرقابل جبرانی بر آن‌ها دارد. در حالی که خوابیدن رو به پایین (دمرو) می‌تواند موجب افزایش ظرفیت تنفسی شخص شود.
ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این ویروس در دو ماه گذشته بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه را درگیر کرده است.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine منتشر شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1