تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۴۱۸۹۶۴

محکومان جرایم امنیتی کمتر از ۵ سال مشمول عفو اخیر قرار گرفتند

۰
محکومان جرایم امنیتی کمتر از ۵ سال مشمول عفو اخیر قرار گرفتند
کبنا ؛ مرکز رسانه قوه قضاییه درباره ویژگی‌های بی‌سابقه عفو نوروزی اخیر اعلام کرد: محکومان جرایم امنیتی کمتر از پنج سال هم مشمول عفو قرار گرفتند همچنین تعدادی از زندانیانی که در اسفند ماه به مرخصی رفتند به زندان بازنمی گردند.
به گزارش روز چهارشنبه مرکز رسانه قوه قضاییه، هرساله و همزمان با فرارسیدن عید نوروز، رییس قوه قضاییه با ارسال نامه به مقام معظم رهبری خواستار موافقت با عفو و یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی می‌شود.
روز گذشته نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی با درخواست حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی که به مناسبت اعیاد رجبیه، عید باستانی نوروز و بویژه مبعث پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) و با توجه به ضرورت کاهش جمعیت زندانیان، شرایط و ضوابط عفو یا تخفیف مجازات محکومانی را که محکومیت آن‌ها تا تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ قطعیت یافته باشد، به تفصیل ارائه و درخواست تصویب آن را مطرح کرده بود، موافقت کردند.
در درخواست عفو اخیر نکته قابل توجهی وجود دارد که تاکنون بی سابقه بوده است و از جمله آن می‌توان به مشمول ضوابط عفو قرار گرفتن، محکومان جرائم امنیتی کمتر از پنج سال اشاره کرد.
نکته حائز اهمیت دیگر در عفو اخیر این است که تعدادی از افرادی که مشمول بخشنامه اسفندماه رییس قوه قضائیه شدند و به مرخصی رفتند نیز دیگر به زندان بازنمی گردند.
به گزارش کبنا، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه روز گذشته در آخرین نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت: حدود ۸۵ هزار نفر از زندانیان از این مرخصی بهره مند شده اند.
اسماعیلی افزود: همه استانها و همه جرایم برابر با بخشنامه رئیس قوه قضائیه مشمول مرخصی شدند. (ایرنا)
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1