تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب : ۴۱۹۱۵۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد

تولید بیش از ۱۰۰۰ ماسک در کارگاه تولیدی امام‌زاده عبدالله یاسوج / توزیع ۷۰۰ بسته معیشتی از محل درآمد بقاع متبرکه و موقوفات

۰
تولید بیش از ۱۰۰۰ ماسک در کارگاه تولیدی امام‌زاده عبدالله یاسوج
کبنا ؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد از توزیع روزانه ۱۰۰۰ ماسک و اجرای طرح دستان مهربانی با توزیع بیش از ۷۰۰ بسته در این استان خبر داد.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدنورالله جنتی پور با تبریک ایام ماه رجب و عید نوروز گفت: هرساله در ایام نوروز طرح نوروزی آرامش بهاری در بقاع متبرکه با حضور روحانیون اعزامی از قم و در قالب ویژه برنامه‌های معرفتی و استقبال از زائران برگزار می‌شد اما متاسفانه امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا که در سراسر دنیا و کشور فراگیر شده همه برنامه‌های نوروزی بقاع متبرکه نیز به تبعیت از مصوبات ستاد ملی کرونا در کشور تعطیل شد.
وی افزود: بر همین اساس کلیه اماکن متبرکه و زائرسراهای بقاع متبرکه در سراسر استان تعطیل شده و کار ضدعفونی کردن بقاع متبرکه نیز به صورت روزانه در حال انجام است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: امسال به دلیل بیماری کرونا نیز در هیچ بقعه متبرکه‌ای اسکان و پذیرش زائر نداریم.
جنتی پور، توزیع بسته‌های بهداشتی بین مجاورین بقاع متبرکه را در دستور کار اداره کل اوقاف و امور خیریه عنوان و خاطرنشان کرد: آذین‌بندی بقاع متبرکه در ایام نوروز و پخش سخنرانی در مناسبت‌های مذهبی از بلندگوی بقاع متبرکه دیگر برنامه‌های اوقاف و امور خیریه است‌.
وی تصریح کرد: در شرایط پیش آمده به دلیل بیماری کرونا درست است که جسم ما از ضریح مطهر بقاع متبرکه فاصله دارد اما برنامه‌های روحانی خوبی برای زائران و مجاوران بقاع متبرکه پیش بینی شده است که مردم از طریق مجازی و در خانه نیز بقاع را زیارت کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری از بلندگوی بقاع متبرکه در نحستین روز از سال نو را یادآور شد و ادامه داد: با هماهنگی به عمل آمده با صدا وسیما، زیارت مجازی بقاع متبرکه و برنامه‌هایی جهت شهادت امام موسی کاظم و عید مبعث  برگزارمی شود.
جنتی پور یکی از برنامه‌های مهم اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه را طرح آستان مهربانی با هدف کمک به اقشار ضعیف و کم درآمد ذکر و عنوان کرد: از محل درآمد بقاع متبرکه، موقوفات محمدحسین طاهری و خیرین تا کنون بیش از ۷۰۰ بسته معیشتی در قالب طرح آستان مهربانی برای افراد نیازمند جوار بقاع متبرکه و حاشیه شهر و روستاها توزیع شده که در این ایام نیز ادامه خواهد داشت.
وی اینگونه اقدامات را در راستای پررنگ کردن بعد اجتماعی بقاع متبرکه و کمک به اقشار ضعیف و کم درآمد عنوان کرد و گفت: با توجه به پویش همگانی در خانه بمانیم و تاکید ریاست محترم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از همه ظرفیت‌ها برای کمک به فقرا و نیازمندان استفاده می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد از تلاش‌های ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه قدردانی کرد و افزود: از درایت و بینش حجت‌الاسلام دکتر خاموشی نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ارائه برنامه‌های عالمانه اوقاف و امور خیریه متناسب با مقتضیات زمان و ابلاغ دستورالعمل‌های راهبردی به استان‌ها کمال تقدیر و تشکر را داریم.
جنتی پور با بیان اینکه اداره اوقاف و امور خیریه استان در شرایط فعلی که نیاز مردم به ماسک به دلیل بیماری کرونا احساس می شود یک کارگاه تولیدی ماسک در امام‌زاده عبدالله شهر یاسوج راه اندازی کرده است، اظهارکرد: در این کارگاه تولیدی روزانه بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ ماسک تولید در حاشیه شهر و جوار بقاع متبرکه بین اقشار ضعیف و کم درآمد توزیع می‌شود.
وی از احساس مسئولیت و دغدغه‌مندی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد و هیات امنای امام‌زاده عبدالله و امامزاده مختار شهر یاسوج که در راستای ایجاد این گارگاه تولیدی تلاش مضاعفی داشتند، صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در شهرستان بهمئی نیز انجمن یاوران وقف در این شهرستان ۲۰۰۰ ماسک بین اقشار ضعیف و کم‌درآمد این شهرستان توزیع شده است.
به گزارش کبنا، جنتی پور در پایان اظهار امیدواری کرد این روزهای حساس و پراضطراب به زودی سپری شود و در روزهای عید، دور هم بودن در خانه را تجربه و “حول حالنا الی احسن الحال” را بـه نیت ریشه کنی بیماری کرونا و التیام حال همه مبتلایان زمزمه کنیم. 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1