تاریخ انتشار
جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۴۱۸۷۶۶

اطلاعیه ستاد ملی مدیریت ومقابله با کرونا/ وزارت بهداشت تنها مرجع رسمی اعلام آمار و اطلاعات است

۰
اطلاعیه ستاد ملی مدیریت ومقابله با کرونا/ وزارت بهداشت تنها مرجع رسمی اعلام آمار و اطلاعات است
کبنا ؛ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تنها مرجع رسمی انتشار و اعلام اطلاعات و آمار در موضوع مذکور، وزارت بهداشت است و انتشار برخی اظهار نظرات و گمانه‌زنی ها از سوی افراد غیر مرتبط و غیر مسئول و غیر متخصص، هیچ گونه مبنای مستند و علمی ندارد.
به گزارش کبنا،  در این اطلاعیه آمده است:"با توجه به بحران جاری ناشی از شیوع ویروس کرونا در اکثر کشورهای جهان و به تبع آن ورود و شیوع کرونا در ایران برای آگاهی مردم عزیز ایران به اطلاع می رساند:
-‌ اقدامات انجام شده در مقابله با کرونا متناسب با استانداردهای اعلام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی و محققان داخلی در حال انجام است و در این مهم با عنایت حضرت حق و همت شبانه روزی پزشکان پرستاران و محققان داخلی از بالاترین دانش روز جهان برای ریشه‌کن کردن این بیماری در کشور استفاده می‌شود.
-‌ علاوه بر ظرفیت کامل  تمامی دستگاه‌های دولتی  – امکانات لجستیک درمانی و بهداشتی در نیروهای مسلح(سپاه، ارتش، ناجا و بسیج) و سایر نهادهای کشور نیز برای درمان به خدمت ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا قرارگرفته تا در بالاترین ظرفیت ممکن در کوتاه ترین زمان نسبت به مدیریت، پیشگیری و درمان مبتلایان اقدام کنند.
-‌ ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا در مرکز و استان‌ها به صورت ۲۴ ساعته فعال است و نسبت به تامین نیازها – پشتیبانی از موضوع پیشگیری و درمان تمامی مساعی ممکن را با بهره از ظرفیت های سه قوه و نهادهای مردمی بکار گرفته است.  
-‌ درموضوع اطلاع رسانی، تعداد مبتلایان و تلفات ناشی از کرونا، مطابق استانداردهای جهانی، مسئولیت‌های علمی و شرعی همچنین طبق دستور صریح و مکرر ریاست جمهوری مبنی بر شفافیت، دقت و صحت مبنای کار بوده و هیچ دلیل و بهانه ای از هیچ دستگاهی مبنی بر کتمان پذیرفته نخواهد بود.  
-‌ تنها مرجع رسمی انتشار و اعلام اطلاعات و آمار در موضوع مذکور، وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی است و انتشار برخی اظهار نظرات و گمانه‌زنی ها از سوی افراد غیر مرتبط و غیر مسئول و غیر متخصص که از سر دلسوزی یا ناآگاهی بعضا مطرح می شود هیچ گونه مبنای مستند و علمی نداشته و لذا انتظار می رود در این شرایط حساس با طرح انگاره ها و برداشت ها، اطلاعات دریافتی از منابع غیر موثق و مرتبط مانع از شبهه آفرینی و  تشدید اضطراب  مردم عزیز ایران شویم.
-‌ ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا خود را متعهد و موظف می داند تا مردم را در جریان اخرین اقدامات، آمار و اطلاعات مربوط این موضوع در سراسر کشور قراردهد و ازاین مهم بدلیل مسئولیت شرعی و ملی خود قطعا کوتاهی نخواهد کرد، اما بیشترین نیاز را به همراهی مردم در قطع زنجیره شیوع و پیشگیری از ابتلا دارد.
-‌ ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا اماده دریافت نظرات و پیشنهادات هموطنان عزیز – کارشناسان و متخصصان بهداشت و درمان می باشد و عزیزان می توانند نکات مورد نظر خود را از طریق وبسایت وزارت بهداشت به نشانی (behdasht.gov.ir)  ارسال کنند. " (ایسنا)
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1