تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۳۲
کد مطلب : ۴۱۹۱۷۱
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج توضیح داد

جدیدترین جزئیات از علت شیوع ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

۲
۲
جدیدترین جزئیات از علت شیوع ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: متاسفانه از ابتدای تعطیلات نوروز تا به امروز 8/5 میلیون جمعیت کشور مسافرت کرده‌اند و پیک شیوع بیماری سیر صعودی پیدا کرده است.
به گزارش کبنا، پرویز یزدان‌پناه افزود: با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز و تعطیلات نوروزی در کشور و استان پیش بینی افزایش آمار مبتلایان به کرونا ویروس شده بود.
 وی ابراز داشت: طبق آمار گزارش شده دیروز در کشور ۱۴۰۰ مورد مبتلا به کرونا و امروز حدود 1۸۰۰ بیمار کرونایی شناسایی شده است که در استان کهگیلویه و بویراحمد هم روند آمار مبتلایان متناسب با کشور افزایش یافته است.
وی عنوان کرد: با توجه به ورود هم استانی‌های ساکن سایر شهرها و استان‌های دیگر به استان انتقال بیماری بیشتر و گسترده‌تر شد بگونه‌ای که بیش از ۸۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد از افرادی بودند که در سایر استان‌ها زندگی می‌کردند و یا محصل بوده‌اند و به استان بازگشته‌اند.
یزدانپناه خاطر نشان کرد: از ۷۲۳ نمونه ارسال شده به آزمایشگاه شیراز تاکنون ۹۶ مورد در استان مثبت اعلام شد که ۴۶ بیمار در شهرستان بویراحمد، ۱۹ بیمار در کهگیلویه، ۱۶ بیمار در چرام، ۸ بیمار در گچساران، 5 بیمار در شهرستان دنا و 2 بیمار در باشت شناسایی شده است.
وی افزود: از مجموع ۹۶ بیمار شناسایی شده ۲۹ بیمار بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند، ۲۲ بیمار در بیمارستان‌های معین استان بستری و ۴۰ بیمار در منازل دارو دریافت می‌کنند.
یزدانپناه با اشاره به قربانیان کرونا ویروس در کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: متاسفانه ۵ بیمار طی چند روز گذشته فوت کردند که همگی دارای بیماری زمینه‌ای و بیش از 60 سال سن داشتند.
وی گفت: کرونا، یک بیماری عالمگیر و خطرناک بوده که می‌تواند بدون علامت به دیگران انتقال یابد و فرد بیمار در روز می‌تواند ۱۰ تا ۱۴ نفر و در طول یک ماه حدود ۴۱۶ نفر را به بیماری آلوده کند بنابراین از سرایت پذیری بالایی برخوردار بوده و تلاش بیش از پیش مردم در رعایت نکات بهداشتی را می‌خواهد.
وی با اشاره به اینکه مهمترین راه برای انتقال «کرونا ویروس» برقراری تماس است، افزود: خانواده، دوستان و محیط کار از جمله افراد و مکان‌هایی هستند که افراد بیشترین تماس‌ها را در آن برقرار می‌کند بنابراین افراد باید فاصله اجتماعی حدود دو متر را حفظ کرده و از حضور در تجمعات و مکانهای عمومی اجتناب نمایند.
یزدان پناه ابراز داشت: متاسفانه اکثر بیماران مبتلا به کرونا در استان از استانهای آلوده‌ای چون قم و تهران به استان  کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده بودند و با برقراری تماس با سایر افراد بیماری را به دیگران نیز انتقال داده بودند.
وی ضمن تقدیر از صدا و سیما، رسانه‌های محلی و استانی، هنرمندان، سیاسیون، نمایندگان مجلس و همه کسانی که در آگاهی بخشی به مردم تلاش کردند، ابراز داشت: شایسته است از مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد نیز کمال تقدیر و تشکر را داشته باشیم زیرا وقتی این مسئله مطرح شد مردم با اعتمادی که به دانشگاه داشتند در رعایت توصیه‌ها پیش قدم شدند و همه نهادها نیز به تبع آن زیر نظر استاندار به تعامل و آمادگی‌های لازم رسیدند.
وی یادآور شد: شورای عالی سلامت و امنیت غذایی استان کهگیلویه و بویراحمد در ۱۳ بهمن ماه برای اولین بار دراین راستا برگزار و تا به امروز ۲۲ جلسه با سایر نهادها برگزار نمودیم تا آمادگی لازم را در جهت مشارکت همگانی ایجاد نماییم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: هم اکنون تنها نیاز ما همراهی مردم و اجتناب آنها از سفر، دید و بازدیدها و حضور در تجمعات عمومی و خصوصی است تا این بیماری به مرحله نزولی خود برسد و بتوانیم از این فاز خطرناک عبور کنیم.
یزدان پناه افزود: ایام تعطیلات بسیار خطرآفرین است زیرا با توجه به اینکه پیک شیوع بیماری شروع شده از مردم خواهشمندیم در منزل بمانند و حافظ جان خود و دیگران باشند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: از مردم تقاضا داریم به سایت salamat.gov.ir مراجعه و خود را ارزیابی نمایند تا در صورت لزوم توسط مراقبین و بهورزان ما پایش شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
خشته نباشید
پرستار
Iran, Islamic Republic of
درودبرشما اقای دکتر یزدانپناه.

شما با این همه تلاش در رابطه با مقابله با این بیماری کاری کردین که استان ما بعنوان الگوی برای سایر استانها باشد در بحث پروتکولهای بهداشتی برای مقابله با این ویروس خطرناک .ولی متاسفانه عده ای که دربیمارستان شهید جلیل که بدون ضابطه بکار گرفته شدن و شما اینا را از کار برکنار کردین .واین افراد متاسفانه به هرجا که دسترسی داشته باشن شما رابه ناحق متهم به سیاسی کاری وکم کاری میکنن وتلاش شما را ازدید خودشان نادیده میگرند .ودرحقیقت مردم فهیم میدانند که شما چقد دراین روزا تلاش میکنید ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1