تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۰۲
کد مطلب : ۴۱۹۱۳۳
در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح شد

فرماندار بویراحمد: ماسک و دستکش باید با مدیریت جدی توزیع شود تا مردم نگران نشوند / امکان اقامت در شهر یاسوج حتی برای یک شب وجود ندارد

۱
۲
توضیحات فرماندار بویراحمد در باره ابهام ماسک، کفن و دفن فوت شدگان کرونایی و مسافران غیربومی
کبنا ؛ویروس طغیان گر کرونا در جامعه به راه افتاده و هر کسی را که سر راهش ببیند، با خود درگیر می کند. به گفته مسئولان وزرات بهداشت تا کنون این ویروس باعث مرگ ۱۸۱۲ نفر در کشور شده است. با وجود تأکید مکرر مسئولان در خصوص ماندن در خانه و رعایت اصول بهداشتی اما هنوز بعضی از مردم به این موضوع توجه نمی کنند و در واقع ویروس کرونا را جدی نگرفته اند.
شهرستان بویراحمد به نسبت سایر شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را دارد به همین منظور در گفت و گویی که با شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در این رابطه انجام داده ایم، به آخرین اقدامات مسئولان برای مقابله با ویروس کرونا پرداختیم که از نظر خوانندگان می گذرد؛
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد با اشاره به آخرین اقدامات ستاد مبارزه با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: یکی از موضوعات که ما پیگیری می کنیم، برخورد با افرادی بود که خانه های خود را به افراد غیربومی اجاره می دادند و به محض گزارشی،  بلافاصله پلیس اماکن و رئیس میراث فرهنگی شهرستان در آن مکان گزارش شده، حضور پیدا می‌کنند و در صورت صحت موضوع با متخلفین به شدت برخورد می کردیم.
کناری در ادامه با بیان اینکه مهمان نوازی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد شهره عام و خاص است،  بیان کرد: این روزها موضوع ورود و خروج استان کهگیلویه و بویراحمد  و بحث قرنطینه را به نسبت گذشته جدی تر گرفتیم و کلیه پلاک‌های غیربومی از همان ورودی شهر برگشت داده می‌شود و اجازه نمی‌دهند به شهر وارد شوند.
وی افزود:  یاسوج به جهت اینکه شاهراه مسیر تهران، قم و اصفهان هست، مسافران زیادی از آن عبور می کند که البته مدارک خودروهای غیر بومی  توسط مأموران ضبط و ثبت می‌شود تا هیچ مسافری در شهر اسکان پیدا نکند؛ همچنین محورهای فرعی هم مسدود شده است.
کناری تاکید کرد: امروز پلیس راهور یک مانور برگزار کرد و هر خودروی غیربومی که در شهر یاسوج توقف کرده بود، را  به بیرون  از شهر هدایت کردند. به صورت کلی به پلیس مأموریت داده شده است که مانع از ورود خودروهای غیربومی شوند.
فرماندار بویراحمد در ادامه گفت: خوشبختانه در بحث ضد عفونی معابر و مراکز مختلف شهر یاسوج و دیگر نقاط شهرستان بویراحمد توسط شهرداری ها  و دهیاری‌ها و حتی گروه های مختلف مردمی، بسیج و سپاه گندزدایی و ضد عفونی شده است و این کار همچنان ادامه دارد که من جا دارد از همه به ویژه طلاب و بسیجیان و کادر درمانی، پزشکان، استاندار زحمت کش استان، شهرداران و همه و رسانه نیز تشکر کنم.
وی افزود: امکان اقامت در شهر یاسوج حتی برای یک شب وجود ندارد، مردم نگران نباشند، برخی از پلاک‌های غیربومی فرزندان یاسوج هستند، مطمئن باشید که هیچ کدام از هتل ها، مسافرخانه، سوئیت ها، خانه مسافر، رستوران و کافه یاسوج به افراد غیربومی اقامت نمی‌دهند.
کناری در ادامه اضافه کرد: مأموران خدوم به صورت شبانه روزی گشت می‌زنند و تمام تمهیدات لازم صورت گرفته و محورهای لردگان به زیلایی، سیلاب کلوار، جاده قدیم شیراز مسدود شده است و خودروها از ورودی شهر کنترل می‌شوند و بدون تعارف خودروی با پلاک‌های غیربومی برگشت داده می‌شود.
فرماندار بویراحمد در ادامه با بیان اینکه نمی توان گفت که شرایط شهرستان بویراحمد خوب است، اظهار داشت: امروز ۱۳ مورد جدید بیمار کرونایی به تعداد بیماران گذشته اضافه شده و تا کنون 5 مورد فوتی بوده است و تعداد قرنطینه خانگی هم زیاد هست. اما متاسفانه مردم حساسیت لازم برای مقابله با ویروس کرونا را ندارند و این مسئله را جدی نمی‌گیرند و به بهانه اینکه در طبیعت کرونا نیست، به طبیعت بیرون از شهر می روند و موقع برگشت و ترافیک زیادی در شب به وجود می‌آید و آن موقع افرادی برای سوء استفاده در فضای مجازی منتشر می کنند که ببینید که چه اندازه مسافر به شهر وارد می‌شود.
وی گفت: فوتی های کرونایی، کاملاً ایزوله می‌شوند و طبق یک پروتکل مشخص کفن و دفن می شوند.
فرماندار بویراحمد در ادامه بیان کرد: جمعه بازار، روز بازار و بازار اصلی شهر یاسوج تعطیل شده و به جز صنوف اصلی قصاب، سبزیجات، میوه و خاروبار فروشی همه‌ی مغازه‌ها تعطیل هستند. و اصناف غیرضرور از باز کردن درب مغازه های خود حتماً خودداری کنند.
کناری گفت: توصیه می‌کنم که ادارات خدمات رسان شهرستان بیشتر پای کار بیایند و برای کمک به گندزدایی آماده باشند و از مردم می‌خواهیم که در خانه‌های خود بمانند و شهر را خلوت کنند. ما در این مدت 50 درصد افزایش آب داشتیم.
وی با بیان اینکه برخی به این بهانه که در خودروهای ما ویروس نیست و از خودروها پیاده نمی شویم، کل شهر را دور می زنند، ترافیک و شلوغی ایجاد می کنند، تصریح کرد: نباید به این دلیل مردم تصور کنند که خودرو پاکیزه هست و ویروس کرونا انتقال پیدا نمی‌کند و شبانه روز با خوردو در خیابان‌های شهر جابه جا شوند. در صورتی که لاستیک خوردو این ویروس را جابه جا می‌کند و وقتی خودرو در حیاط خانه و یا پارکینگ پارک شود، خانم خانه در اثر شست و شوی حیاط خانه و با بازی بچه ها به این ویروس مبتلا خواهند شد، غافل از اینکه خودرو در جایی حرکت کند که ویروس داشته باشد.
کناری تاکید کرد: مردم آرامش داشته باشند و در خانه‌ها بمانند. چرا که به گفته کارشناسان بهترین راه زنجیره قطع ویروس کرونا پرهیز از تجمع‌های غیرضروری و در خانه ماندن است.
فرماندار بویراحمد به کمبود ماسک هم گریزی زد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی بهداشت ماسک مورد نیاز را تأمین می کند. سهم استان از وزارت خانه ارسال شده و همچنین کارگاه‌های تولید ماسک سپاه راه اندازی شده است و شرکت سینره ژل شست و شوی بهداشتی را تولید و تحویل داروخانه‌ها می دهدو روزانه هزار و ۲۰۰ لیتر الکل در شهرستان تولید می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی زحمت توزیع را برعهده دارد. و باید با مدیریت جدی توزیع شود تا مردم نگران ماسک و دستکش نباشند. حدود ۱۰۰ هزار جفت ماسک و دستکش احتکار کشف و به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
صندوق رای چی شد۸۰۰۰ رای
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1