تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۴۱۹۱۸۰

۱۰ راه ساده برای آشپزی با کودکان در روزهای قرنطینه

۰
۱۰ راه ساده برای آشپزی با کودکان در روزهای قرنطینه
کبنا ؛
بسیاری از کودکان علاقه دارند در آشپزخانه فعال باشند و والدین کارهای مناسب سن آن‌ها را به آسانی پیدا نمی‌کنند. بسیاری از کودکان هم علاقه چندانی به آشپزی ندارند که برای آن‌ها نیز باید اقداماتی انجام بدهیم تا در امور آشپزخانه به مرور فعال شوند.
آیا فرزند شما مشتاق است که در امور آشپزی به شما کمک کند؟ بسیاری از کودکان علاقه دارند در آشپزخانه فعال باشند و والدین کارهای مناسب سن آن‌ها را به آسانی پیدا نمی‌کنند. بسیاری از کودکان هم علاقه چندانی به آشپزی ندارند که برای آن‌ها نیز باید اقداماتی انجام بدهیم تا در امور آشپزخانه به مرور فعال شوند.
۱. درباره آشپزی بخوانید
کتاب مربوط به آشپزی کودکان می‌تواند به شما کمک کند که کودکان را به بازی علاقه‌مند کنید. خواندن در مورد غذا باعث افزایش خیال‌های مربوط به آشپزی و شکم خواهد شد.
۲. مواد لازم را آماده کنید
کودکان در ۲ سالگی می‌توانند به نحوی به جا دادن لوازم در کابینت‌ها کمک کنند. از کودکان بخواهیم که وسایل را تشخیص دهند و به شما کمک کنند و بگویند که جای هر چیزی در کدام نقطه است. با بزرگ‌تر شدن کودک، او می‌تواند به شما کمک کند که مواد غذایی را در نقاط مناسب خود قرار دهد.
۳. شستن سبزیجات
اگر کودک شما مانند بچه‌های کوچک عاشق شیر آب است، چرا به او اجازه نمی‌دهید که سبزیجات را بشوید؟ به او نشان دهید که چگونه سبزیجات را خرد می‌کنید. در مورد رنگ، بافت و سلیقه آن‌ها صحبت کنید و به نحوه‌ای از یادگیری تبدیلش کنید.
۴. مواد را آماده کنید تا کودک شما هم بزند
ریختن، مخلوط کردن و هم زدن از فعالیت‌هایی است که کودکان خردسال هم می‌توانند آن را انجام دهند. مواد لازم را اندازه بگیرید. بگذارید کودک شما آن را با در هم بریزد و مخلوط کند.
۵. مواد را بشمارید و با او ریاضی کار کنید
فرصت‌های یادگیری در آشپزخانه فراوان است. به فرزندتان بگویید که حین پخت غذا دستورالعمل را بخواند و با شمارش تعداد مواد مورد نیاز، مهارت ریاضی او را تقویت کنید.
۶. چیدن میز
در حالی که شما شام را آماده می‌کنید کودک شما می‌تواند میز غذا را بچیند. تمام بشقاب‌ها، لیوان‌ها و قاشق چنگال‌ها را بگذارد و سر میز در مکان مناسب قرار دهد.
۷. هم زدن تخم‌مرغ
بچه‌ها همیشه از هم زدن تخم‌مرغ لذت می‌برند. ممکن است کمی کثیف‌کاری کنند و کمی زمان را از دست بدهید، اما کم‌کم دستیار کوچکی خواهید داشت که با غذا رابطه خوبی دارد و از غذا درست کردن گریزان نیست.
۸. مواد نرم را برش دهند
تقریبا با شروع ۵سالگی، کودک می‌تواند با یک میوه نرم مانند موز شروع کند. با او در مورد ایمنی چاقو و خطرات استفاده از چاقو بدون نظر بزرگسالان صحبت کنید.
۹. بسیاری از کارها را به او بسپارید
پس از سن ۵ سالگی و بیش از آن شما می‌توانید به کودک خود کمک کنید تا تمام مواد را اندازه‌گیری کنند و همه مواد را به خواست خود با یکدیگر مخلوط کنند. وسایل اندازه‌گیری یک درس ریاضی عالی برای کودکان بزرگ‌تر است. از او بخواهید اندازه مورد نیاز خود را پیدا کند و خود مواد را اندازه بگیرد و استفاده کند.
۱۰. کودک را مجبور به کاری نکنید
علاقه کودکان را شعله‌ور کنیم، نه آن که بر جرقه‌های علاقه آن‌ها آب سردی بریزیم. یکی از مهم‌ترین مسائل برای علاقه‌مند کردن کودکان توجه به غذاهای مورد علاقه آن‌ها و کاری است که دوستش دارند. کارهای اجباری، فقط آشپزی را در نظر آن‌ها سخت و طاقت‌فرسا می‌کند.
منبع: familyeducation
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1