تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : ۴۱۸۸۱۱
عضو شورای شهر مادوان؛

با کارشکنان انتقال آب به مادوان برخورد جدی شود / بعضاً قطعی طولانی مدت آب زندگی مردم را به مخاطره انداخته است

۱
با کارشکنان انتقال آب به مادوان برخورد جدی شود / بعضاً قطعی طولانی مدت آب زندگی مردم را به مخاطره انداخته است
کبنا ؛حاتم پیام عضو شورای اسلامی شهر مادوان در گفت و گو با کبنا نسبت به شرایط کنونی لزوم مبارزه با ویروس کرونا و کمبود آب در شهر مادوان گفت: در روزهایی که کشور درگیر کرونا ویروس است و خط مقدم مبارزه با آن رعایت مسائل بهداشتی است، متاسفانه قطعی طولانی مدت آب شرب در شهر مادوان و روستاهای حومه زندگی مردم را به مخاطره انداخته است بطوریکه مردم برای مصرف روزانه آب مورد نیاز خود نیز درمانده‌اند و رعایت بهداشت فردی و شست‌وشوی مداوم دست ها دیگر اولویت اصلی نیست.
پیام افزود: با توجه به شرایط حساس و اضطرار خطر ویروس کرونا، در صورت ادامه قطعی آب، جان بسیاری از ساکنان این منطقه را که اتفاقا جمعیت کثیری را تشکیل می‌دهند، به شدت تهدید می شود.
این عضو شورای اسلامی شهر مادوان اظهار کرد: متاسفانه قطعی شبانه روزی آب تنها مربوط به این ایام نیست بلکه یک معضل اساسی است که سال ها مردم این حوزه با آن مواجه هستند.
وی تصریح کرد: علیرغم تمامی پیگیری های مجموعه شورای شهر مادوان و همکاری شهروندان عزیز با مسئولان حوزه آبفای استان اما تاکنون این نیاز حیاتی تامین نشده است، پروژه تامین آب شرب موردنیاز شهر مادوان و روستاهای سرود شمالی از جمله طرح های مصوب سفر ریاست جمهوری به استان بوده که عده‌ای با ممانعت و مخالفت های بی اساس مانع رسیدن آب به شبکه توزیع آبرسانی این حوزه شده‌اند. 
عضو شورای اسلامی شهر مادوان در ادامه گفت: می‌طلبید استاندار، فرماندار و مسئولان آبفای استان با عزمی جدی جهت رفع معضل بی آبی شهر مادوان و روستاهای حومه وارد عمل شوند.
او تصریح کرد: امروز در شرایطی بحرانی ویروس کرونا این نیاز بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود و با کسانی که باعث عدم انتقال آب به شبکه توزیع آبرسانی این منطقه گردیده اند باید به مثابه محتکرین اقلام و نیازمندیهای بهداشتی بعنوان رفتاری غیرقانونی و غیر اخلاقی برخورد شود.
وی ابراز کرد: مردم این حوزه که عموما از خانواده‌های کم‌برخوردار هستند و شاید بدلیل ضعف اقتصادی دسترسی مطلوب به مواد ضدعفونی کننده نداشته باشند، در این وضعیت حساس بی آبی و قطعی روزانه با بحران جدی مواجه هستند و رعایت همان توصیه‌های اولیه برای شست‌وشوی مداوم دست‌ها هم غیرممکن شده است.
پیام بیان کرد: ماسک و ژل ضدعفونی کننده کمتر در منازل پیدا می‌شود و قطع و افت فشار آب نیز اولیه‌ترین راه مبارزه با کرونا را از ساکنان این مناطق گرفته است.
نماینده مردم مادوان در شورای اسلامی شهر گفت: به نظر می‌رسد علاوه بر نیاز شدید به آب  مسئولین فکری به حال توزیع پک‌های بهداشتی در این مناطق کنند؛ زیرا با توجه به کمبود امکانات بهداشتی در این مناطق هر آن می‌توان شاهد شیوع شدید و گسترده ویروس کرونا در این مناطق باشیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1