تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۱
کد مطلب : ۴۱۸۸۹۹

چگونه با ویروس کرونا مبارزه کنیم؟

۰
چگونه با ویروس کرونا مبارزه کنیم؟
کبنا ؛مهم‌ترین و اصلی‌ترین واکسن مبارزه با ویروس کرونا، ایجاد و تشکیل تیم واکنش سریع تحقیق و جلوگیری از توسعه ویروس کوید ۱۹ است.
 در حقیقت مهم‌ترین موضوع برای قطع زنجیره این ویروس آن است که تیم تحقیق و جلوگیری از توسعه ویروس، متشکل از نیروهای یگان‌ویژه اعم از متخصصان تشخیص صحنه جرم و انگشت‌نگاری و یک نفر کارشناس بهداشت محیط و کارشناس علوم آزمایشگاهی و تیمی از آتش‌نشانی و اورژانس... در مکان‌های مشخصی در سطح شهرهای آلوده مستقر شوند.
گروهی هم در بیمارستان‌های معرفی‌شده وزارت بهداشت (بیمارستان مرجع بیماران و افراد مشکوک) به‌عنوان گروه حقیقت‌یاب حضورداشته باشند و از بیمار مثبت پرسشنامه‌ای تهیه شود مبنی بر اینکه در کدام محله زندگی می‌کرده و با چه افرادی ارتباط داشته در چه مکان‌هایی تردد و رفت‌وآمد داشته و با چه وسایلی تماس داشته و دست‌زده است.
سپس این گروه واکنش سریع (آنتی کرونا) توسط تیم حاضر در بیمارستان مطلع و سریعاً به محل زندگی فرد مثبت اعزام و محل‌های اعلام‌شده از سوی بیمار در پرسشنامه افراد و مکان‌های موردنظر را شناسایی و به آن‌ها مراجعه و افراد را قرنطینه خانگی یا بستری سرپایی در بیمارستانی دیگر و یا در محل زندگی خود (البته پس از گندزدایی) محل زندگی بیمار مثبت را روبان قرمز کشیده و مکان‌های اعلام‌شده حرکت بیمار را شناسایی و گندزدایی و ضدعفونی کنند.
همزمان نماینده‌ای از رسانه ملی شهر محل زندگی بیمار مسیر تردد فرد و افراد مرتبط با بیمار را منطقه خطر اعلام کرده تا از تردد و آلودگی سایر افراد جلوگیری شود.
همچنین تیم‌های بهداشت محیط و ضدعفونی‌کننده مسیرهای مشخص را گندزدایی کنند و همزمان با شناسایی افراد عبور کننده از این مسیرها، آنان را نیز شناسایی کنند و بخواهند که کار ضدعفونی را انجام دهند.
همه این امور باید توسط مدیر تیم تحقیق و جلوگیری از توسعه ویروس و با کمک مدیریت بحران و پدافند غیرعامل هر شهر انجام‌وظیفه کنند. در حقیقت به‌جای صرف نیرو و امکانات ضدعفونی و اسراف بیهوده مواد گندزدایی و پاشیدن مواد ضدعفونی‌کننده به مکان‌های غیر آلوده و تیر در تاریکی و بدون هدف با درایت عمل کنیم و با نقشه راه و نقشه عملیاتی مناسب هدف را شناسایی و در حقیقت اهداف مبارزه را مشخص و عملیات کنیم تا هرچه سریع‌تر این مهمان ناخوانده را از کشور خارج کنیم.
 باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج آمادگی خود را برای مدیریت این تیم تحقیق و جلوگیری از توسعه ویروس اعلام می‌کند.
 
===============
مهران کهوائی‌نژاد
رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1