کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

بارش و باران در راه کهگیلویه و بویراحمد / هشدار هواشناسی؛ در جاده‌های استان تردد نکنید

2 فروردين 1399 ساعت 19:54

کارشناس اداره کل هواشناسی در توصیف این سامانه بارشی توضیح داد: این سامانه برای روزهای شنبه و یکشنبه دوم و سوم فروردین در استان فعال است.


کارشناس اداره‌کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اوج سامانه بارشی اواخر امشب تا پایان وقت فردا خواهد بود.
ولی بهره‌مند در خصوص آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی گفت: بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی استان نشان دهنده ورود سامانه بارشی جدید به جو استان است.
 کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بنابراین طی امروز تا صبح دوشنبه علاوه بر ابرناکی شاهد بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید، در ارتفاعات و مناطق سردسیری بارش برف (به ویژه بامداد یکشنبه و دوشنبه) و در مناطق مستعد ریزش تگرگ خواهیم بود.
 وی خاطرنشان کرد: اوج فعالیت این سامانه از امشب تا اواخر وقت فردا یکشنبه است، این سامانه بارشی و سرد از صبح دوشنبه تضعیف و بتدریج از استان خارج و به دنبال آن جوی نسبتاً پایدار در استان پیش‌بینی می‌شود.
 
 اجتناب اکید از تردد جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان

ولی بهره مند افزود: آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیلها، لغزندگی و کاهش دید افقی در محورهای مواصلاتی و آسیب رسانی به دلیل رعد و برق، وزش باد شدید و ریزش تگرگ و سرمازدگی محصولات باغی از مخاطرات احتمالی این سامانه است.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان ضمن توصیه به عموم مردم برای خود داری از تردد و سفرهای غیر ضرور به ویژه در محورهای مواصلاتی استان افزود: از کوه نوردان و طبیعت دوستان هم درخواست می‌شود به خاطر احتمال برخورد صاعقه از صعود به ارتفاعات خود داری کنند.
اختلال در ترددجاده ای به ویژه جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های استان و برخی معابر شهری مناطق سردسیری به دلیل بارش برف، آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیلها، خسارت به باغات به دلیل کاهش دما و شکستگی درختان به دلیل بارش برف از مخاطرات احتمالی این سامانه عنوان شده است.
همچنین آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امداد رسان برای جلوگیری از خسارات احتمالی، اجتناب اکید از ترددهای غیر ضروری در محورهای مواصلاتی استان، آمادگی لازم برای انجام اقدامات کنترلی به منظور جلوگیری از سرمازدگی و شکستگی درختان باغات از توصیه‌های اداره کل هواشناسی برای پیشگیری از حوادث احتمالی است.
 
دمای هوا برای ۲۴ ساعت آینده به شرح زیر پیش بینی شده است.
 
یاسوج °۱۳، °۳
دهدشت ۲۲، °۷
امام زاده جعفر °۲۲، °۹
دوگنبدان °۲۳، °۱۰
سی سخت °۱۰، ° ۲
لیکک °۲۳،
 


کد مطلب: 419072

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/419072/بارش-باران-راه-کهگیلویه-بویراحمد-هشدار-هواشناسی-جاده-های-استان-تردد-نکنید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1