تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب : ۴۱۸۷۱۹
خبرهای شهر دهدشت؛

6 نفر در کهگیلویه به کرونا مبتلا شدند / هشدارها و توصیه‌های رئیس شبکه بهداشت به مردم

۰
6 نفر در کهگیلویه به کرونا مبتلا شدند / هشدارها و توصیه‌های رئیس شبکه بهداشت به مردم
کبنا ؛شهرستان کهگیلویه این روزها در آمادگی مقابله با ویروس ناخوانده کرونا به سر می‌برد، ضد عفونی معابر، توصیه‌های بهداشتی و نصب پلاکاردهای هشدار دهنده از جمله اقدامات مسئولان این شهرستان هست.

روند افزایشی ابتلا به کرونا در کهگیلویه؛ 6 نفر کرونایی شدند

محمد طاهر طیب‌زادگان رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان در خصوص شیوع کرونا در شهرستان اطلاعیه‌ای صادر کرد.
در این اطلاعیه  آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
بدینوسیله به اطلاع عموم مردم شریف شهرستان کهگیلویه رسانده می‌شود با توجه به افزایش تصاعدی موارد مثبت قطعی بیماری کرونا و افزایش مراجعات بیماران با علائم مشکوک به مراکز درمانی و بیمارستان، ضمن دعوت آحاد جامعه به رعایت اصول پیشگیرانه و مقابله ای بیماری کرونا، انتظار می‌رود همچنان که تاکنون همکاری لازم با مجموعه بهداشت و درمان و سایر ادارات و نهادهای درگیر پیشگیری بیماری داشته اید، با به نمایش گذاشتن اتحاد و همبستگی عمومی، با ماندن در خانه و پرهیز از ترددهای غیر ضروری و به حداقل رساندن آنها، همه با هم مسئولانه در قبال سلامتی خود و دیگران ایفای نقش نموده و تا پایان شرایط فعلی همکاری لازم با دست اندرکاران سلامت جامعه داشته باشید.
این اطلاعیه می‌افزاید: قطعا عبور سریعتر از این مرحله عواقب و آسیب های اجتماعی، اقتصادی، جسمی و روانی کمتری خواهد داشت ضمناً آمار مثبت قطعی اختصاصی شهرستان کهگیلویه، اعلامی توسط وزارت بهداشت تا امروز 98/12/21 به تعداد 6 مورد بوده و سایر آمارهای اعلام شده در فضای مجازی قابل تایید نمی‌باشد.

تلاش برای شکست کرونا همگانی شود
شیروان کریمی مفرد در خصوص شیوع بیماری کرونا در کشور عنوان کرد: امروز کشور نیازمند تعامل برای از بین بردن  بیماری کرونا است و باید همه تلاش کنند تا این بیماری شکست دهیم.
رئیس شورای شهر قلعه رئیسی تصریح کرد: شهر قلعه رئیسی یکی از شهرهای است که به علت مرکز بودن از جمعیت زیادی در طول روز برای خرید و کار اداری مردم در آن حضور پیدا می کنند و باید همه تلاش کنند تا جهت پیشگیری همکاری خوبی داشته باشند.
وی افزود: تلاش بسیج، شهرداری و شبکه بهداشت قابل تقدیر است برای ضدعفونی سطح شهر و باید همه در کنار هم همکاری کنند تا بازار تعطیل و مدتی در منزل باشیم.
کریمی خاطرنشان کرد: شبکه بهداشت جهت مقابله با ویروس کرونا باید ورودی شهر تست تب سنجی ارائه دهد تا شاهد مشکلی در سطح شهر نباشیم.

اقدام میراث فرهنگی کهگیلویه برای مقابله با کرونا
سیاوش زمان اظهار داشت: همه اماکن گردشگری شهرستان نوروز امسال به روی گردشگران و مسافران بسته خواهد بود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه گفت: این تصمیم برای غلبه بر کرونا و در راستای حفظ سلامت جامعه اتخاذ شده است.



 
زمان با بیان اینکه بعد از شکست کرونا پذیرای مسافران نوروزی خواهیم بود، افزود: اداره میراث فرهنگی شهرستان با هدف ترغیب مردم به ماندن در خانه و دوری از سفر در شرایط فعلی پویش‌های مقابله با کرونا راه‌اندازی و در قالب بنر در سطح شهر اطلاع‌رسانی کرده است.
این مسؤول گفت: از هموطنان تقاضا داریم شعارهای «عید ما بعد از شکست کرونا» و «خانه از هر جایی امن‌تر است» را تحقق بخشند.
فرزندان شهداء در خط مقدم نبرد با کروناویروس+تصاویر
 این بار پرچم داری فرزندان شهدا در نبرد با کروناویروس نشان داد فرهنگ روحیه جهادی و بسیجی همچنان ادامه دارد.
در این روزهای حساس کرونایی که همه اقشار جامعه سعی در مهار این مهمان ناخوانده کروناویروس دارند، این بار فرزندان شهیدان به میدان آمدند تا به نسل جوان ثابت کنند همه در ساخت و آبادانی کشور دخیل هستیم و هر کدام در آبادانی و جلوگیری از بحران ها سهم داریم.
فرزندان شهیدی که شاید هیچ خاطره ای از پدرانشان ندارند و این روزها در خط مقدم مبارزه با ویروس غول کرونا در نیمه های شب اقدام به ضدعفونی سطح شهر خود می‌کنند. 

  

فرزندان شهیدان مسعود نیک محمدی، شمس‌الله آکده و لطف‌الله بیژنی‌نژاد با شعار #با_اقتدار_پاتک_کرونا_را_خنثی_میکنیم، در اقدامی خودجوش به نبرد مقابله با شیوع کروناویروس رفتند و بر این باور هستند که این مهمان ناخوانده مرز، قومیت و منطقه نمیشناسد و همه باید از توان خود برای شکست این ویروس از هیچ تلاشی فروگذاری نکنیم.
قطعا همه ما میدانیم این فرزندان شهدا هیچکدام تصویری از پدر خود به یاد ندارند و آغوش پدر را حس نکردند اما از همان خاطره هایی که برایشان تعریف کرده اند، به تاسی از آرمان های پدران خود دل در گرو خدمت به نظام و انقلاب دارند و در همه برهه ها در خط مقدم حاضر می شوند و راه خطیر و سنگین پدران قهرمانشان را ادامه میدهند.


این جهادگران عرصه سلامت همانند رزمندگان دفاع مقدس سنگر مبارزه را خالی نکردند و برای شکست کرونای منحوس بار دیگر به میدان آمدند تا بار دیگر روحیه جهادی و فرهنگ بسیجی را برای نسل جوان تبیین نمایند.
در این اقدام پسندیده و ارزشمند نوجوانان خردسالی از جمله نوه شهید آکده و بسیجی فعال محمدامین دیدار با حضور خود نشان دادند که خدمت بزرگ و کوچک نمی شناسد و راه جهاد برای همه سنین باز هست.
سید محسن نیک‌محمدی فرزند شهید مفقودالاثر سید مسعود نیک محمدی، مقابله با شیوع کرونا ویروس را از وظایف همگانی دانست و اظهار کرد: ما فرزندان شهدا هم بر خود واجب دیدیدم که در این شرایط حساس گام هر چند کوچکی برای سلامت جامعه خود برداریم.



وی بیان کرد: عملیات ضدعفونی سطح شهر از جمله فرمانداری، اداره نیرو انتظامی، برخی مدارس، طلافروشی ها، فروشگاه‌ها، سوپر مارکت ها، عابر بانکها، ایستگاه‌های تاکسی، درمانگاه‌ها، پمپ بنزین‌ها، نیمکت پیاده‌روها، درب و قفل مغازه‌ها، پنس‌های نانوایی‌ها، سکوی سبزی‌فروشی‌ها، کفاشی‌ها و دکه‌های مطبوعاتی‌ را انجام دادیم.
نیک‌محمدی با بیان اینکه فعالیت فرزندان شهدا تا ریشه‌کن شدن این ویروس ادامه خواهد داشت عنوان کرد: در مراحل بعدی ادارات، کلینیک ها، درمانگاه‌ها و کوچه‌های سطح شهر را ضدعفونی خواهیم کرد.



نیک‌محمدی هم‌چنین از ضدعفونی روستاها توسط فرزندان شهدا خبر داد و خواستار همکاری سایر فرزندان شهدا در این مسیر شد.
وی افزود: در زمان جنگ و دفاع مقدس و سالیان نه چندان دور پدران ما برای دفاع از مهین خود به عنوان همرزم و دوست و هم لباس جنگیدند و به درجه شهادت رسیدند و هم‌اکنون دست تقدیر فرزندان شهیدان را گرد هم آورده تا در دل نیمه شب با تاسی از راه پدران خود برای ریشه‌کردن این ویروس به همشهریان و جامعه خود خدمتی انجام داده باشیم.
 








ساکنان شهر دهدشت به جنگ ویروس کرونا رفتند
ویروس کرونا این روزها کشورهای زیادی از جمله ایران را درگیر خود کرده است ، بازاریان ، اصناف مختلف و ساکنان دهدشت یکی از پرجمعیت ترین مراکز شهری استان کهگیلویه و بویراحمد با تعطیل کردن فعالیت های خود به جنگ این ویروس رفته اند.
دهدشت مرکز شهرستان ۱۳۲ هزار نفری کهگیلویه با بیش از ۶۵ هزار نفر جمعیت هرساله قبل از عید میزبان تعداد زیادی از هموطنان از شهرستان های همجوار برای خرید سال نو بود.
شهر تاریخی و فرهنگی دهدشت با بیش از پنجاه سال قدمت که به دیار بلادشاپور نیز معروف است با جاذبه های طبیعی وتاریخی مانند هرسال خود را برای میزبانی از گردشگران آماده می کرد ولی این روزها ویروس کووید ۱۹ اهالی شهرستان کهگیلویه را غافلگیر و خانه نشین کرده است.
ساکنان این شهر با تعطیل کردن فعالیت های مختلف خود و با اگاهی از خطرات این ویروس ، با رعایت نکات بهداشتی و سکونت در خانه به کمپین « در خانه می مانیم» پیوسته اند.
مردم فهیم و فرهنگی دیار بلادشاپور که از وضعیت مالی خوبی نیز برخوردار نیستند تمامی مغازه‌های سطح شهر به جز چند میوه فروشی‌، سوپرمارکت‌ و سوپرپروتیینی‌ها با هدف جلوگیری از شیوع کرونا را تا اطلاع ثانویه تعطیل کرده اند و اتحادیه‌ها نیز بر این تعطیلی نظارت می‌کنند.
 همراهی و همگامی مردم این شهرستان با مسوولان برای مقابله با این بیماری جای قدردانی دارد.انها با ماندن در خانه و حضور نیافتن در اجتماعات مهمترین راهکار را برای مقابله با این ویروس برگزیده اند.
حرکت خوجوش و مردمی در این روزها که می توانست مردم این دیار را به درآمد مالی خوبی برساند، باید در سایر نقاط استان و کشور برای کنترل کامل این ویروس اجرا شود.
حرکت مثبت و تاریخی مردم بلاد شاهپور در اوج نیازها و گرفتاری ها، سلامتی و تندرستی خود و همنوعان را بر تمامی مشکلات ترجیح داده اند و شهر و تمامی فعالیت ها را به حالت کما در آورده اند تا هم از استرس و فشار بیماری بکاهند و هم امیدوارانه تر به آینده نگاه کنند.
  انتظار می رود این حرکت انگیزشی نشکند به قوت خود باقی بماند تا کتاب و خط بیماری به پایان برسد که در آن صورت قهرمان این داستان ساکنان دهدشت خواهند بود واین حرکت جاودان خواهند ماند.
محمد خدمتی  جوان ۳۰ ساله که مسئولیت خرید و ضدعفونی خانواده  هفت نفره خود را به عهده دارد گفت: با راه اندازی کمپین «همه در خانه می مانیم» از طریق فضای مجازی تصمیم به قرنطینه خود در خانه گرفتیم.
وی  که خرید یک هفته مایحتاج خانواده خود در ساعت اولیه صبح را نیز انجام می دهد افزود: از زمانی که در خانه خود را قرنطینه کردیم استرس ویروس کرونا بسیار کاهش یافت.
خدمتی با اشاره به کمبود مواد ضدعفونی در داروخانه ها  اظهار داشت: مواد ضدعفونی روزانه خانه را نیز از مخلوط واتکس با آب تامین می کند.
وی به شهروندان دهدشتی توصیه می کند با ماندن در خانه و با تقسیم کارها علاوه بر حفظ آرامش خود به ریشه کنی ویروس کرونا کمک کنند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با تاکید بر اینکه در سطح شهرستان اقدامات زیادی در راستای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا انجام شده است، گفت: کهگیلویه از جمله شهرستان هایی است که پیشگیری را مقدم بر درمان مد نظر قرار داده و اقدامات جدی برای پیشگیری از ابتلای شهروندان در دستور کار قرار گرفته است.
محمدطاهر طیب زادگان اظهار داشت: مواد ضد عفونی مورد نیاز مراکز درمانی و عمومی در راستای کنترل ویروس کرونا تامین شده و هیچ کمبودی احساس نمی شود.
وی بیان کرد: با توجه به اهمیت بحث پیشگیری ویروس کرونا برای ۱۴ مرکز جامع خدمات سلامت، ۸۶خانه بهداشت و  کلینیک های درمانی سطح شهر دهدشت مایع ضدعفونی آب ژاول در گالن های ۲۰لیتری و ۱۰لیتری برای نظافت روزانه تامین شد.
طیب زادگان اضافه کرد: با همکاری گروه جهادی شهر سوق محیط ستاد شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت نیز ضد عفونی شد.
وی تصریح کرد: با تامین ۸۵۰ لیتر مایع ضدعفونی خیابان‌های شهر دهدشت نیز با کمک ماشین تنظیف شهرداری نیز برای مقابله با ویروس کرونا روزانه ضدعفونی می شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان اظهارکرد: در همین راستا گروه‌های مهندسی بهداشت محیط شهرستان در قالب اکیپ‌های چهار تیمی از  مراکز عرضه مواد غذایی در سطح شهرستان بازدید و آموزش های لازم را در جهت پیشگیری و کنترل ویروس کرونا ارائه می‌دهند.
طیب زادگان با تقدیر از پیوستن بیشتر شهروندان به کمپین «در خانه می مانیم» گفت: رعایت نکات بهداشتی و حمایت همه جانبه از این کمپین بهترین راهکار برای مقابله با این ویروس است.
فرماندار کهگیلویه  همراهی مردم و اصناف در عدم تردد در خیابانها و تعطیلی بازار را یک حرکت خودجوش و قابل تقدیر دانست و گفت: مردم‌ این شهرستان با درک درستی از خطرات این ویروس بهترین راهکار را قرنطینه خود دانستند و عمل کردند.
علیرضا اتابک با اشاره به اقدامات خوب مسئولان برای مقابله، پیشگیری و آموزش ویروس کرونا افزود: برای جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا با همکاری شبکه بهداشت و درمان بازار روز دهدشت مرکز این شهرستان تعطیل شد.
وی اظهارداشت: علاوه بر بازار روز، بازار شب، عدم فعالیت دوره گردها و دستفروشی ها و همچنین سمبوسه و فلافل فروشی ها در سطح شهر دهدشت و سایر نقاط شهرستان تعطیل شد.
اتابک بیان کرد:  اکیپ های سیار با همکاری هلال احمر، نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و درمان تشکیل و در محل ورودی شهرستان در منطقه پادوک مستقر و نسبت به سنجش کلیه مسافرین اقدام لازم صورت می پذیرد و موارد مشکوک جهت قرنطینه معرفی می شوند.
فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: در ورودی های این شهرستان با همکاری نیروی انتظامی و میراث فرهنگی از ورود گردشگران جلوگیری نیز خواهد شد.

تلاش برای شکست کرونا همگانی شود
رئیس شورای شهر قلعه رئیسی گفت: تلاش برای شکست کرونا همگانی شود.
 شیروان کریمی مفرد در خصوص شیوع بیماری کرونا در کشور عنوان کرد: امروز کشور نیازمند تعامل برای از بین بردن  بیماری کرونا است و باید همه تلاش کنند تا این بیماری شکست دهیم.
رئیس شورای شهر قلعه رئیسی تصریح کرد: شهر قلعه رئیسی یکی از شهرهای است که به علت مرکز بودن از جمعیت زیادی در طول روز برای خرید و کار اداری مردم در آن حضور پیدا می کنند و باید همه تلاش کنند تا جهت پیشگیری همکاری خوبی داشته باشند.
وی افزود: تلاش بسیج، شهرداری و شبکه بهداشت قابل تقدیر است برای ضدعفونی سطح شهر و باید همه در کنار هم همکاری کنند تا بازار تعطیل و مدتی در منزل باشیم.
کریمی خاطرنشان کرد: شبکه بهداشت جهت مقابله با ویروس کرونا باید ورودی شهر تست تب سنجی ارائه دهد تا شاهد مشکلی در سطح شهر نباشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1