کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد:

حضور و غیاب مقرری بگیران بیمه بیکاری به آخر اردیبهشت موکول شد

24 اسفند 1398 ساعت 20:39

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: متقاضیان بیمه بیکاری از امروز مورخ ۹۸/۱۲/۲۴ به سامانه Bimebikari.mcls.gov.ir مراجعه کنند.


پروانه نیک مرام امروز ( شنبه 24 اسفند ماه 98) در جمع خبرنگاران  افزود: با شرایط پیش آمده در راستای حفظ و صیانت از نیروی کار و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس، افرادی که مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند ،فعلا نیاز به مراجعه در ادارات تعاون کار برای حضور و غیاب ندارند و زمان مراجعه آنها به آخر اردیبهشت سال آینده موکول گردیده است.
نیک مرام گفت: مقرری بگیران به صورت هفتگی می بایست در محل ادارات تعاون‌ کار حضور یافته و مراتب آماده به کار بودن خود را اعلام می کردند که در این شرایط در صورت ادامه این روند و تردد مقرری بگیران عزیز احتمال ابتلا به این ویروس بسیار افزایش می یافت.
نیک مرام اظهار کرد: در رابطه با بیکارشدگانی که به تازگی بیکار شده اند و هنوز درخواست دریافت مقرری بیکاری نداده اند؛ اگر چه طبق بند ب ماده ۶ قانون بیمه بیکاری اعلام شده است که باید ظرف مدت ۳۰ روز پس از وقوع بیکاری به اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی مراجعه و مراتب بیکاری و آماده بکار بودن خود را اعلام نمایند ، اما در حال حاضر سامانه اBimebikari.mcls.gov.ir طراحی شده است که نیاز به حضور فیزیکی فرد به اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی نیست.
نیک مرام تصریح کرد: سامانه Bimebikari.mcls.gov.ir از امروز مورخ ۹۸/۱۲/۲۴ در دسترس افرادی که شغل خود را از دست داده اند قرار می گیرد و براین اساس متقاضیان بیمه بیکاری نیازی به حضور در ادارات تعاون کار ورفاه اجتماعی را ندارند و پس از ثبت اطلاعات در این سامانه کد رهگیری به آنان داده می شود که بمنزله ارائه درخواست بیمه بیکاری و رعایت بند ب ماده 6 قانون بیمه بیکاری است.


کد مطلب: 418822

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/418822/حضور-غیاب-مقرری-بگیران-بیمه-بیکاری-آخر-اردیبهشت-موکول

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1