کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رییس جمهور:

باید شرایط علی رغم مواجهه با کرونا عادی باشد/ اصلاً موضوعی به نام قرنطینه نداریم

25 اسفند 1398 ساعت 13:39

رئیس جمهور اعلام کرد که چیزی به نام قرنطینه نداریم؛ خدمات دولت به طور معمول به مردم خواهد رسید.


رئیس جمهور اعلام کرد که چیزی به نام قرنطینه نداریم؛ خدمات دولت به طور معمول به مردم خواهد رسید.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه مشترک ستاد اقتصادی دولت با نمایندگان فعال اقتصادی، اظهارکرد:نه امروز و نه در ایام نوروز و قبل و بعد از آن قرنطینه نداریم و همه در کسب و کارشان آزادند و خدمات دولت نیز به طور معمول به مردم خواهد رسید.
رئیس جمهور همچنین با اشاره به بررسی تأثیر بیماری کرونا بر کسب و کارها، گفت: تصمیم جمع بر این بود و تاکید کردیم که باید شرایط و روند اقتصادی و نیز تعامل مردم و فعالیت‌های اقتصادی برغم اینکه با کرونا مواجهیم باید پروتکل‌های بهداشتی مدنظر قرار گیرد و در عین حال فعالیت اقتصادی عادی باشد.
رئیس جمهور تاکید کرد: ما اصلاً موضوعی به نام قرنطینه نداریم و این که شایعه شده است در تهران و بخشی از شهرها، برخی فروشگاه‌ها و مشاغل در قرنطینه قرار می‌گیرند و چنین موضوعی وجود ندارد.آقای حسن روحانی در نشست مشترک ستاد اقتصادی دولت و نمایندگان فعالان اقتصادی، افزود:
روحانی در ادامه با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم در عرصه اقتصادی مشکلی ایجاد شود، افزود: البته در برخی از کسب و کارها به طور طبیعی مشکلاتی ایجاد شده است که در این جلسه بررسی کردیم که بتوانیم به افرادی که در این کسب و کارها دچار مشکل شده اند، کمک کنیم.
رئیس جمهور گفت: استان‌ها به هیچ عنوان در زمینه تعطیلی، حق تصمیم گیری ندارند.
وی افزود: ایجاد هرگونه محدودیت، صرفا از طریق ستاد ملی کرونا در تهران خواهد بود و استاندارها و بخش‌های بهداشتی نمی‌توانند در این زمینه تصمیم گیری کنند.
وی در ادامه گفت: بنابراین در استان‌ها در این زمینه اقدامی نباید صورت بگیرد.
روحانی که در نشست مشترک ستاد اقتصادی دولت و نمایندگان فعالان اقتصادی سخن می‌گفت، با تبیین مصوبات دولت برای حمایت از قشرهای آسیب پذیر، افزود: نخستین بسته حمایتی برای این افراد همین هفته و تا قبل از سال نو پرداخت می‌شود و سه بسته دیگر نیز در ماه‌های بهار ۹۹ به آنان پرداخت خواهد شد.
رئیس جمهور، رقم این بسته حمایتی را از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان متغیر دانست و گفت: توزیع تفصیل این مصوبه از طریق سازمان برنامه و بودجه و وزارت رفاه تبیین می‌شوند.
روحانی افزود: به ۴ میلیون خانوار دیگر نیز که معمولاً دچار مشکل هستند و در شرایط سختی زندگی می‌کنند از یک تا دو میلیون وام با بهره بسیار کم پرداخت خواهد شد.
رئیس جمهور گفت: ۴ درصد بهره این وام را این خانوارها و ۸ درصد را دولت به بانک‌ها پرداخت خواهند کرد و به ارائه تضمین نیاز نیست و اقساط آن به تدریج از یارانه‌ای که به این خانوارها پرداخت می‌شود کسر خواهد شد.
رئیس جمهور گفت: مردم مطمئن باشند که نیازهای بهداشتی، درمانی، ارزاق عمومی و نیازمندی‌های ضروری آن‌ها تامین شده است.
 روحانی در ادامه سخنان خود افزود: ما در زمینه پرداختی‌هایی که مردم در این سه ماه از قبیل مالیات و سهم بیمه و اقساط بانکی دارند مهلتی قرار داده ایم و به کسب و کارهایی هم که دچار مشکل شده اند و افرادی هم که در زندگی دچار سختی هستند، یارانه ویژه برای اسفند و سه ماه بهار در نظر گرفته ایم که برخی از این تصمیمات را امروز و بقیه را فردا اعلام می‌کنیم.
وی گفت: درست است که این روزها روزهای راحتی نیست و مشاغل و مردم با سختی توام هستند، اما مطمئن باشید نیازهای بهداشتی، درمانی، ارزاق عمومی و نیازمندی‌های ضروری تامین شده است و دولت حمایت خود را از این افراد انجام می‌دهد.
رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد: مردم بتوانند با مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی به زندگی معمولی خود در فعالیت‌های اقتصادی ادامه دهند و خداوند در روزهای پایانی سال به مردم ما کمک خواهد کرد و از این مقطع سخت عبور می‌کنیم.
 روحانی افزود: همه تلاش ما این است که فعالیت‌های اقتصادی، خدماتی که دولت انجام می‌دهد، حتی الامکان به گونه‌ای باشد که مردم در خانه بمانند و در جایی اجتماع نکنند و یا اگر اقدامی انجام می‌دهند در چارچوب یک اصول بهداشتی باشد.
رئیس جمهور تصریح کرد: بر این نکته هم تاکید می‌کنم که نسبت به اینکه کاری، روزی و ساعتی تعطیل شود و کسب خاصی مورد محدودیت قرار بگیرد، مرجع آن فقط ستاد ملی مبارزه با کرونا در تهران است.
روحانی همچنین گفت: مردم مطمئن باشند کالای مورد نیاز آن‌ها تامین خواهد شد، اعم از کالاهایی که مربوط به مسائل بهداشتی و درمانی است، یا زندگی روزمره و کالاهای مصرفی آن‌ها باشد، این‌ها هم با ذخایر ما به اندازه کافی وجود دارد، هم خریدهای لازم انجام گرفته، هم بنادر ما الان پر از کالا است و هرگونه نیازی به ثبت سفارش جدید و خرید جدید باشد بانک مرکزی ارز لازم را تامین خواهد کرد و تامین کرده و بعد هم تامین خواهد کرد.
وی افزود: ما با کشورهای همسایه در حال مذاکره برای رفت و آمد برای نقل و انتقال کالا در مرزها هستیم که با پروتکل‌های بهداشتی مورد توافق ما و در چارچوب پروتکل‌های سازمان بهداشت جهانی انجام می‌گیرد.
رئیس جمهور گفت: اقساط بانک‌ها و مبالغ پرداختی را که مردم در سه ماهه اسفند، فروردین و اردیبهشت باید انجام دهند، می‌تواند به تاخیر بیفتد.
روحانی در جلسه مباحث اقتصادی مدیریت کرونا، اظهار داشت: اقساطی که مردم باید به بانک‌ها پرداخت کنند برای سه ماه یعنی اسفند، فروردین و اردیبهشت امهال می‌شود و مردم می‌توانند پرداخت آن را به تعویق بیاندازند.
رئیس جمهور گفت: ما تصمیماتی نیز نسبت به چک‌هایی که احتمالا به خاطر شرایط کسب و کار برگشت می‌خورد، اتخاذ کرده ایم، اما عدم پرداخت آن‌ها باعث وجود محدودیت‌هایی می‌شود که بانک‌ها برای مشتریان در نظر گرفته اند که مقرر شد این محدودیت‌های بانکی در قبال مشتریان برداشته شوند.
روحانی افزود: تسهیلاتی که پیشتر راجع به آن صحبت کردم، مشمول ۱۰ دسته شغلی بود، اما در بحث چک این موضوع برای همه مردم صدق می‌کند و مردم مطمئن باشند که خدمات بانکی آن‌ها متوقف نخواهد شد.
رئیس جمهور ادامه داد: در زمینه پرداخت حق بیمه کارفرمایان نیز در این سه ماه پرداخت حق بیمه به تاخیر می‌افتد و کارفرمایان لزوما ملزم به پرداخت حق بیمه نیستند، ضمن اینکه می‌توانند حق بیمه سه ماهه اسفند، فروردین و اردیبهشت را یکجا در خردادماه پرداخت نکنند و تا آخر سال آتی فرصت دارند تا به تدریج این حق بیمه را پرداخت نمایند.
روحانی گفت: قبلا اعلام شده بود در زمینه پرداخت قبوض یا بدهی آب، برق، گاز، عوارض و بدهی‌های شهرداری به مردم فرصت داده خواهد شد.
رئیس جمهور گفت: حمایت از کسانی که بیشتر تحت فشار قرار گرفته اند و کسب و کارشان تعطیل شده و در شرایطی قرار گرفتند که فعالیت آن‌ها عملاً زیاد نیست و دچار مشکل هستند، ضروری است.
روحانی در ادامه سخنانش در نشست مشترک ستاد اقتصادی دولت و نمایندگان فعالان اقتصادی، با تاکید بر اینکه در بخش مالیات تصمیمات خوبی را در این زمینه اتخاذ کردیم، خاطر نشان کرد: در پرداخت مالیات، یک مهلت سه ماهه به آن‌ها داده می‌شود و تصمیمات گرفته شده درباره این مقررات مالیاتی شاید فردا اعلام شود، چون برخی از موارد آن، فردا در ستاد ملی مطرح و تصمیم گیری می‌شود.
رئیس جمهور افزود: این مهلت سه ماهه حتماً انجام خواهد گرفت و در زمینه مسائل بهداشتی و درمانی نیز بخش خصوصی ما هر کمکی که بتواند انجام دهد، انجام خواهد داد و لوازم و تجهیزات مورد نیاز جزو هزینه‌هایی است که در مالیات قابل قبول خواهد بود.
روحانی با تاکید بر اینکه این لوازم مشمول مالیات نخواهد شد، افزود: این اطلاعات به طور مفصل در اختیار مردم قرار می‌گیرد و برای مردم توضیح داده می‌شود.


کد مطلب: 418839

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/418839/باید-شرایط-علی-رغم-مواجهه-کرونا-عادی-باشد-اصلا-موضوعی-نام-قرنطینه-نداریم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1