تاریخ انتشار
جمعه ۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : ۴۱۹۰۳۹
کبنا گزارش می‌دهد

آمار رسمی کرونا در کشور و کهگیلویه و بویراحمد / پیام ویدئویی استاندار به مردم کهگیلویه و بویراحمد / تعطیلی بازار دهدشت / هشدار رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه

۰
آمار رسمی کرونا در کشور و کهگیلویه و بویراحمد / پیام ویدئویی استاندار به مردم کهگیلویه و بویراحمد / تعطیلی بازار دهدشت / هشدار رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه
کبنا ؛
اخبار مربوط به ویروس کرونا همچنان و در اولین روز سال 99 در صدر رسانه‌ها قرار دارد.

آمار رسمی کرونا در کشور

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000419/nf00419039-2.jpg
تنها 1 مورد به مبتلایان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد اضافه شد

طبق اعلام وزارت بهداشت در 24 ساعت اخیر 1 نفر به مبتلایان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد اضافه شد.
علیرضا رئیسی، معاون وزیر بهداشت با اعلام آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: ‏از ظهر دیروز تا امروز، ۱۲۳۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به ۱۹۶۴۴ نفر رسید.
**۶۷۴۵ نفر از بیماران مبتلا بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.
**با جان باختن ۱۴۹ نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۱۴۳۳ نفر رسید.
**در آمار جدید وزارت بهداشت تنها 1 نفر به تعداد مبتلایان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه شد.
با اضافه شدن یک مورد جدید تعداد مبتلایان کرونا در استان به 61 نفر رسید.

🔹تهران: 220
🔹قم: 36
🔹گیلان: 99
🔹اصفهان: 145
🔹البرز: 95
🔹مازندران: 84
🔹مرکزی: 17
🔹قزوین: 8
🔹سمنان: 52
🔹گلستان: 15
🔹خراسان رضوی: 48
🔹فارس: 50
🔹لرستان: 9
🔹آذربایجان شرقی: 55
🔹خوزستان: 10
🔹یزد: 49
🔹زنجان: 44
🔹کردستان: 15
🔹اردبیل: 35
🔹کرمانشاه: 5
🔹کرمان: 12
🔹همدان: 22
🔹سیستان و بلوچستان: 8
🔹هرمزگان: 17
🔹خراسان جنوبی: 18
🔹چهارمحال و بختیاری: 3
🔹ایلام: 20
🔹آذربایجان غربی: 27
🔹کهگیلویه و بویراحمد: 1
🔹بوشهر: 1
🔹خراسان شمالی: 17

پیام نوروزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد / یک تشکر، یک توصیه از کلانتری
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت فرا رسیدن نوروز باستانی به مردم استان پیام داد.
 
مصوبات نخستین شورای سلامت برای کنترل کرونا در کهگیلویه
 نخستین نشست اضطراری شورای سلامت در سال جدید امروز با حضور فرماندار و اعضای شورای تأمین در فرمانداری دهدشت برگزار شد.
محمدطاهر طیب‌زادگان در این نشست اظهار داشت: با توجه به افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا در سطح کشور و به تبع آن در استان و شهرستان ما چهارمین جلسه اضطراری شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان کهگیلویه با فوریت این بیماری به ریاست فرماندار شهرستان و  حضور ادارات عضو در دهدشت برگزار شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: به غیر از واحدهای نانوایی، قصابی و میوه فروشی‌ها صنوف تا ۱۵ فروردین ماه جاری تعطیل و سوپرمارکتی‌ها نیز به انتخاب اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف به صورت نوبتی در نقاط مختلف شهر خدمات ارائه خواهند داد.
وی گفت: پست غربالگری بیماری کرونا در ورودی شهرستان از سمت بهبهان همچنان با تشدید شرایط کنترلی ادامه خواهد داشت و علاوه بر مسیر ورودی شهرستان، خروج خودوها نیز کنترل می‌شود.
طیب‌زادگان با بیان اینکه شهرداری موطف به تعطیلی آرامستان‌ها شد، افزود:  خاکسپاری فوتی‌های احتمالی محدودیت لازم با نظارت متولیان امر اعمال شود.
طیب زادگان بیان داشت: تعطیلی کلیه تالارهای عروسی، دفاتر پیشخوان، پلیس بعلاوه ۱۰، دفاتر ثبت ازدواج و طلاق و همچنین تاکید مجدد بر تعطیلی کلیه اماکن زیارتی و سیاحتی تا ۱۵ فروردین ماه امسال در دستور کار قرار گرفت.
این مسؤول در پایان ضمن تاکید بر این مهم که کلیه تصمیمات امروز شورای سلامت شهرستان با نظارت مستمر رئیس و دبیر شورا و حضور مراجع انتظامی و قضایی از یکم فرودین ماه لازم‌الاجرا است، افزود: جمع‌آوری سد معابر، دکه‌ها و دستفروشی‌ها و همچنین ادامه تعطیلی بازار روز دهدشت و بازارهای شب و کلیه فروشگاه‌های زنجیره ای مانند رفاه، افق کورش و اتکا با نظارت قوی‌تر و سرعت بیشتر از یکم  لغایت ۱۵ فرودین ماه جاری از مصوبات مورد تاکید در جلسه امروز شورای سلامت شهرستان کهگیلویه است.

بیش از ۵۴۹ هزار کهگیلویه و بویراحمدی در طرح غربالگری کرونا شرکت کردند

پرویز یزدان‌پناه به طرح غربالگری استان اشاره کرد و گفت: جمعیت تحت پوشش سامانه بهداشتی در استان ۷۱۱ هزار و ۵۳۳ نفر است که از این تعداد تاکنون ۵۴۹ هزار و ۷۶ نفر غربالگری شدند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به نسبت جمعیت و افراد پایش شده در این طرح، بعد از گیلان دومین استان کشور در این طرح هستیم.
وی بیان کرد: 90 درصد پایش‌ها توسط همکاران ما در حوزه بهداشت و درمان طی تماس با مردم و ارزیابی آنها صورت پذیرفته است.
این مسوول تصریح کرد: به همین دلیل دکتر رئیسی معاون وزیر بهداشت در ویدئو کنفرانسی با استاندار و دکتر یزدان پناه از زحمات و تلاش های سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و ‌همه مدیران و پرسنل حوزه بهداشت و درمان استان تقدیر کرد.
یزدان پناه در ادامه نیز از زحمات و تلاش های شبانه روزی همه پرسنل دانشگاه علوم پزشکی که به صورت شبانه روزی درگیرمبارزه و کنترل این بیماری هستند تجلیل کرد.

 ویروسی که در حال فریب مردم است
فارس نوشت: آخرین آمار مربوط به تعداد مبتلایان کرونا در کشور امروز هم اعلام شد که کهگیلویه و بویراحمد در 24 ساعت اخیر روند امیدوار کننده‌ای را بر عکس روز قبل که 15 کرونایی داشت طی کرد.
طبق اعلام وزارت بهداشتاز ظهر دیروز تا امروز، ۱۲۳۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به ۱۹۶۴۴ نفر رسید.
بر همین اساس ۶۷۴۵ نفر از بیماران مبتلا بهبود یافته و ترخیص شده‌اند با جان باختن ۱۴۹ نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۱۴۳۳ نفر رسید.
در آمار جدید وزارت بهداشت تنها 1 نفر به تعداد مبتلایان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه شد با اضافه شدن یک مورد جدید تعداد مبتلایان کرونا در استان به 61 نفر رسید.

فوت دومین کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد و زنگ خطری که به صدا درآمد
آمار هر روزه وزارت بهداشت نشان می‌دهد که نباید چندان دل خوش به کم و زیاد شدن آمارهای روزانه بود چرا که هر روز این آمارها متغیر است و استانی مثل کهگیلویه و بویراحمد که چند روز متوالی پشت سر هم هیچ بیمار کرونایی نداشته به یکباره ظرف یک روز 15 نفر به این تعداد اضافه می‌شود.
همین آمارهای خوش خط و خال موجب می‌شود که به یکباره پلمب جمعه بازار یاسوج بشکند و مردم خود را در خیابان و معابر و فضاهای عمومی رها کنند گویی که خطر مرگباری مانند کرونا آن‌ها را تهدید نمی‌کند.
این در حالی است که ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت گفته در هر ساعت، ۴۳ نفر از شهروندان ایرانی به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند که این آمار نشان‌دهنده قدرت اپیدمیک این ویروس است. 
حریرچی افزود: طبق بررسی‌ها در هر ساعت متاسفانه سه نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در کشور جان خود را از دست می‌دهند که این آمار نیز بسیار نگران‌کننده است.
وی اضافه کرد: حضور در اجتماع و بی‌توجهی به توصیه‌های پزشکان، عامل اصلی در جولان بیماری کرونا در جامعه است و مردم نباید با حضور در محل‌های پرتجمع، موجبات فوت همشهریان خود را فراهم کنند.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حذف کاهش تماس های فردی و توجه به بیماران بهبود یافته را بسیار موثر دانست و گفت: اگر چه کادر درمان فداکارانه در راه مبارزه تلاش می کنند و در این راه شهدای زیادی تقدیم کرده اما این همه کار نیست و باید زنجیره شیوع قطع شود.

هشدار کرونایی شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه؛ادامه وضعیت کنونی عواقب جدی دارد
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان طی بیانیه‌ای با اشاره به سیر تصاعدی آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان از مردم خواست با جدی گرفتن توصیه‌های بهداشتی و ماندن در خانه پرسنل بهداشت و درمان را برای بازگشت به شرایط عادی و قطع زنجیره انتقال این ویروس کمک کنند.
در این بیانیه آمده است: ضمن عرض تبریک سال نو به عموم مردم شهرستان کهگیلویه و آرزوی صحت و سلامتی برای شما بزرگواران در سال جدید و عرض تقدیر و تشکر به خاطر همراهی شما عزیزان در اجرایی نمودن مصوبات و توصیه‌های ستاد مقابله با بیماری کرونای شهرستان؛ اکنون که این بیماری به یک همه‌گیری جهانی تبدیل شده است و هر روز شاهد افزایش تصاعدی موارد بیماری در دنیا و کشور عزیزمان ایران هستیم و زنجیر احتکار، گرانی و کم یابی وسایل حفاظت شخصی بر دستان متولیان سلامت از طرفی و استرس و فشار کاری مضاعف همراه با تهدید جدی سلامت پرسنل ارائه دهنده خدمت روز به روز کار را سخت تر نموده، ادامه وضعیت کنونی در صورت بحرانی تر شدن مسئله می تواند عواقب جدی به همراه داشته باشد.
در ادامه آمده است: لذا تمامی تلاش همکارانم در مجموعه سلامت شهرستان جز با همکاری و همراهی تمامی آحاد جامعه عملا مثمر ثمر نخواهد بود، انتظار می‌رود توصیه‌ها و هشدارهای متولیان سلامت را جدی گرفته و آگاه باشیم که عدم رعایت اصول پیشگیری و همچنین اطمینان کاذب به این که با استفاده از ماسک و دستکش و ترددهای غیر ضرور و حضور در تجمعات می‌توان از ابتلاء به این بیماری جلوگیری کرد به لحاظ علمی پایه و اساس محکمی ندارد، لذا از آنجایی که نظام سلامت انسجام، هماهنگی و برنامه ریزی درون سازمانی جهت مقابله با این همه گیری را اتخاذ نموده، موارد ذیل به اطلاع عموم رسانده می‌شود:
۱- با توجه به اینکه به تمامی صنوف، کسبه و بازاریان آموزش‌های لازم در زمینه رعایت اصول بهداشتی داده شده، منبعد در صورت مشاهده هر گونه تخطی از آموزش‌های ارائه شده مطابق ماده ۱۳ قانون مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به عنوان تهدید علیه سلامت عمومی برخورد قاطع و بدون اغماض صورت می‌گیرد.
۲- با توجه به اطلاع رسانی‌های گسترده از سوی رسانه‌های ارتباط جمعی بویژه صدا و سیمای ملی و استانی در خصوص مشارکت عمومی در بحث غربالگری بیماری کرونا، از عموم مردم شهرستان کهگیلویه می‌خواهیم تا نسبت به این مهم همکاری لازم را داشته باشند.
۳-با توجه به اینکه همچنان تمامی بخش‌های بیمارستان امام خمینی (ره)  دهدشت به دلیل احتمال آلودگی ممنوع الملاقات می‌باشند از حضور در بیمارستان به جز در موارد بسیار حاد اکیدا خودداری نمایید.
۴- با توجه به آغاز سال نو و احتمال برگزاری اجتماعات خانوادگی و انجام برخی رسوم و سنت‌های مرتبط با این موضوع ار عموم مردم خواسته می‌شود به جهت حفظ سلامتی خود و هم نوعانشان به طور جد از تشکیل و یا حضور در اجتماعاتی به این عناوین خودداری نمایند.
در پایان مجددا یاداوری می‌شود که پرسنل بهداشت و درمان شهرستان رسالت خود را به عنوان خط مقدم مقابله با بیماری کرونا با به خطر انداختن سلامتی خود و خانواده‌هایشان به صورت کاملا آگاهانه عملی نموده و بعضا دور از محیط خانواده در شرایط قرنطینه به سر می‌برند و چشم انتظار یاری و مساعدت شما هم شهرستانی‌های عزیز برای بازگشت به شرایط عادی و قطع زنجیره انتقال این ویروس می‌باشند.


تصادفات منجر به فوت در مناطق شهری کهگیلویه 100 درصد کاهش یافت
مهرداد خادم‌اصل اظهار داشت: با توجه به آغاز تعطیلات نوروز و باتوجه به گسترش بیماری کرونا انتظار می‌رود همه رانندگان ضمن رعایت دستورالعمل‌های صادره از متولیان بهداشت حتی‌الامکان درخانه بمانند و از سفرهای ضروری اکیدا خودداری کنند.
رئیس پلیس راهور شهرستان کهگیلویه ضمن آروزوی موفقیت، سلامتی و تندرستی برای همه همشهریان گفت: درصورت ضرورت برای خارج شدن از منزل با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی سفری ایمن برای خود و خانواده رقم بزنیم.
وی ادامه داد: توصیه اینجانب و همکاران به رانندگان پرهیز از ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز از قبیل سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز و انحراف و تجاوز به چپ و نیز توجه کامل به جلو، رعایت حق تقدم و پرهیز از عجله و شتاب بی‌مورد در رانندگی، استفاده از کمربند ایمنی و همچنین استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسیکلت سواران و رعایت حقوق عابرین پیاده در رانندگی است.
خادم‌اصل تصریح کرد: امید است با رعایت قوانین ومقررات راهنمایی و رانندگی  سالی ایمن و بدون حوادث ترافیکی را برای خود، خانواده و دیگر استفاده کنندگان از راه رو رقم بزنیم.
وی گفت: با آغاز سال جدید پلیس راهور شهرستان کهگیلویه به منظور برقراری نظم و امنیت ایام نوروز 9 گروه گشت ویژه در نظر گرفته که تا پایان تعطیلات نوروز به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
خادم‌اصل افزود: این اکیپ‌ها شامل سه اکیپ گشت خودرویی و 6 گروه گشت پیاده هستند که به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کنند.
وی هم چنین به کاهش تصادفات فوتی در شش ماهه دوم امسال در مناطق شهری کهگیلویه اشاره کرد و گفت: در شش ماهه دوم سال 98 هیچگونه تصادف منجر به فوت در مناطق شهری این شهرستان نداشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 100 درصد کاهش داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1